Water-ballet!

Gestart door B.Aders, 17-06-2009 21:54:00

Vorige topic - Volgende topic

B.Aders

Sinds een paar weken staat er na (hevige) regenval water in de auto. meestal alleen aan de voorkant. het zijn geen centimeters maar het is wel flink nat . voorheen heb ik hier geen last van gehad. Ik ben al flink aan het sproeien geweest met de tuinslang maar toen bleef de auto droog. Er zit een schuifdak in de auto, maar alle afwaterings-kanaaltjes lopen gewoon door. Ook de afvoertjes in de paravan zijn schoon.
hopelijk iemand met raad, alvast bedankt maar weer. groeten Bouke Aders.

elianmars

Kijk even of je een interieurfilter hebt. Die zou onder de paraffaan moeten liggen.
Het wil wel eens voorkomen dat het houder van dat filter niet helemaal goed meer aansluit op de rubberen ring van de doorvoer. Daardoor kan water naar binnen komen.
Even schoonmaken en goed op het rubber drukken zou het moeten verhelpen.

B.Aders

Maar heb je dan water links of rechts, Ik heb het 1 keer gehad dat het water ook achterin lag, maar dit is niet meer gebeurd.

elianmars

Toen het bij mij gebeurde, was het aan beide kanten voorin.

Ik weet natuurlijk niet of het bij jou ook het geval is, maar het zou kunnen.

jan piet

Omdat het óók achter de stoelen komt: zeker weten dat het geen lekkende kachelradiateur is? Zou je eigenlijk moeten ruiken ( lekker kruidig...), maar nu gebruik je'n nauwelijks of gewoon niet. Zelf had ik na vervanging ook water tussen de stoelen en de bank, en een verziekt colbert, omdat er vloeistof via de uitstroomopeningen onder de stoelen langs kwam.
gr,JP

B.Aders

Dat ligt er net aan naar welke kant de auto toe helt als deze geparkeerd staat. meestal is het of links of rechts. kun je van buitenaf bij dit filter komen?

het is geen koelvloei stof (smaakte niet zoet....)  het water is vers want het stinkt ook niet.

haasje

condenswaterafvoerslangetje (oei ook een mooie voor scrabble) van de verdamper naar buiten (onder je dashbord, voor je middentunnel niet los of verstopt?

elianmars

Citaat van: B.Aders op 17-06-2009 22:28:26
kun je van buitenaf bij dit filter komen?

Ja. Drie schroeven van de paraffaan losmaken, dan kun je de plaat optillen en zie je snel genoeg het filter met houder zitten. Als het er in zit, tenminste  ;D

B.Aders

Citaat van: haasje op 17-06-2009 22:31:52
condenswaterafvoerslangetje (oei ook een mooie voor scrabble) van de verdamper naar buiten (onder je dashbord, voor je middentunnel niet los of verstopt?
???  geeft dit dan ook lekkage met regenval? bij airco gebruik heb ik geen water in de auto. kun je hier eenvoudig bij komen dan om het te controleren.  

B.Aders

Citaat van: elianmars op 17-06-2009 22:37:02
Citaat van: B.Aders op 17-06-2009 22:28:26
kun je van buitenaf bij dit filter komen?

Ja. Drie schroeven van de paraffaan losmaken, dan kun je de plaat optillen en zie je snel genoeg het filter met houder zitten. Als het er in zit, tenminste  ;D
Ga ik zeker even nakijken. 

Guido S70

Sorry alvast als je het niet leuk vindt: maar Baders heten en waterproblemen hebben is erg grappig!

haasje

Citaat van: B.Aders op 17-06-2009 22:38:02
???  geeft dit dan ook lekkage met regenval? bij airco gebruik heb ik geen water in de auto. kun je hier eenvoudig bij komen dan om het te controleren.  

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij gaat water wat eventueel via je kachelmotor binnenkomt ook via dit slangetje naar buiten. Ik weet dat er een poos geleden iemand iets over gepost heeft, alleen die zoekfunctie :eusa_wall:

elianmars

Citaat van: haasje op 17-06-2009 23:50:29
Citaat van: B.Aders op 17-06-2009 22:38:02

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij gaat water wat eventueel via je kachelmotor binnenkomt ook via dit slangetje naar buiten. Ik weet dat er een poos geleden iemand iets over gepost heeft, alleen die zoekfunctie :eusa_wall:

Dat hoort inderdaad wel naar buiten te gaan via dat slangetje, maar bij mij ging het gewoon door de kieren van het kachelhuis verder naar beneden.

tackle

afvoerslangen onder je paravent. Als die verstopt zitten wil er ook wel wat water naar binnen komen.

B.Aders

Citaat van: Guido S70 op 17-06-2009 23:01:42
Sorry alvast als je het niet leuk vindt: maar Baders heten en waterproblemen hebben is erg grappig!
Is idd grappig, maar dan toch liever in een warm bad, en een droge auto.. wel scherp!