960 - vloeken in de kerk??

Gestart door Rick3, 05-10-2009 21:38:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

Citaat van: LPGLE op 06-10-2009 19:10:58
Citaat van: Jeroentjuh op 05-10-2009 22:22:59
Citaat van: Marc O. op 05-10-2009 22:19:53
Gaat probleemloos op gas hoor. Die motoren hadden tot MY2000 (in de S80) gewoon hydraulische klepstoters.

Je moest eens weten hoeveel van die dingen op gas ik al heb gehad met de raarste problemen  :eusa_snooty: maarja ik ben ook geen fan van gas.....
ook wij hadden bij mijn vroegere werkgever diverse  960's in onderhoud op LPG,  1 met elke keer de gekste storingen , en 1 is uitgebrandt . :-\  beide met perfecte staat van onderhoud .
Dus ik ben bij de 960 6 cilinder niet overtuigd van probleemloos LPG zoals bij de 850.

Ik herhaal:

Citaat van: Marc O. op 05-10-2009 22:25:29
LPi erin en je vooroordelen overboord zetten.

:P
...The Nile isn't just a river in Africa...

Tom960

Citaat van: Scooby Doo op 06-10-2009 16:26:41
Had toch gezegd zwart op wit?

Alstu:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RCIKOUXR.jpg

Dus toch een 2,3.  :P

En van die 2,3 V90 heb ik spijtig genoeg geen foto's, maar ze zijn er echt wel geweest, ik heb er 1 van bekeken. (Misschien alleen voor de Zweedse markt bedoeld  :eusa_think:). 


Ik ben toch niet overtuigd, de 760 turbo had deze 2.3 turbo motor met dezelfde pk's.
De laatste 760's zijn ook pas 1990 van de band gerold terwijl de 960 al in productie was...
Voor mij is het een drukfout of een fout van de auteur  :P
Maar ik ben rotsvast overtuigd dat de S/V90 nooit een 4 cylinder heeft gehad.
Zelfs niet voor de zweedse markt.

Marc O.

Citaat van: LPGLE op 06-10-2009 19:28:36
Citaat van: Marc O. op 06-10-2009 19:25:45
Citaat van: LPGLE op 06-10-2009 19:10:58
Citaat van: Jeroentjuh op 05-10-2009 22:22:59
Citaat van: Marc O. op 05-10-2009 22:19:53
Gaat probleemloos op gas hoor. Die motoren hadden tot MY2000 (in de S80) gewoon hydraulische klepstoters.

Je moest eens weten hoeveel van die dingen op gas ik al heb gehad met de raarste problemen  :eusa_snooty: maarja ik ben ook geen fan van gas.....
ook wij hadden bij mijn vroegere werkgever diverse  960's in onderhoud op LPG,  1 met elke keer de gekste storingen , en 1 is uitgebrandt . :-\  beide met perfecte staat van onderhoud .
Dus ik ben bij de 960 6 cilinder niet overtuigd van probleemloos LPG zoals bij de 850.

Ik herhaal:

Citaat van: Marc O. op 05-10-2009 22:25:29
LPi erin en je vooroordelen overboord zetten.

:P
volgens mij was er in die tijd nog geen LPi ik heb het dan over 1991-1995... maar het probleem zal vast in het inlaatdeel zitten...

Precies. Dus: LPi erin en je vooroordelen overboord zetten. Die bakken kunnen dus perfect op LPG rijden, mits je er geen (toch wel enigszins ouderwetse) verdamperinstallatie in plempt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Scooby Doo

Citaat van: Tom960 op 06-10-2009 19:38:10
Citaat van: Scooby Doo op 06-10-2009 16:26:41
Had toch gezegd zwart op wit?

Alstu:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RCIKOUXR.jpg

Dus toch een 2,3.  :P

En van die 2,3 V90 heb ik spijtig genoeg geen foto's, maar ze zijn er echt wel geweest, ik heb er 1 van bekeken. (Misschien alleen voor de Zweedse markt bedoeld  :eusa_think:). 


Ik ben toch niet overtuigd, de 760 turbo had deze 2.3 turbo motor met dezelfde pk's.
De laatste 760's zijn ook pas 1990 van de band gerold terwijl de 960 al in productie was...
Voor mij is het een drukfout of een fout van de auteur  :P
Maar ik ben rotsvast overtuigd dat de S/V90 nooit een 4 cylinder heeft gehad.
Zelfs niet voor de zweedse markt.

Ja, maar een V90 is normaal altijd met die platgeklopte semi-Amerikaanse smoel. (Sorry maar ik vindt dat model echt niks).   :eusa_shifty:

Die 2 waar ik het over heb, zijn chassis '97, maar wel de oude kas (identiek aan de 940), en V90 op papier. Ik heb er zelf nog maar 2 van gezien, waarvan 1 IRL, dus daar ben ik echt 100% zeker van.  Zoals eerder vermeld, echt zeldzaam.  ::)
Puppy Power!!!