Verzekeringen

Gestart door saint, 28-11-2002 17:52:01

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Gant850R op 15-08-2006 00:08:25
Wat is redelijk?

Volgens mij zit ik net onder de 800 voor volledig casco.

Aanpassing
Ik heb 10 schadevrije jaren, ben 34 jaar, wel woonachtig in randstad. Het is voor mij 2e auto naast een lease auto met max 12000 km/jaar. Een vereiste was wel klasse 3 alarm met geldig certificaat

elianmars

Het is heel moeilijk om verzekeringen met elkaar te vergelijken. Alles hangt af van de leeftijd van de bestuurder, aantal schadevrije jaren, woonplaats, enz....

Omdat de Volvo voor ons een 2e auto is, moesten wij beginnen met 0 schadevrije jaren. Dan is verzekeren best kostbaar, hoor.

FelixB

Citaat van: elianmars op 15-08-2006 09:46:27
Het is heel moeilijk om verzekeringen met elkaar te vergelijken. Alles hangt af van de leeftijd van de bestuurder, aantal schadevrije jaren, woonplaats, enz....

Omdat de Volvo voor ons een 2e auto is, moesten wij beginnen met 0 schadevrije jaren. Dan is verzekeren best kostbaar, hoor.

Mijn C70 is als 2e auto naast mijn 855R bij Centraal Beheer verzekerd met die 75% no-claim, dus het kan wel.
(43 jaar, 75% no-claim, 14 schadevrije jaren, wonend in een dorpje bij Arnhem)

Beiden WA-plus voor circa 45 euro/maand. Zou net als SBV voor beiden wel 800/jaar (67/maand) willen betalen voor volledig casco, maar ik vermoed niet dat Ohra dat wil doen omdat ik nog nooit iets verzekerd heb bij hen...

(ik had eerst de 855R all-risks verzekerd voor 1.000/jaar, maar met de komst van de C70 heb ik dat dus verlaagd naar WA+ zodat ik beide auto's kon verzekeren met ongeveer hetzelfde bedrag aan premie. Ik moet zeggen dat het wel wat 'angstiger' rijden is omdat als ik een ongeluk veroorzaak of van de weg afvlieg, die schade niet meer verzekerd is ??? . Reed hiervoor al 10 jaar All-risks... (en 0 schades veroorzaakt)
Ben benieuwd hoe 'Zweed' zijn auto's verzekerd, die zal helemáál wel veel betalen met zoveel (en dure) auto's...)
855R & C70 T5 cabrio automaat

elianmars

Citaat van: FelixB op 15-08-2006 10:07:10

Mijn C70 is als 2e auto naast mijn 855R bij Centraal Beheer verzekerd met die 75% no-claim, dus het kan wel.

Beiden WA-plus voor circa 45 euro/maand. Zou net als SBV voor beiden wel 800/jaar (67/maand) willen betalen voor volledig casco, maar ik vermoed niet dat Ohra dat wil doen omdat ik nog nooit iets verzekerd heb bij hen...

Wij zijn met de Volvo ook bij Ohra verzekerd. Voor WA+ betalen we 54 euro per maand.

Ohra was veruit de goedkoopste toen we zijn gaan vergelijken.

face.flava

Ik zit bij VVAA, 512,79 per jaar, WA + beperkt casco. 4 schadevrije jaren, geen eigen risico, ongevallen inzittenden en Volledige verkeersrechtsbijstand. Nice deal!  ;D

ief

Vreemd, er zijn toch maatschappijen zat die de 2e gezinsauto dezelfde korting verlenen als er op de eerste aanwezig is. ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

elianmars

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 15-08-2006 10:38:31

Vreemd, er zijn toch maatschappijen zat die de 2e gezinsauto dezelfde korting verlenen als er op de eerste aanwezig is. ;)

Onze eerste wagen staat op de zaak. We moesten dus gewoon "opnieuw" beginnen  ;)

ief

Citaat van: elianmars op 15-08-2006 10:40:18

Onze eerste wagen staat op de zaak. We moesten dus gewoon "opnieuw" beginnen ;)
Wel gecheckt welke verzekeraar de zakelijke auto verzekerd heeft?
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

FGG

Bij mij zijn de schadevrije lease-jaren voor een deel overgenomen, er vallen wel dingen te bespreken, volgens mij.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Gmid

Als je gewoon via internet een verzekering afsluit valt er niet zo bar veel te bespreken. Dan zul je echt contact moeten zoeken met een assurantiekantoor of adviseur. Kost misschien wat meer tijd of energie, maar je haalt wel het onderste uit de kan.

Volvo C30 '12

elianmars

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 15-08-2006 10:43:21

Wel gecheckt welke verzekeraar de zakelijke auto verzekerd heeft?

Ja, natuurlijk! Interpolis. Glashelder......

Maar ook veel te duur!  :-X

FelixB

Heb alles eens ingetypt op  www.premiekraker.nl  en toen kwam Univé er als goedkoopste uit, maar inderdaad: als je vragen of bijzonderheden hebt kun je beter ff bellen...
855R & C70 T5 cabrio automaat

@®-

Citaat van: Gant850R op 15-08-2006 00:08:25
Wat is redelijk?
51 euro per maand.

Ik had altijd auto's van de zaak gereden maar met een werkgeversveklaring dat ik geen schade's had gemaakt heb ik kunnen instappen op 70% no-claim, helaas door een claim was ik terug gevallen naar 55% en nu zit ik weer op 65%. Dus 51 euro per maand voor WA beperkt casco en met een no-claim van 65% vindt ik wel redelijk.

peterr

Citaat van: FelixB op 15-08-2006 11:00:13
Heb alles eens ingetypt op  www.premiekraker.nl  en toen kwam Univé er als goedkoopste uit, maar inderdaad: als je vragen of bijzonderheden hebt kun je beter ff bellen...

Als ik naar die site ga, zegt ie dat hij voor de R geen berekening kan maken en voor onze andere auto komt ie twee keer zo duur uit als mijn huidig verzekeringsbedrag...

Gesponsorde site?

@®-

Er zijn gewoon heel weinig verzekeraars die onze auto's willen dekken zodra het om WA-beperkt casco of meer gaat.