V70R blok in 850 2.3 T-5?

Gestart door onnaj, 30-06-2009 10:29:25

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Citaat van: M a r c op 08-07-2009 17:51:55
Drijfstangen zijn niet hetzelfde in de originele motors. Als je nu drijfstangen besteld bij de dealert krijg je inderdaad wel dezelfde, maar de motors recht uit de fabriek waren verschillend in sterkte. Ik heb dat uit de eerste hand van Volvo-Zweden....

Ah.. ET indianenverhalen.. Kun je verder zo weinig mee...  ::)

M a r c

Citaat van: Johann op 08-07-2009 18:43:46
Citaat van: M a r c op 08-07-2009 17:51:55
Drijfstangen zijn niet hetzelfde in de originele motors. Als je nu drijfstangen besteld bij de dealert krijg je inderdaad wel dezelfde, maar de motors recht uit de fabriek waren verschillend in sterkte. Ik heb dat uit de eerste hand van Volvo-Zweden....

Ah.. ET indianenverhalen.. Kun je verder zo weinig mee...  ::)

???

Wat jij wil geloven, tis in ieder geval zo.   Enfin.... doe ermee wat je wilt.

"Indianenverhalen"... leuke term uit jouw mond  :-X
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

koenne

Blok omzetten is geen probleem, ik heb de motor van een S70R gemonteerd. Het blok zelf is vergelijkbaar, enkele sensoren verschillen, en en brandstofrail enzo zijn net anders. Ik heb de 16T turbo van de S70 erop laten zitten, dit ging ook allemaal goed, alleen een andere downpipe aan moeten schaffen en andere software. Software weet ik niet of noodzakelijk was, maar hij was nog origineel toen mijn blok het voor gezien hield.

Motorcode van de S70 was hetzelfde als de 850, alleen eindigde het met T3 geloof ik ipv T.

Succes ermee!

Johann

Citaat van: M a r c op 08-07-2009 18:49:11
"Indianenverhalen"... leuke term uit jouw mond  :-X

Ja mag je voortaan ook wel gebruiken hoor.  :-*

JCviggen

Het zijn toch echt dezelfde...maakt zelfs niet uit of je de N/A of turbo versie neemt laat staan modeljaar.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

sorry, maar het is toch echt een feit....  Ik deel het maar mee omdat het geoppert werd in dit topic, voor de rest heb ik er weinig mee te winnen of verliezen. Dus je mag het ook niet geloven, whatever  8)

info@europeantuning.nl

JCviggen

Voor iets wat een feit is zijn er wel weinig bewijzen, of zelfs aanwijzingen ;)

M a r c

Ik wist het in eerste instantie ook niet, maar het kwam ter sprake toen ik wat zat te brainstormen met de bewuste man. Geen reden om te twijfelen aan zijn woorden en ook derhalve geen reden voor mij om hier onzin neer te zetten. Verder vind ik het eigenlijk wel prima, ik maak jullie in dit topic deelgenoot van wat mij hierover door een kundig iemand is verteld en daar mag je wel of niks mee doen. Sommigen denken het toch altijd beter te weten. Fine by me  :)

info@europeantuning.nl

JCviggen

Forums zijn er toch om vanop afstand mensen te stangen ;)

Ik wijs maar op het verschil tussen iets van iemand horen en aannemen, en er eens over nadenken aan de hand van beschikbare info en real life ervaringen. Inmiddels zijn we 10 jaar verder, als er zwakkere stangen tussen zaten in 97 en 98 was dat al lang vanzelf duidelijk geweest ;)

UserID6342

Citaat van: JCviggen op 08-07-2009 22:57:43
;D Strak antwoord, en vergeet niet dat hedendaagse forums bedoeld zijn om elkaars mening door de strot te drukken ;D :evil:

onnaj

Mij lijkt het wel raar dat ze er zwakkere drijfstangen in monteren, maar wel standaard een 18T...

Laserblue

Citaat van: Dirk342 op 09-07-2009 08:01:00
;D Strak antwoord, en vergeet niet dat hedendaagse forums bedoeld zijn om elkaars mening door de strot te drukken ;D :evil:

Ik dacht dat het alleen maar was om op strategische momenten een steek uit te delen met zogenaamd onmetelijke kennis die je dan zo verkondigt dat je een ander als prutser neerzet  ::)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

M a r c

Ik wijs maar op het verschil tussen iets van iemand horen en aannemen, en er eens over nadenken aan de hand van beschikbare info en real life ervaringen. Inmiddels zijn we 10 jaar verder, als er zwakkere stangen tussen zaten in 97 en 98 was dat al lang vanzelf duidelijk geweest ;)

zwakker wil niet zeggen zó zwak dat ze bij bosjes kapot gaan  ;)

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: M a r c op 09-07-2009 09:18:04

zwakker wil niet zeggen zó zwak dat ze bij bosjes kapot gaan  ;)

Bij zulke minimale verschillen kun je zelfs zeggen dat er in de 850 2.3 T-5 blokken nog verschillende sterktes drijfstangen zitten. Ken blokken die meerdere malen 1.8 bar hebben gezien, en zelfs 2.1 bar en die dat overleefden. Anderen hebben de stangen krom bij 1.5-1.6bar...

Tuurlijk is het een samenloop van omstandigheden en niet alleen afhankelijk van de druk ;)

Moet binnekort een 97 V70R blokje open trekken, zal de drijfstangen dan eens naast die van een 850 T-5 leggen.

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Uit mijn tijd bij DAF (Trucks) weet ik nog dat er ook een serie XF-en was met zwakkere nokkenassen. Dus het is iets wat wel vaker voorkomt maar waar je als eindgebruiker/consument niet altijd van op de hoogte wordt gesteld.

info@europeantuning.nl