Thijssies! 855 T5 project: Cosmetische ingreep klaar

Gestart door Thijssie!, 22-06-2009 15:30:02

Vorige topic - Volgende topic

Thijssie!

Zondag ga ik een setje Titans ophalen ;D Deze moeten opgeknapt worden maar ik heb nu alle ervaring :eusa_whistle:

Maja wat ga ik nu doen met die mooie colomba's ???

rinze850tdi

Die zijn mooi voor de winterbanden... ;)

groeten rinze

Thijssie!

Citaat van: rinze850tdi op 25-06-2009 17:51:38

groeten rinze

Neuh ik vind winterbanden de grootst mogelijk commerciele onzin... je hebt in nederland die krengen toch niet nodig ;D

rogerV701998

Citaat van: Thijssie! op 26-06-2009 00:10:12

groeten rinze

Neuh ik vind winterbanden de grootst mogelijk commerciele onzin... je hebt in nederland die krengen toch niet nodig ;D

Daar gaan we weer!

Thijssie!

Citaat van: rogerV701998 op 26-06-2009 00:16:15
Citaat van: Thijssie! op 26-06-2009 00:10:12

groeten rinze

Daar gaan we weer!

hahaha ja sorry, iedereen zijn eigen ding....Ik ben echt van mening dat fatsoenlijke all season banden het prima doen in het o zo zonnige Nederland :eusa_whistle:

moderators

nog 1 opmerking over het nut van winterbanden en de berichten gaan de Prullenbak in

de plek voor discussie is http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25540.0.html
Deelnemen aan dit forum? Hou je dan aan de forumregels
Wil je je niet aan de forumregels houden? Blijf dan weg van dit forum

rogerV701998

Citaat van: moderators op 26-06-2009 10:21:05
nog 1 opmerking over het nut van winterbanden en de berichten gaan de Prullenbak in

de plek voor discussie is http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25540.0.html

Dat zeg ik toch!! :eusa_think:

Thijssie!

Citaat van: moderators op 26-06-2009 10:21:05

Sorry had niet gezien dat het bericht rogerV701998 een link was :'( Ik zal mijn reactie in dit topic zetten..

Thijssie!

Zo heb vandaag de Titans opgehaald en maar direct even onder de T5 geschroefd, ziet er niet verkeerd uit he? ;D

Ook heb ik het logo weer in de grille geplaatst, ziet er toch een stuk beter uit dan helemaal geen logo...

Hij kijkt best geirriteerd :evil:

Dit weekend heb ik het motorblok ook even goed onder handen genomen met het wondermiddel Dasty, het ziet er al een stuk beter uit maar ik denk dat het nog een aantal keer moet gebeuren voordat het weer toonbaar is... Komende week zal ik ff foto's plaatsen...

Had dit weekend de Roffel ook nog even in de lucht en toen viel me op dat er veel olielekkage is... Reed weg uit de parkeergarage en toen lagen ter hoogte van de radiator een aantal oliedruppies, heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Zou dit een slang van de oliekoeler kunnen zijn die poreus is geworden?

Verder was het onder de turbo een beetje zweterig, heb even de retourleiding van de turbo bekeken maar deze is verder nog in goede staat en lekt niet. Is dit een plek waar het een beetje zweterig mag zijn? ???

Komend weekend gaan we weer fijn verder klussen, uitlijnen staat dan op het programma ;D

Groetjes

elianmars

Klein beetje olie kan uit de onderkant van de intercooler komen. Daarin zit een gaatje, om vuil er uit te laten.
Als er wat olie in het turbokanaal zit, komt dat dus daar uit.

Je wagen ziet er heel goed uit!  :eusa_clap:

Thijssie!

Dank u! ;D

Dat zou dan betekenen dat mn turbo niet honderd procent is, want op deze manier komt er olie in de verbrandingsruimte toch? ???

elianmars

Beetje olie in het traject is normaal. Zolang de wagen niet rookt, zal het wel meevallen.

Thijssie!

Citaat van: elianmars op 29-06-2009 09:49:12
Beetje olie in het traject is normaal. Zolang de wagen niet rookt, zal het wel meevallen.

Hij rookt eigenlijk alleen wanneer de auto 5 dagen stil heeft gestaan, wanneer ik aan het einde vand e straat ben is het weer weg...

BOV

Zijn waarschijnlijk de olieresten die er nog zaten (zie vorig bericht van Elianmars).
Kan geen kwaad. Zeker omdat je er verder onder het rijden niets meer van merkt.
I take pictures and build stuff...

Thijssie!

Citaat van: BOV op 29-06-2009 11:54:19
Zijn waarschijnlijk de olieresten die er nog zaten (zie vorig bericht van Elianmars).
Kan geen kwaad. Zeker omdat je er verder onder het rijden niets meer van merkt.

Ik merk inderdaad verder niks onder het rijden, hij levert zijn volle vermogen nog dus met de turbo lijkt me niks mis....Maar heb 500 km geleden een servicebeurt uitgevoerd met o.a niet olie (5W40) en nu peilde ik laatst deze olie en er was toch wat uit... Zoals gezegd druppelt er wat olie onder de intercooler, maar ook onder de turbo is het wat vettig. De retourleidingen zijn in orde...Zou het soms kunnen dat de nokkenaskeering lekt en dat het daarom in de beurt van de turbo wat vettig is?

Groetjes