niet aanslaan na afzetten

Gestart door bertust5, 22-06-2009 22:17:13

Vorige topic - Volgende topic

bertust5

beste mensen heb een 850 t5 van 1994 als ik een stuk gereden heb en de auto afzet wil deze niet meer aanslaan zeker als die dan ook nog in de zon staat duurt het soms wel de hele dag, eenmaal goed afgekoeld tik en lopen en doet het dan ook weer zonder problemen, weet iemand raad met dit probleem, moet nog wel even kijken of hij dan geen vonk heeft of geen benzine of geen van beide, hoor graag jullie reakties.

Bertus. ???

Marc O.

Is dat alleen nadat je een héél kort stukje hebt gereden? Zo ja: dat is vrij normaal.
...The Nile isn't just a river in Africa...

bertust5

heb vanmorgen 5 km gereden en toen stil gezet om 12 uur, om 1 uur starten en niet aan slaan, om 5 uur geprobeert en niet aanslaan ga hem zo halen kijken of hij het wel doet.
??? naar mijn idee is dit niet normaal. ???

bertust5

ben net geweest en sloeg niet aan, ga hem morgen halen en dan ff zoeken wat het probleem is.

thuur

Ik denk vervuilde injectors/lekkende drukregelaar of een defecte temp.sensor.

Gr 8)

mevita

Citaat van: thuur op 23-06-2009 01:37:10
Ik denk of een defecte temp.sensor.

Gr 8)
ik durfde het al bijna niet meer te schrijven, maar toch ziet men vaak dit onderdeel over het hoofd terwijl het wel degelijk voor startproblemen kan zorgen,

gr mevita

thuur

Citaat van: mevita op 23-06-2009 10:02:43
ik durfde het al bijna niet meer te schrijven, maar toch ziet men vaak dit onderdeel over het hoofd terwijl het wel degelijk voor startproblemen kan zorgen,

Alleen in hele specifieke omstandigheden zoals deze. De computer gaat uit van een ijskoude motor en bepaald arm lopen ze al niet als je ze net start. Verkeerd mengsel -> onsteekt niet -> wil niet starten.

Direct uitvallen na starten, een dode startmotor, etc.etc. hebben allemaal niets te maken met de temp.sensor.

Gr 8)

willemc70

Citaat van: thuur op 23-06-2009 13:56:57
Citaat van: mevita op 23-06-2009 10:02:43

Alleen in hele specifieke omstandigheden zoals deze. De computer gaat uit van een ijskoude motor en bepaald arm lopen ze al niet als je ze net start. Verkeerd mengsel -> onsteekt niet -> wil niet starten.

Direct uitvallen na starten, een dode startmotor, etc.etc. hebben allemaal niets te maken met de temp.sensor.

Gr 8)
Zou dus in dit specifieke geval wel kunnen.
Willem
'98 C70 AT4
RICA remap
Omgekeerde IC pijpen Zwaardere wastegate actuator Eibach verlagings veren zoekende naar een 18T

bertust5

Ben ik weer heb de auto opgehaald maar kreeg hem niet aan de praat, uiteindelijk maar gesleept, bij thuiskomst alles nagelopen en tot de conclusie gekomen dat hij geen vonk heeft,waar zou ik moeten beginnen: bdp sensor, bobine, ontstekingsmodule o.i.d. wie kan mij helpen?

M.vr.gr.Bertus ???

razorx

Nokkenassensor of de draadjes daar naar toe?
Één van de vele mogelijkheden.
Sterkte er mee.

thuur

Citaat van: bertust5 op 23-06-2009 21:47:32
Ben ik weer heb de auto opgehaald maar kreeg hem niet aan de praat, uiteindelijk maar gesleept, bij thuiskomst alles nagelopen en tot de conclusie gekomen dat hij geen vonk heeft,waar zou ik moeten beginnen: bdp sensor, bobine, ontstekingsmodule o.i.d. wie kan mij helpen?

M.vr.gr.Bertus ???

Altijd beginnen met foutcodes uitlezen.

BDP sensor pur sang hebben onze auto's niet. De krukassensor/vliegwielsensor heeft deze taak. Geen vonk zonder foutcodes ligt vaak aan de nokkenassensor of bobine/voorschakelweerstand. Maar vliegwielsensor kan ook.... Dus: zonder foutcodes wordt het moeilijk.

Gr ;)

bertust5

:eusa_dance:goeie middag beste mensen.
heb het probleem opgelost:alles gereset toen gestart en daarna uitgelezen,code 314 kwam als enige naar boven, natuurlijk opgezocht op het forum en kwam op de nokkenassensor uit, deze vervangen en liep direkt.
allen bedankt voor de medewerking en tot schrijvens op het forum.

M.vr.groet Bertus. :eusa_clap: