De avonturen van The swedish chef

Gestart door Joeri, 29-07-2009 08:22:19

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Citaat van: walter leever op 02-08-2009 13:21:20
Ziet er goed uit Joeri,zo'n Volvo met plakplaatjes :evil:,wordt een trend.
En nu rijdt ie wat strakker met de veerpootbrug?Is inderdaad een goeie upgrade,zeker zijn geld waard. ;)

Zeker wel! Zoals mijn vrouw vanmorgen zei: "Joh, ik ga een stuk minder heen en weer, hij was een beetje slapjes.;D Lief is ze heh  :-*

Maar inderdaad, ze heeft gelijk. Zojuist de vaste woon-werk route gereden en een wereld van verschil! Hobbeltjes, drempels, keitjes alles wordt beter weggewerkt.  8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Joeri

:eusa_dance: Plastic primer en Blanke lak is binnen. Project Grille Zwart spuiten gaat hopelijk deze week beginnen.

PS: En dan ook eindelijk eens poetsen die bak  :eusa_shhh:  :eusa_whistle:

Joeri

Gisteravond gelijk de daad bij het woord gevoegd: ik heb em gewassen  :) Van de week had ik al een tuinslangetje gekocht, ik woon namelijk 1 hoog en dan heb je meestal geen tuin, ik dus ook niet. Dus een tuinslang setje van de gamma gehaald met borstel. Aansluiten op de vaatwaskraan, slangetje door het raam naar beneden en wassen maar. Sta ik klaar, geen autowasmiddel te vinden :eusa_doh: Moet toch ergens zijn, nou, ik heb het niet te laat gemaakt, ben even naar het tankstationie gereden. Daar hadden ze maar 1 soort (wang ping pong chang zooi) dus dat was makkelijk kiezen.  :eusa_silenced: Hij ziet er in ieder geval weer een stuk beter uit, maar nog niet mooi  :-\
Binnenkort nog een keertje doen, dan wel goed droogmaken ipv op de snelweg drogen zoals gister. Tussen Schiedam en Maassluis A20 even de 170 aangetikt. Op de terugweg bij het tankstation allemaal politiecontrole  :police: :eusa_whistle: Was nog even bang dat ze ergens achter een paaltje me op warpspeed gezien hadden maar het viel mee.  :eusa_whistle:

Om even terug te komen op dat "niet mooi". Polishen en waxen om mee te starten (thanks voor de tips! desgewenst klikje) en dan maar es nadenken of ik de voorkant glad laat trekken met verse lak. Iemand nog een goed spuit adresje regio Rotterdam?  :eusa_eh:

Nog steeds lekkage in de achterbak van bovenaf.  :eusa_doh: sjips. Alle rubbers in de buurt goed schoongemaakt. Binnenkort maar eens in de afwatering duiken en/of de boel vrijmaken om te kijken waar het vandaan komt.

Nog even onder motorkap gekeken naar de steunen. De motor beweegt maar weinig dus dat rubber bovenaan doe ik wel na de vakantie. Helaas hoorde ik het lager van de de fan wel behoorlijk luid zijn... Denk dat die versleten is. Na contact uit nog even de fan heen en weer bewogen en toch wel wat speling, typisch versleten lager  :eusa_eh: Tips zijn weer welkom  :eusa_clap:

Oh ja, ik ga natuurlijk de cruise control inbouwen. Maar onder mijn accu, waar de vacuumpomp officieel moet komen, zit m'n LPG verdamper... Dat wordt weer creatief klussen  :eusa_shifty:

Al met al, lekker productief voor de doordeweekse dinsdagavond na een dag ploeteren op het werk. Vanmiddag vrij, cupra van vriendje stickeren voor z'n trouwerij morgen  8)

Ps: Zie post 1 voor wat er allemaal nog aan the swedish chef gedaan moet worden...

Joeri

2 sfeer plaatjes toen hij nog een beetje schoon was:

Na het foto's maken gelijk de achterklep strip er af gehaald. Viel erg mee. Wel erg vies eronder. Weer  wat van de lijst. 8)

Joeri

Zojuist is de koelfan overleden. Zie ook http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,35384.msg704209.html#msg704209

Vet balen dus! Moet morgen met de chef naar omgeving Den haag voor het blinderen  :eusa_think:

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

Joeri

Joeri

Gisteren was blinderingsdag  8) Samen met m'n zwager reden we al vroeg naar Leidschendam. Op het programma stond het volgende:

- 2 maal 855 blinderen, 70 % doorlatend vanaf B-stijl  ;D
- Elektrische stoelen beige leer inbouwen bij zwager
- Cruise control en boardcomputer in de swedish chef
- Achterklep swedish chef: nieuw slot, ruitenwisser mechaniek terugplaatsen, en alles weer in elkaar zetten

The swedish chef ging als eerste de garage in voor de ramen dus konden we aan de slag met de elektrische stoelen. Oude stoelen eruit, helaas echt versleten.

Kabelboompjes trekken naar de zekeringenkast.

Alles aansluiten, testen en de stoelen kunnen erin. Mooie nette stoelen!

Alles werkt in 1 keer. De stoelen hebben alleen +12 nodig en je moet de relaistjes hebben voor in de zekeringenkast. Al met al een fijne klus! Uurtje of 2 hebben we erover gedaan.

Vervolgens was precies The swedish chef klaar na blinderen en konden we 855's wisselen. Zie hier het resultaat:

Wow! Erg blij met het resultaat.  ;D Het ziet er echt heel strak uit. Gewoon iemand uit de regio die ik gevonden heb via marktplaats. Ik was 150 euro kwijt....

Daarna de achterklep aangepakt. Het slot was al een tijdje rottig, ging niet goed dicht. Dus dan maar een ander slot erin. Alles aangesloten. Vervolgens nog even bezig geweest met het ruitenwisser mechaniek. Flink ingevet en alles weer gemonteerd. De wisser doet het ook weer  :) Helaas staat hij nog niet 100% recht, wat een klus is dat zeg  :( 46000 keer los en vast maar nu staat hij nog scheef. Het is een combi van de arm op de motor en de wisser op de as. Je kunt niet een van beide aanpassen want dan klopt het nog niet. Maar goed, dit ga ik binnenkort op het gemak netjes maken. Hij wist in ieder geval niet de achterklep  :eusa_shifty:
Voordat ik het paneel heb gemonteerd heb ik de achterklep nog volgestopt met schuimrubber. Tegen het trillen en rammelen en tegelijkertijd geluidsdemping.

Inmiddels was mijn zwager bezig met de bovenkant van het dashboard. Dat lukte niet echt met de handleiding. Uiteindelijk na flink zweten bleken de 4 boutjes van de bijrijders airbag ook los te moeten. Daarna was het appeltje eitje.
Boardcomputer erin gezet. Ook een makkie. 2 schroefjes klaar. Getest en dashboard weer dicht. Helaas heb ik blijkbaar geen temperatuur sensor, hij blijft LO zeggen  :eusa_think:

Vervolgens aan de slag gegaan met de cruise control. Helaas kan het pompje niet onder de accu, want daar zit de LPG verdamper  :P We hebben de pomp rechts naast de accu gemonteerd. Dat werkt erg goed. Verder plug en play  :eusa_dance:
Aan de kant van de pedalen was het nog even bikkelen vanwege de positie  :eusa_silenced: Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Fantastisch dat de 855 zo goed voorbereid is voor dit soort zaken. Alles stekkertjes liggen al klaar op hun plek  :eusa_clap: Op de weg terug de CC getest, alles werkt!!!  :eusa_dance:

Al met al een zeer prettige en productieve dag geweest. Ik kan weer wat zaken schrappen. Maar er zijn er ook weer wat bij gekomen  :eusa_wall:

- SRS lampje blijft branden; OBDII reset laten uitvoeren.
- Paar lampjes kapot achter tellers; gebeurd na uit en in bouwen  :eusa_doh:
- Ringetjes van raamslingers kapot; even nieuwe bestellen.

Op naar de nieuwe koelventilator (morgen?) 8)

thuur

Citaat van: Joeri op 09-08-2009 10:50:11
Voordat ik het paneel heb gemonteerd heb ik de achterklep nog volgestopt met schuimrubber. Tegen het trillen en rammelen en tegelijkertijd geluidsdemping.

Kan condens- en vochtwater wel nog uit de klep lopen zo? :eusa_eh:

Citeer

Hij is onderweg!

Gr 8)

Joeri

Citaat van: thuur op 09-08-2009 11:04:28
Dat denk ik niet  :-\ Het zit strak tussen het plaatstaal. Maar afwatering loopt daar toch niet? Condens kan ik me nog wel voorstellen maar hij is nu zo geïsoleerd  :eusa_whistle:  Ik hou het in de gaten (als het wat kouder wordt). Thanks voor de tip.

hathü

Citaat van: thuur op 09-08-2009 11:04:28
Citaat van: Joeri op 09-08-2009 10:50:11

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RUERYNMW.jpg

Citeer

Hij is onderweg!

Gr 8)

Ik zou dat schuim er snel weer uit halen en er antidreunplaten in plakken.

Zo iets   http://www.nonpaintstore.nl/nl/colad/colad-antidreunplaten.html

KIM

En het rammelen wordt meestal ook veroorzaakt door de kunststof bekleding.

Joeri

Zo, er stond nog een leuke klus op het programma. Het spuiten van de grille in kleur 019  (black Stone)!  :eusa_dance:
Ik had al een 2e grille aangeschaft. Deze zag er een stuk mooier uit als de mijne, dus heb ik de 2e intact gehouden. Bij mijn  eigen grille bladderde het chroom al een beetje af dus dat werd een mooi opschuur projectje  :)

Eerst maar eens begonnen met een dreft badje.

Daarna opschuren met kleine korrel. Een helft van een plastic knijper bleek erg goed van pas te komen bij het schuren tussen de lamellen  :D

Ik wilde de chrome rand in tact houden, dan sluit het chrome van het logo mooi aan. Daarom de rand afgeplakt.

De spuitbussen liggen klaar, eerst primer, dan zwart en daarna nog 2 lagen blanke lak.

Laag 1: primer.

Laag 2: zwart 019. Ik ben er een aantal keer overheen gegaan, ook schuin heen en weer om het tussen de lamellen goed zwart te maken.

Laag 3: 2 maal blanke lak.

Het resultaat!  :eusa_dance:

En gemonteerd!

(Grote versie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KABP4MIE.jpg)

Ik ben erg blij met het resultaat.  8)

Scooby Doo

Nice, Ik ben met de mijne al een jaar bezig.  :eusa_shifty: Amper tijd om voort te doen, maar gaat dit verlof toch moeten lukken.

Puppy Power!!!

walter leever

Citaat van: Scooby Doo op 10-08-2009 15:09:05
Nice, Ik ben met de mijne al een jaar bezig.  :eusa_shifty: Amper tijd om voort te doen, maar gaat dit verlof toch moeten lukken.

Is die grille zo groot dan bij jouw? :evil:

Joeri ziet er goed uit man :eusa_clap: