Thijssies! 855 T5 project: Cosmetische ingreep klaar

Gestart door Thijssie!, 22-06-2009 15:30:02

Vorige topic - Volgende topic

Thijssie!

Hehehe na eventjes te hebben moeten wachten heb ik dan toch mijn eigen roffel. Via mn werk heb ik een 855 T5 voor een hele mooie prijs op de kop weten te tikken (vriendenprijs+handelsprijs). De kilomterstand was 337.000 km maar na een korte proefrit was ik toch overtuigd ;D....Wat een vermogen heeft zo'n beest...

Toen was het tijd voor het opknappen en onderhouden van de beauty :D

Eerst heb ik hem even een goed servicesbeurtje gegeven:

- originele Volvo bougies gemonteerd;
- Oliefilter vervangen;
- 5W40 ververst;
- gasklephuis gereinigd;
- vacuumslangen vervangen;
- olievuldoppakking vervangen:
- K&N filter gemonteerd.

Vervolgens was het tijd voor de nodige optische updates:

De achterlichten waren dof en moesten dus vervangen worden, via estateservices heb ik een mooi setje V70 lichten gemonteerd, tegelijkertijd ook de zijknipperlichten vervangen voor witte exemplaren.

Jeroentjuh had nog een zo goed als nieuw setje black chrome koplampen liggen dus deze ook direct vervangen. Toen ik naar zijn nieuwe neusje keek vond ik dat de grille ook een update kon gebruiken. Bij ET is gekeken voor een xc-grille maar vind dat toch veel geld (het is het geld overigens wel waard maar als student is het iets te veel van het goede), toen besloten het binnenwerk matzwart te spuiten om hem toch wat agressiever uiterlijk mee te geven. Ook had ik van Jeroentjuh een mooi uitlaatsierstuk gekregen wat hem wat dikker maakt van achteren. ;D

Toen ik hem kocht zat er geen radio in, dus via dit o zo mooie forum de SC805 van rené97v70 overgekocht voor een hele mooie prijs. Nu heb ik zowel binnen als buiten een mooi geluid :evil:

De wielen waren echt crap toen ik de auto kocht, de eigenaar vond het blijkbaar niet nodig om zijn handen vies te maken en dus werden de wielen nooit gereinigd, tenminste zo zag het eruit :eusa_wall: De wielen hebben dus ook een beste opknapbeurt gekregen. Ik heb er direct nieuwe naafkapjes ingezet met het nieuwe blauw-zwarte logo :)

Things to do:

- Rubber waar de peilstok het blok ingaat vervangen;
- Achterspoiler monteren;
- T5R veren monteren, ik wilde auto iets laten zakken ;);
- Veerpootbrug monteren;
- Automaat flushen;
- Spiegels en lijst boven het achterkenteken spuiten, kleur: Dark Olive Pearl;
- Achterwisser reparen en misschien de V90 modificatie toepassen;

Verder staan er nog zat dingen op mn lijstje maar dat is voor de toekomst aangezien portomonee zo weer leeg is :eusa_doh:

Groetjes!!! ;D ;D ;D

rogerV701998

Mooie wagen. Veel plezier ermee.

Gr. roger

bastiaan arissen

Mooie auto hopen dat je er veel plezier van mag hebben.
Groeten Bastiaan.

Thijssie!

Citaat van: bastiaan arissen op 22-06-2009 16:10:53
Mooie auto hopen dat je er veel plezier van mag hebben.
Groeten Bastiaan.

vooralsnog ben ik in de wolken :eusa_dance:

thijsj

Leuke T en en mooi resultaat op de Columba'sal moet ik zeggen dat ik zwarte naafkapjes mooier had gevonden! Wat heb je gedaan, zelf gespoten, laten coaten of...?

Thijssie!

Schuren, schuren, schuren, schuren, geduld, schuren, schuren, stijve armen, schuren, spierpijn, schuren, schuren, schuren, chagrijnig, schuren, schuren, relatieproblemen, schuren, schuren....primer, primer, nat schuren, schoonmaken, spuiten, vrolijker worden, licht schuren, lakken, nog vrolijker worden ;D, en dan 6 lagen blanke lak ;D

oftewel zelf gedaan :eusa_dance:

thijsj

;D Maar 't resultaat is de moeite waard lijkt me. Is dit standaard(Motip, Duplicolor o.i.d) velgenlak-zilver of een Volvo kleur?
Kun je me vertellen wat het velgenprojectje dan zo ongeveer gekost heeft? Mijn Columba's zijn ook aan zo'n opknapbeurt toe. Laten coaten kost zo'n 50 eur./velg(excl. de- en monteren banden meestal) maar ben me op verschillende mogelijkheden aan het oriënteren :)

Thijssie!

Motip velgenlak kleur ''VIPER''....even zien:

- 2 busjes velgenlak + blanke lak was 24 eurie;
- primer was 4 eurie;
- schuurpapier was 2 eurie;
- geduld: ONBETAALBAAR.

Maar ze zijn erg netjes geworden, goed schuren met verschillende korrels, het heel rustig aandoen en veel blanke lak zorgen ervoor dat ze weer als nieuw zijn ;D Het is zeker de moeite waard....

PS. ik heb nog wel een extra busje velgenlak nodig... het recept is dus:

- Voldoende schuurpapier met verschillende korrels;
- Primer;
- 3 busjes velgenlak;
- Blanke lak. :angel:

walter leever

Mooie wagen,daar kun je je voorlopig wel amuseren :eusa_clap:

Thijssie!

Citaat van: thijsj op 22-06-2009 16:48:20
;D Maar 't resultaat is de moeite waard lijkt me. Is dit standaard(Motip, Duplicolor o.i.d) velgenlak-zilver of een Volvo kleur?
Kun je me vertellen wat het velgenprojectje dan zo ongeveer gekost heeft? Mijn Columba's zijn ook aan zo'n opknapbeurt toe. Laten coaten kost zo'n 50 eur./velg(excl. de- en monteren banden meestal) maar ben me op verschillende mogelijkheden aan het oriënteren :)

Ik wil je velgen ook wel onder handen nemen hoor?

sappie

Citaat van: Thijssie! op 22-06-2009 16:41:34
Schuren, schuren, schuren, schuren, geduld, schuren, schuren, stijve armen, schuren, spierpijn, schuren, schuren, schuren, chagrijnig, schuren, schuren, relatieproblemen, schuren, schuren....primer, primer, nat schuren, schoonmaken, spuiten, vrolijker worden, licht schuren, lakken, nog vrolijker worden ;D, en dan 6 lagen blanke lak ;D

heb je hiervoor de banden van de velgen gehaald of gewoon zo met de band erom?

Thijssie!

Citaat van: sappie op 22-06-2009 18:34:55
Citaat van: Thijssie! op 22-06-2009 16:41:34

heb je hiervoor de banden van de velgen gehaald of gewoon zo met de band erom?

Ik heb de bandjes er netjes afgehaald, dan kan je er toch beter bij. Na het monteren heb ik gebalanceerd met plaklood i.p.v slaglood, kan de velg ook niet beschadigen...

thijsj

Citaat van: Thijssie! op 22-06-2009 18:07:16
Ik wil je velgen ook wel onder handen nemen hoor?
Wat een top aanbod! Ik ga je een pb sturen :D
Citaat van: Thijssie! op 22-06-2009 19:13:25
Ik heb de bandjes er netjes afgehaald, dan kan je er toch beter bij. Na het monteren heb ik gebalanceerd met plaklood i.p.v slaglood, kan de velg ook niet beschadigen...
Netjes hoor ;)

francois

mooie roffel

ps je mag mijn velgen ooooook wel eens doen   ;D

gr francois

Thijssie!

Citaat van: francois op 23-06-2009 22:21:25
mooie roffel

ps je mag mijn velgen ooooook wel eens doen   ;D

gr francois

Komt goed.... ik begin dit weekend aan de derde velg...