Verzekeringen

Gestart door saint, 28-11-2002 17:52:01

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Met een premie van van ver onder de €1000 all risk die ik betaal vind ik het niet de moeite waard risico's te lopen. Dagwaarde van de V70r met nieuwe LPI is vast en zeker nog boven de €10.000.

Wat de tussenpersoon mij vroeg als afweging tussen all-risk en WA+:
Stel je rijd je auto total-loss. Heb je dan geld een ander vervoersmiddel te kopen als je afhankelijk bent van de auto? Bij een duidelijke nee all-risk verzekeren. Bij een ja moet je de afweging maken hoeveel risico je wilt lopen als je zelf een ongeluk veroorzaakt.

Met veel woon-werkverkeer in het drukke NL heb ik daarom voor all-risk gekozen.

de boekhouder

Citaat van: innocenti op 01-11-2007 20:05:31
.... Dagwaarde van de V70r met nieuwe LPI is vast en zeker nog boven de €10.000......

Ik weet niet wat bijv. de km.stand en de leeftijd van je V70 is, maar ik zou dat eerst maar eens navragen. Je zal niet de eerste zijn die na een schade verbaasd (lees: verbijsterd) was over de dagwaarde van de auto.....
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

cas

Citaat van: de boekhouder op 01-11-2007 15:25:53
Welk model V70 en kan je leeftijd er iets mee te maken hebben ?

ben 26. v70 T uit 97. nja, ik neem die van 330 maar.  had zelf 6 vrije jaren, maar die laatste schade pakte me mooi 4 af...

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

markey

interpolis voor 276 euro p.j. wa plus .

TIP    heb laatst een nieuwe vooruit laten plaatsen omdat andere ruit teveel krassen en putjes had.Interpolis deed niet moeilijk en werd op het werk vervangen...(mischien offtopic maar wel leuk om te weten)

Spin!

Banaantje is ook All-Risk verzekerd, Interpolis...hij staat ook nog niet op mijn naam, dit ivm leeftijdsdiscriminatie  ;D

www.vm-parts.nl

JorritV70

Mijn V70 tdi uit 98 is ook WA+ verzekerd volgens mijn bij Fortis, iig via Dorgelo, tussen persoon in Apeldoorn. Ideaal in combinatie met rechsbijstand, heb je er geen omkijken naar als er iets gebeurt word het allemaal geregeld. AANRADER NEEM ALTIJD EEN RECHTSBIJSTAND!!!!!! als de schade een twijfel geval is gooien verzekeringsmaatschapijen het gelijk op een accoordje als je geen rechtsbijstand hebt en kun je fluiten naar je centen.

Groet Jorrit

)()()sT

Citaat van: markey op 01-11-2007 23:21:40

TIP    heb laatst een nieuwe vooruit laten plaatsen omdat andere ruit teveel krassen en putjes had.Interpolis deed niet moeilijk en werd op het werk vervangen...(mischien offtopic maar wel leuk om te weten)

Geen verkeerde premie  ;)
Ik heb zelf ook WA+ Iets van €400,- kost ie

Estate 2.3 Turbo

wie weet waar wel!!!

[/quote]
Ik zit met mijn 850  van ruim 13 lentes bij OHRA WA + ruit
Voordeel van de OHRA is vindt ik dat je per module kunt verzekeren dus je kunt zeg maar in je karretje stoppen wat je wel en niet verzekerd wilt hebben

de boekhouder

en als we dan toch met tips bezig zijn:
in geval van een tweede auto kan het goedkoper uitpakken als je de rb. bij de afzonderlijke auto's laat vallen en een algemene rb. verzekering afsluit met voertuigen/verkeersmodule.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

cas

Citaat van: )()()sT op 02-11-2007 08:39:33

Raar  bij mij geven ze bij interpolis een premie van  met de laatste schade,  1.177,14 p.jr.

neem ik mijn 6 vrije jaren, nog steeds 749,10 p.jr.

markey

:D
Citaat van: cas op 02-11-2007 10:21:19
Citaat van: )()()sT op 02-11-2007 08:39:33

Raar  bij mij geven ze bij interpolis een premie van  met de laatste schade,  1.177,14 p.jr.

neem ik mijn 6 vrije jaren, nog steeds 749,10 p.jr.

ik heb 20 jaar schadevrij en pakketkorting en personeelskorting(vriendin werkt bij Rabo).Daarom kom ik op dit premiebedrag uit....
:D :D :D

cas

dan maar bij mijn eigen maatschappij,

279 euro per jaar, alleen WA. met een no claim beschermer van 27,50 erop per jaar.... zoveel losse herten lopen er toch niet in den haag, parkeren onder die bomen doe ik toch al liever niet, en mn voorruit....tja.... gewoon goed sturen en steentjes ontwijken.

diefstal.... een extra brandstof afsluiter erop, en alleen jullie weten dat dan :-)

dan is het allemaal gedekt zo lijkt mij ?

anwb gaf mij overigens een premie van 800 euro bij 2 schadevrije  jaren, MAAR dit moest worden beoordeeld door een commissie omdat normaal 2 jaar te weinig is.... stomme k*t bmw. als ik die klapper niet had gemaakt ......pff.... gedeelde schade zorgt toch voor zakken in schade vrije jaren schijnt. enige oplossing is schade zelf betalen.... annieweeij...
ik zit maar weer bij orion....

hanszelf

Bij de ANWB verzekerd.
All-risk met zo'n beetje alle opties (noclaim-beschermer enzo) voor 60 euri per maand.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

hpkevertje

Citaat van: cas op 01-11-2007 12:33:06
aangezien de kans er bestaat dat ik vandaag een v70 koop, ging ik alvast de verzekering bellen voor een offerte.

met mijn 6 schadejaren door een aanrijding afgelopen maand val ik terug naar 2 . van 80 naar 75 % .
dat erbuiten,

de volvo is uit eind 97, en dus 10 jaar. die willen ze niet meer wa+ verzekeren! omdat ze niets meer waard zijn zeggen ze.

dit bij 2 maatschappijen gevraagd en idd, bij afsluiten van 10 jaar of ouder. geen wa+ . bij lopende verzekering is het geen probleem als je 10 jaar wordt of passeerd.

voordeel, premie is verdomd laag.

330 euro voor een 2,5 t5 uit 97. bij  de ander zelfs 250 per jaar.

maar ik stel toch wel prijs op die +  een voorruit kost toch wel weer geld. of een boom op je dak of rendier op je kap. en dat is niet meer gedekt. :eusa_wall:

wie weet waar wel!!!

Rendier op je kap? ::)
Valt onder het Waarborgfonds. :)
Ervaring mee.

Enno

Volledig casco, 75% korting

Totale premie 606 EUR.

Voor de V70 2.5-20V OP G3