850 T5R, zwarte rook

Gestart door spaarmar, 11-07-2009 14:11:40

Vorige topic - Volgende topic

spaarmar

Ik heb zojuist een T5R gekocht in Duitsland (waar ik momenteel woon) en hem over de autobahn naar Frankfurt gereden. Tijdens de proefrit is mij niets opgevallen maar toen ik zojuist op een parkeerplaats stopte viel mij op dat hij bij stationair lopen zwarte rook geeft (benzine), bij gasgeven is het weg, maar zodra je weer voor een verkeerslicht staat rookt hij weer. Ook verbruikt hij veel te veel, ik heb rustig gereden 130 (eventjes 220) maar over een afstand van 100 km snelweg vind ik 1 op 7,5 veel. Zelfs met mijn Maserati loopt bij 120 1 op 10 dus... De auto heeft 2 ton gelopen, turbo is verder goed, temperatuur ed ook allemaal in orde. Auto is dealeronderhouden.

Enig idee wat dit kan zijn?

Dank,

Marcel Spaargaren

animalT5R

Denk dat je het in de richting van ontsteking moet zoeken[lees rotor,verdeelkap,bougiekabels en bougies]
Succes.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Marc O.

Foto's, ook van de Maserati? :D

Wat betreft het probleem: laat eerst eens de foutcodes uitlezen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

V70geRwin

Wen maar aan de 1:7,5

De maseratie heeft vast een betere CW waarde  ;)

Maar de rook kan ook olie zijn die niet meer opvalt als je meer gas geeft, te rijk lopen kan ook hoor.
Idd maar eens beginnen met foutcodes resetten en kijken wat er terug komt.

Veel plezier met de wagen en kom maar op met de foto's van de T-5R en de Maserati  8)

spaarmar

dank voor de reacties. Ik heb er net weer mee gereden en het was al minder,, er zit hier een volvodealer 1 km verder dus daar rijd ik van de week maar even langs. Overigens zou de auto lang stil gestaan hebben, misschien heeft dat er ook wat mee te maken,

groet,

Marcel

V70geRwin

Citaat van: spaarmar op 11-07-2009 17:07:41
dank voor de reacties. Ik heb er net weer mee gereden en het was al minder,, er zit hier een volvodealer 1 km verder dus daar rijd ik van de week maar even langs. Overigens zou de auto lang stil gestaan hebben, misschien heeft dat er ook wat mee te maken,

groet,

Marcel

codes uitlezen kan je zelf en de uitleg bij de meeste codes staan ook op het forum hoor, maar je mag best naar de dealer natuurlijk  :eusa_whistle:

spaarmar

ah, dan ga ik er eerst zelf maar eens naar kijken, geld uitgeven kan altijd nog.

hathü

Citaat van: spaarmar op 11-07-2009 18:19:07
ah, dan ga ik er eerst zelf maar eens naar kijken, geld uitgeven kan altijd nog.
Welkom op het forum. Welk type Maseratie is het. De Maserati bezitters die ik ken maken zich niet druk om geld.  ;)

thuur

Als je geen foutcodes hebt dan denk ik dat je lambdasonde overleden is.

Gr ;)

spaarmar

lambdasonde zou best eens kunnen, dan toch maar naar de dealer

spaarmar

ok,  voor de liefhebbers, ik ben niet zo handig met fotos uploaden maar een vriend van mij heeft er fotos van gemaakt. Als je googled op picture maserati mexico komt hij er wel uit. Lichtblauw, met spaakwielen, het is een foto die rijdend genomen is, en ok zo zuinig is hij ook weer niet maar rustig rijdend valt het mee,

groet,

Marc O.

Wow, een Mexico!! Eén van de mooiste GT's ooit gemaakt, zo niet dé mooiste. :eusa_drool: :eusa_clap: :eusa_drool: :eusa_drool:

Zoiets dus:

Edit: fotootje toegevoegd
...The Nile isn't just a river in Africa...

spaarmar

dit is hem dus, mijn vrouw zit ernaast  :)

darius

Citaat van: spaarmar op 12-07-2009 11:02:16
dit is hem dus, mijn vrouw zit ernaast  :)

LUCKY YOU  ;) ;)
No show, only go.

hathü

Waauw :o een collectors item, prachtige automobiel :eusa_clap:.