Af en toe geen vermogen???

Gestart door donnatascha, 29-06-2009 18:37:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

donnatascha

Ik heb zo nu en dan een probleem mbt. vermogen met mijn 850 TDI uit 1996.
Vandaag op de heenweg geen vermogen bij accelereren. Het lijkt dan alsof de Turbo niet meeblaast.
Langzaam komt de auto dan op gang en soms boven een bepaald toerental, (3000/3500) komt de Turbo soms ineens mee!
In de stad had ik weer vermogen en ging de auto er weer goed vandoor. Ik heb toen een aantal keer flink doorgetrokken in toeren. Nauwelijks tot geen roetwalmen te zien.
De 850 is pas in bezit en heeft naar alle wrs. meer dan een jaar stilgestaan. Na aankoop een aantal weken geleden direct de distributieriemen en waterpomp laten vervangen. Het probleem was er al vlg. mij alvorens de vervanging. Auto heeft nu 156.000 miles afgelegd.
Op de terugweg naar huis, (na flink doorgetrokken te hebben), geen problemen meer gehad. De gehele weg zo'n 50 km. goed accelereren met Turbo.
Ik zat zelf aan de luchtmassameter of lucht hoeveelheidsmeter te denken. Of zou het gewoon een (vacuum)slangetje kunnen zijn?
Ik moet Donderdag en Vrijdag zo'n 2500 km. afleggen en dan zou het toch fijn zijn om beschikking te hebben over je vermogen.
Is het misschien tevens een optie om iets te reinigen daar de auto lang stil heeft gestaan.
Alvast bedankt voor je reactie's.

Saludos,

Don

rinze850tdi

Citaat van: donnatascha op 29-06-2009 18:37:59
Ik heb zo nu en dan een probleem mbt. vermogen met mijn 850 TDI uit 1996.
Vandaag op de heenweg geen vermogen bij accelereren. Het lijkt dan alsof de Turbo niet meeblaast.
Langzaam komt de auto dan op gang en soms boven een bepaald toerental, (3000/3500) komt de Turbo soms ineens mee!
In de stad had ik weer vermogen en ging de auto er weer goed vandoor. Ik heb toen een aantal keer flink doorgetrokken in toeren. Nauwelijks tot geen roetwalmen te zien.
De 850 is pas in bezit en heeft naar alle wrs. meer dan een jaar stilgestaan. Na aankoop een aantal weken geleden direct de distributieriemen en waterpomp laten vervangen. Het probleem was er al vlg. mij alvorens de vervanging. Auto heeft nu 156.000 miles afgelegd.
Op de terugweg naar huis, (na flink doorgetrokken te hebben), geen problemen meer gehad. De gehele weg zo'n 50 km. goed accelereren met Turbo.
Ik zat zelf aan de luchtmassameter of lucht hoeveelheidsmeter te denken. Of zou het gewoon een (vacuum)slangetje kunnen zijn?
Ik moet Donderdag en Vrijdag zo'n 2500 km. afleggen en dan zou het toch fijn zijn om beschikking te hebben over je vermogen.
Is het misschien tevens een optie om iets te reinigen daar de auto lang stil heeft gestaan.
Alvast bedankt voor je reactie's.

Saludos,

Don

Ik heb ongeveer het zelfde probleem, alleen maar 1 a 2 keer in de maand( en die van mij rookt wel.) had een storing op de laaddruk sensor en die is vervangen. Storing is weg maar heb nog heel af en toe last van vermogensverlies. lijkt of de turbo dan op basis druk draait en als ik volgas geef(automaat,dan komt de turbo er gelijk weer bij.)
ik blijf dit even volgen.
groeten

breakman

Citaat van: donnatascha op 29-06-2009 18:37:59
Ik heb zo nu en dan een probleem mbt. vermogen met mijn 850 TDI uit 1996.
Vandaag op de heenweg geen vermogen bij accelereren. Het lijkt dan alsof de Turbo niet meeblaast.
Langzaam komt de auto dan op gang en soms boven een bepaald toerental, (3000/3500) komt de Turbo soms ineens mee!
In de stad had ik weer vermogen en ging de auto er weer goed vandoor. Ik heb toen een aantal keer flink doorgetrokken in toeren. Nauwelijks tot geen roetwalmen te zien.
De 850 is pas in bezit en heeft naar alle wrs. meer dan een jaar stilgestaan. Na aankoop een aantal weken geleden direct de distributieriemen en waterpomp laten vervangen. Het probleem was er al vlg. mij alvorens de vervanging. Auto heeft nu 156.000 miles afgelegd.
Op de terugweg naar huis, (na flink doorgetrokken te hebben), geen problemen meer gehad. De gehele weg zo'n 50 km. goed accelereren met Turbo.
Ik zat zelf aan de luchtmassameter of lucht hoeveelheidsmeter te denken. Of zou het gewoon een (vacuum)slangetje kunnen zijn?
Ik moet Donderdag en Vrijdag zo'n 2500 km. afleggen en dan zou het toch fijn zijn om beschikking te hebben over je vermogen.
Is het misschien tevens een optie om iets te reinigen daar de auto lang stil heeft gestaan.
Alvast bedankt voor je reactie's.

Saludos,

Don

Brandt het motormanagemant lampje als je geen vermogen hebt ?? dan zou het luchthoeveelheidsmeter wel eens kunnen zijn.

donnatascha

Bedankt voor jullie reactie's.
Nee, het lampje van het motorman. brandt niet.
Ook vandaag geen problemen tijdens de rit van zo'n 80 km.
Morgen vertrek ik richting NL. Ik hoop de 2500 km. zonder problemen af te leggen. Zal in NL. in ieder geval mijn oude Volvo specialist in Breda op zoeken. Wellicht weet hij wat het probleem kan zijn. Ik laat het wel weten.

hokkeruphede

Hallo daar,
Mijn 855 TDI heeft hetzelfde probleem sinds een dag of 3. Totaal geen fut en boven de 2500 Omw gaat hij als een speer. Lampje lambda sonde brand van tijd tot tijd.
Luchtmassameter? Deze is voor ca 2000 km vervangen.

MVG
Bart

rinze850tdi

Citaat van: hokkeruphede op 22-07-2009 15:59:45
Hallo daar,
Mijn 855 TDI heeft hetzelfde probleem sinds een dag of 3. Totaal geen fut en boven de 2500 Omw gaat hij als een speer. Lampje lambda sonde brand van tijd tot tijd.
Luchtmassameter? Deze is voor ca 2000 km vervangen.

MVG
Bart
Ik zou eerst even beginnen met de foutcode's laten uilezen.
Dit kan verschillende oorzaken hebben.
groeten

hokkeruphede

Hallo,
Ik kan de auto beter aan de testkast laten staan.
Is nog geen 2000 Km uitgelezen en had geen foutcodes.
Heb nog nooit een auto gehad met zoveel problemen.
Hij zal ook eens een maand normaal lopen.
Elke keer uit laten lezen hier in Denemarken kost ook 100 Euro en de Volvo dealer durft er niet aan te werken. Zijn hier niet bekend met tdi's.
Ik zal morgen de "oude" LMM eens proberen
MVG
Bart

rinze850tdi

#7
Citaat van: hokkeruphede op 23-07-2009 00:51:55
Hallo,
Ik kan de auto beter aan de testkast laten staan.
Is nog geen 2000 Km uitgelezen en had geen foutcodes.
Heb nog nooit een auto gehad met zoveel problemen.
Hij zal ook eens een maand normaal lopen.
Elke keer uit laten lezen hier in Denemarken kost ook 100 Euro en de Volvo dealer durft er niet aan te werken. Zijn hier niet bekend met tdi's.
Ik zal morgen de "oude" LMM eens proberen
MVG
Bart

Das niet mis voor even uitlezen. :eusa_sick: is volgens mij tien minuten werk.
het kan verschillende oorzaken hebben.
denkende aan de luchthoeveelheidsmeter, laaddruksensor, vacuumlek, luchtfilter, oid.
groeten

elianmars

Citaat van: hokkeruphede op 23-07-2009 00:51:55
Hallo,
Ik kan de auto beter aan de testkast laten staan.
Is nog geen 2000 Km uitgelezen en had geen foutcodes.
Heb nog nooit een auto gehad met zoveel problemen.
Hij zal ook eens een maand normaal lopen.
Elke keer uit laten lezen hier in Denemarken kost ook 100 Euro en de Volvo dealer durft er niet aan te werken. Zijn hier niet bekend met tdi's.
Ik zal morgen de "oude" LMM eens proberen
MVG
Bart

Dan zoek je een Audi-dealer op  ;)

UserID6342

Citaat van: hokkeruphede op 22-07-2009 15:59:45
Hallo daar,
Mijn 855 TDI heeft hetzelfde probleem sinds een dag of 3. Totaal geen fut en boven de 2500 Omw gaat hij als een speer. Lampje lambda sonde brand van tijd tot tijd.
Luchtmassameter? Deze is voor ca 2000 km vervangen.
MVG
Bart
Heb hier nog een goed werkende LMM voor een diesel liggen en kan voor 75,= excl. verzendkosten weg.

franknadine

Hallo.

ook mijn v70 tdi heeft het zelfde probleem, even stekker van de turbo inspuiten met wd 40 of gewoon doorverbinden(solderen). (als je de kap open hebt rechts boven)

en dan ............ gaan als banaan........


frank :eusa_think:

thuur

WD40 geleidt echt geen stroom.. :eusa_snooty:

Je hebt mazzel dat het reinigt. Een beter keuze voor stekkers is alcohol of remmenreiniger.


Gr ;)