eens wat nieuws?

Gestart door arjen850, 02-08-2009 17:35:27

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

hallo mede volvisten,

Ik heb eens wat byzonders ;)
Vandaag starte ik mijn R en tot mijn verbazing zag ik dat het tracs en abs lampje bleef branden..
Mijn eerste gedacht natuurlijk de abs controller..
Maar nu het volgende..
ik had op dat moment geen verlichting meer,de verklikkers van de gordel deden het niet meer en tijdens het rijden viel mij op dat zodra ik over schakel het toerental wel heel snel terug valt naar stationair..
Ow ja en mijn kilometerteller en dagteller en de wijzer deden het ook niet meer..
Auto aan de kant gezet,opnieuw gestart,lampjes weer uit en geen problemen meer..
iemand die hier iets over kan vertellen? :eusa_think:

gr arjen ;)

LeonW

gaar kontaktblokje?
Volvo S70 2.5T

mehn

Had je wel nog knipperlichten? Zo niet dan is het electrisch deel van je contactslot stuk.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjen850

Citaat van: LeonW op 02-08-2009 17:40:16
gaar kontaktblokje?
Citaat van: mehn op 02-08-2009 17:52:22
Had je wel nog knipperlichten? Zo niet dan is het electrisch deel van je contactslot stuk.

en komt dat overeen met de klachten die ik allemaal heb opgenoemd? zelfs het zeer snel in toeren terug vallen van de motor? :eusa_think:

gr arjen ;)

walter leever

Arjen wat je kunt proberen is als je de wagen start eens kijken/voelen of de sleutel wel terugspringt,als je begrijpt wat ik bedoel. :eusa_think:

Je kunt ook de sleutel hanmatig terug doen,als dat zo is(dat ie niet meer terugveert)dan idd contactblokje.

gr,walter

arjen850

Citaat van: walter leever op 02-08-2009 20:38:56
Arjen wat je kunt proberen is als je de wagen start eens kijken/voelen of de sleutel wel terugspringt,als je begrijpt wat ik bedoel. :eusa_think:

Je kunt ook de sleutel hanmatig terug doen,als dat zo is(dat ie niet meer terugveert)dan idd contactblokje.

gr,walter
ik begrijp je heel goed walter,en dat zal ik als het probleem zich nog weer voordoet ook proberen..
volgens mij kan het ook beter daar aan liggen dan dat het  mijn abs controller zou zijn ;D
alleen zoek ik dan nog een verklaring waarom het motor toerental dan zo snel terug valt..ooit heb ik al eens gepost dat het toerental blijft(kortstondig) hangen,toen werd mij verleld dat het in de ecu zat en dat ik ermee moest leven..
Maar nu valt het dus wel ineens terug,en heel eerlijk gezegd vind ik dat veel fijner..
haha zo blijf je altijd wel met een vraagje zitten ;)

gr arjen ;D

arjen850

khad het vandaag weer en door iets aan de sleutel te draaien kwam hij weer uit de storing..dus het probleem is wel duidelijk en jullie conclusie was correct..
kan ik een een andere zo overzetten? of zit er nog verschil in bouwjaar,of moet ik zelfs een blokje hebben speciaal voor een R?
en is dat blokje uberhaupt los te vervangen of ben ik verplicht een heel nieuw contact slot aan te schaffen? :eusa_think:

gr arjen ;)

JayJ

Zit aan de linkerkant achter de 2 stuurkappen een blokje met een 10 tal metalen staafjes, zit vast met 2 torxjes. Ik ga deze vrijdag (hopelijk) vervangen. Heb namelijk precies hetzelfde probleem, en meestal is deze de boosdoener. Heb nu even geen partnummer voor je, anders had ik die ook nog wel neergezet.

edit:

op vadis

Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

LeonW

Citaat van: arjen850 op 04-08-2009 18:13:43
khad het vandaag weer en door iets aan de sleutel te draaien kwam hij weer uit de storing..dus het probleem is wel duidelijk en jullie conclusie was correct..
kan ik een een andere zo overzetten? of zit er nog verschil in bouwjaar,of moet ik zelfs een blokje hebben speciaal voor een R?
en is dat blokje uberhaupt los te vervangen of ben ik verplicht een heel nieuw contact slot aan te schaffen? :eusa_think:

gr arjen ;)

Het blokje is los verkrijgbaar, kontroleer wel goed als je kontaktslot ook nog goed is deze sneuvelen soms ook
Volvo S70 2.5T

arjen850

blokje bestelt bij de dealer,komt morgen binnen..
kost 48 euro..
hopen dat daarmee strax alles is opgelost..

gr arjen :D

rifwachter

Citaat van: arjen850 op 06-08-2009 22:26:28
blokje bestelt bij de dealer,komt morgen binnen..
kost 48 euro..
hopen dat daarmee strax alles is opgelost..

laat je ons het bestel nummer ook even weten ?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

arjen850

ja natuurlijk laat ik jullie dat weten ;D
9447803 dat is het artikel nummer,er staan nog wel wat nummers bij maar volgens mij hebben die verder weinig nut ;) en de volvo benaming is"start kontakt"

Jeroentjuh

Je auto stond gister weer goed te glimmen  ;D

arjen850

en dat zeg jij ;D iedere keer als ik daar ben zit ik me te verlekkeren op die van jou ;D
die groene is trouwens ook erg mooi..

gr arjen ;)

Jeroentjuh

Citaat van: arjen850 op 07-08-2009 20:56:42
en dat zeg jij ;D iedere keer als ik daar ben zit ik me te verlekkeren op die van jou ;D
die groene is trouwens ook erg mooi..

gr arjen ;)

Die groene T5 is van Matthijs ;) idd mooie auto