k snap t niet meer

Gestart door Antonio, 11-06-2009 17:11:51

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

lees net autoweek. "Voor minder dan 30 mille heb je al een Seat Exeo 1.6 ST". "voor minder dan 30.000.- euro??????

Een Seat,......Exeo....102 pk.....voor 30.000.-???? In geen 30.000 jaar! Ben ik nou gek , zijn Seat kopers het, of sporen ze bij Autoweek niet? Verouderde techniek voor de hoofdprijs 'aanbieden'.

Ik heb zelf zo'n nieuwe VW / seat Leon barrel gehad. Nog nooit zoveel ellende met een auto gehad. Tot missende (!) achterbak rubbers en kapotte kruiskoppelingen aan toe (binnen 6 maanden!!), etc, etc. Ding snel gedumpt!

Doe mij maar een Volvo T5+ Vakantie "barrel" van 5500.- met 290 pk. Hihihi.

Daarnaast een weerzinwekkende reportage van prima youngtimers die allemaal op de slooppers staan te wachten, dankzij de slooppremie. Duizenden 'prima' Peugeotjes 206, Golfjes, etc. Je reinste kapitaal vernietiging en verkwisting van onze belastingcenten. Het milieuresultaat is nog niet eens aantoonbaar.

Overigens saillant detail: geen 1 Volvo op de foto's bij de reportage te zien....

Guido S70

Peugeot 206 valt niet onder de sloopregeling hoor. Voor ons werkte het prima: een 1991 Suzuki Alto met veel roest heeft ons nu 1000 euro opgeleverd, terwijl de auto 4 jaar geleden ons 800 euro heeft gekost. Ouderwetse carburatietechniek en 1op 12 rijden. Lijkt mij niet slecht voor het milieu als die van de weg wordt gehaald. Maar zoals bij iedere regeling zijn er uitersten, zowel in positieve als in negatieve zin.

Turbobiker

Citaat van: Antonio op 11-06-2009 17:11:51
Verouderde techniek voor de hoofdprijs 'aanbieden'.

Wat is verouderd? De S60 is in dezelfde periode ontwikkeld als de vorige A4 en wordt ook nog steeds geleverd. Voor de leek is de V70 Classic ook stukken moderner dan de 850 en als je nog nooit in een V70N gereden hebt (laat staan een V70NN) dan is dat een heel moderne auto.

Prima zet van seat, doorbreek die onzin maar eens van steeds weer nieuwere auto's die verre van verbeterd zijn. Gewoon uitontwikkelde techniek, zodat een Seat eens betrouwbaar gaat worden...
De Tussenpaus

Sbv

Ik heb zelf in de lease een Seat Altea 2.0 TDI gehad en in 1 jaar en 10 maanden ca 125000 km weggereden zonder ook maar 1 probleem. Het was voor mij een verademing na 2 jaar in een Renault Laguna gereden te hebben die steeds weer wat anders had aan ellende.

FGG

4 jaar Seat Ibiza zonder problemen
5 jaar Skoda Octavia zonder problemen

Mij hoor je niet klagen over VAG-producten.

Maar de prijzen van de huidige auto's heb ik af en toe wel mijn vraagtekens bij. Als je ziet dat een Audi A4 met wat toeters en bellen zo maar richting de 60, 70 mille kan gaan.
Een Seat Exeo voor 30 mille. Even vlug omrekenen komt dat op 66.000 gulden. Toen ik nog bij Saab werkte kwam dat merk met de nieuwe 900 als opvolger voor de classic 900. En die nieuwe 900 had je voor 49.000 gulden. En dat vind ik iets meer auto dan een A4/Exeo.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Spin!

De Exeo is een 1 op 1 kopie van de Audi A4 van weet ik veel hoeveel jaar geleden. Ik vind het ook veel geld voor weinig auto. Het ergste van de VAG is dat het allemaal eenheidsworst is. Je betaald voor het label dat op de grille staat.

www.vm-parts.nl

sappie

tja, "voor nog geen".......het staat er alsof iedereen wel even 30 mille heeft liggen, zou niet weten hoe ik dat zou moeten betalen (zonder de hulp van 'leen' welteverstaan dan!)

Sbv

Citaat van: FGG op 11-06-2009 19:23:45
4 jaar Seat Ibiza zonder problemen
5 jaar Skoda Octavia zonder problemen

Mij hoor je niet klagen over VAG-producten.

Maar de prijzen van de huidige auto's heb ik af en toe wel mijn vraagtekens bij. Als je ziet dat een Audi A4 met wat toeters en bellen zo maar richting de 60, 70 mille kan gaan.
Een Seat Exeo voor 30 mille. Even vlug omrekenen komt dat op 66.000 gulden. Toen ik nog bij Saab werkte kwam dat merk met de nieuwe 900 als opvolger voor de classic 900. En die nieuwe 900 had je voor 49.000 gulden. En dat vind ik iets meer auto dan een A4/Exeo.
Reken je je salaris ook weer even om.
Mijn Altea kwam destijds(2005) op goed 32000 euro dat was nog best wel geld. Een vergelijkbare Golf kwam toch wel aanzienlijk hoger.

elianmars

Ik vind 't niet normaal wat een auto tegenwoordig nieuw moet kosten.

Ik zal ook niet snel meer een nieuwe wagen willen of kunnen kopen.

Sbv

Citaat van: elianmars op 11-06-2009 22:24:18

Zal ik zaterdag een offerte voor een Dacia Logan MCV voor je meenemen dan ? Dan stel ik er morgen wel 1 voor je op  ;D

elianmars

Citaat van: Sbv op 11-06-2009 22:25:38

Zal ik zaterdag een offerte voor een Dacia Logan MCV voor je meenemen dan ? Dan stel ik er morgen wel 1 voor je op  ;D

Vanaf 11.000 euro. Nee, da's lekker goedkoop.....  :eusa_snooty:

elmarconi

Hear hear!!!

Ik ben van het motto: betaal liever onderhoud dan afschrijving.
Beide is pijn in de portemonnee.
Maar van afschrijving wordt je auto niks beter. Van goed onderhoud wel...  ;D

--
Autogas Inside . . .

Freakybaby

Voor 11.000 euro heb ik volgens mij best kans een hele nette C70 T-5 op lpi met schuifdak voor de deur te zetten..

Dacia - C70  :eusa_think:

Nee daar hoef ik niet over te denken
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Snellebaksteen

Die Dacia natuurlijk! Die is nl beter voor het milieuuuuu!!

En daar doen we het allemaal voor. Tot de premie opdroogt en dan is het milieu ineens niet interessant meer.......
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

UserID6342

Citaat van: elmarconi op 11-06-2009 23:22:39
Hear hear!!!
Ik ben van het motto: betaal liever onderhoud dan afschrijving.
Beide is pijn in de portemonnee.
Maar van afschrijving wordt je auto niks beter. Van goed onderhoud wel...  ;D
Zeer strakke opmerking !