Panne in Zwitserland

Gestart door alfredgeel, 02-08-2009 21:18:55

Vorige topic - Volgende topic

alfredgeel

alleen als jij de mijne overneemt, met vrouw......

nee, ben nu op zoek naar een 2,4 automaat van 170PK zonder toeters en bellen.

Rogers XC 70 2000

is ze nog in goede staat en onderhoudsvriendelijk (je vrouw bedoel ik)  ;D

rogerV701998

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 03-08-2009 17:15:13
is ze nog in goede staat en onderhoudsvriendelijk (je vrouw bedoel ik)  ;D

;D

alfredgeel

ze is net zoals de xc, koppig en elke maand scheelt er wel iets aan, maar eens te rijdt is het een zaligheid om er mee weg te gaan.

V70geRwin

Citaat van: alfredgeel op 03-08-2009 20:29:32
ze is net zoals de xc, koppig en elke maand scheelt er wel iets aan, maar eens te rijdt is het een zaligheid om er mee weg te gaan.

;D

was sich liebt das neckt sich  :eusa_boohoo: (is wel geen zwitsers maar komt in de buurt)

thuur

Over enkele seconden in het rood zou ik me geen zorgen maken. Ze hebben wel "iets" marge, onze blokken..

Gr :eusa_shifty:

alfredgeel

update,

we zijn terug thuis !

gisteren ochtend heeft de garage de radiator opgehaald in Samedan. Om 11 uur was alles al vervangen, olie van de automaat bijgevuld, motorolie bijgevuld, antivries en koelwater en uitgebreide testrit.
Motor volledig gereinigd; klassewerk.
Deze man was super eerlijk ( beetje te  ;D ) hij rekende gewoon de werkelijke prijs aan van het onderdeel dat hij had moeten betalen. In Zwitserland is het ook zo dat je een soort pand moet betalen op ruilonderdelen, die heeft hij voorgeschoten, kortom een prima service.

MAAR hij vertelde dat dit probleem bij hem gekend is, vooral bij Golfjes en oudere Audi's.
Bij Volvo van ons type turbo en automaat kwam het in de beginjaren ook vrijveel voor dat de aansluiting gewoon afbrak.
Het heeft te maken met de uitzetting van materialen en dit is dan ook bevestigd door het volgende.
in de aansluiting zit een messing buisje waarrond de aansluiting zit van de radiator met de darm.
In extreme gevallen ( dus bij mijn XC ) het temperatuurverschil te groot wordt. Koude motor , volgeladen auto de Malojapas op,.

alfredgeel

dan kan het messing busje loskomen. De klemband van de darm knijpt dan op het kunststoffen deel en breekt dan af.

Bij mijn radiator was dan ook duidelijk te zien dat het messingbusje ongeveer 1,5cm verschoven was en daarachter zat de breuk.

Ik heb nu wel een aanvaardbare uitleg, maar mijn vertrouwen in  "dat ding " is nog niet terug.

bedankt allemaal voor jullie medeleven  :eusa_clap: