Pelle's 855 2.5 10v

Gestart door pwaes, 03-08-2009 08:14:31

Vorige topic - Volgende topic

pwaes

Het moest er van komen: de introductie van mijn zwarte 855 2.5 10v!

Ongeveer 1 maand geleden hebben we (mijn vriendin en ik) deze 850 gekocht omdat ze veel woon-werkverkeer gaat afleggen en dat niet te doen is in onze 245. De 850 hebben we gekocht van Sam, bekend onder de naam Daf46 hier op het forum. We hebben de auto op de terugreis vanuit Frankrijk in Belgie opgehaald bij Sam thuis. Sam heeft de 850 ongeveer 4 jaar gehad en er LPG in gelegd en een groot deel van de onderhoudshistorie bewaart. De auto verkeert technisch in een zeer goede staat en dat was ook de doorslaggevende factor bij de koop.

Bij thuiskomst gelijk naar de RDW gegaan (maandagochtend) en tussen de autohandelaren de 850 voorzien van kenteken en APK. Helaas heeft de keurmeester mij op 1 kg 'genaaid', want de auto is gewogen en op 1551 kg neergezet! Ik hoop dat iemand in de gelegenheid is om zijn 855 uit 1995 voorzien van LPG mij te PB-en voor een gewichtsvergelijking, voor mijn bezwaarschrift richting RDW.

Verder rijdt de auto heerlijk!! Het ontstekingsgedeelte is reeds ge-upgrade en voorzien van Magnecor-kabels, Denso bougies en een nieuwe Bosch rotor en verdeelkap. Ook de bobine heeft plaatsgemaakt voor een MSD Blaster (met dank aan ET, Marc).

Inmiddels is de auto ook voorzien van een interieurfilter. Bedankt Dirk342 en Erwin (Haasje) voor het Guard 1 alarmsysteem (alleen moeten we hem wel nog ff inregelen... ;D ;D, hij gaat ook af met tanken  ;D ;D)

Opties die we nog graag op de auto zien is straks het inbouwen van een airco, eventueel een achterspoiler en wat grotere velgen. Maar eerst maar eens rijden!  :D :D

Foto's na de schoonmaak dit weekeinde:

Daf46

Hoi Dag Pelle,

Ben net terug uit vakantie en zit meteen dit topic, mijn oude zwarte wordt verwend zie ik wel  :)
En zo netjes heb ik hem zelden gehad (jaja kinderen stellen auto's op proef ;)).

Hoop dat jullie er nog veel probleem vrije km's mee kunnen rijden.

De V70n heeft op de valse start (homokineet stuk) na zeer goed gedaan op vakantie, hoewel ik in de bochtige weggetjes de 850 toch wel wat miste (de V70 rijdt iets meer als een boot maar er moeten eens goede banden onder komen).

FGG

Welkom op 't Forum.

Ziet er erg netjes uit, die auto. V.w.b. de velgen: zou ik meteen doen, ik ben geen voorstander van Argo's. :eusa_shifty:

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Daf46

FGG

Citaat van: Daf46 op 03-08-2009 10:42:06
Citaat van: FGG op 03-08-2009 10:37:36
ik ben geen voorstander van Argo's. :eusa_shifty:
:eusa_naughty:

Dat mag toch? Moet dan alles mooi vinden wat een ander ook mooi vindt? ???

Sorry, ik vind Argo's gewoon lelijk. :eusa_sick:

Daf46

Citaat van: FGG op 03-08-2009 10:47:15
Citaat van: Daf46 op 03-08-2009 10:42:06
Citaat van: FGG op 03-08-2009 10:37:36
ik ben geen voorstander van Argo's. :eusa_shifty:
:eusa_naughty:

Dat mag toch? Moet dan alles mooi vinden wat een ander ook mooi vindt? ???

Sorry, ik vind Argo's gewoon lelijk. :eusa_sick:
Geintje hoor, uiteraard mag jij ze lelijk vinden ;), ze zijn gewoon net iets leuker dan stalen velgen met plastiek wieldoppen.

Maar mocht ik zo van de velgenboom kunnen plukken zou ik er gouden team dynamic racing velgen (ala TurboBiker) opgezet hebben.   ;)

Probleem bij grotere velgen is dat het dan weer net iets leuker oogt als ie verlaagd is ...  ;)

thuur

Argo's FTW!

Welkom Pelle 8)

Gr :D

darius

Welkom Pelle (mooie naam trouwens)

Als die auto altijd van Daf46 is geweest heeft ie altijd hier in de buurt van het Gentse gereden. Een zwarte weg en een duitse zwarte hier terug in de buurt. ;D Veel geluk ermee en Argo,s snel "opruimen" :eusa_doh:
Welkom
No show, only go.

Daf46

Citaat van: darius op 03-08-2009 13:02:01

Als die auto altijd van Daf46 is geweest heeft ie altijd hier in de buurt van het Gentse gereden. Een zwarte weg en een duitse zwarte hier terug in de buurt. ;D Veel geluk ermee en Argo,s snel "opruimen" :eusa_doh:
Welkom
Klopt het dat jij ergens in de buurt van Merelbeke sluis woont ? (das dicht bij Melle)

darius

Citaat van: Daf46 op 03-08-2009 13:33:25
Citaat van: darius op 03-08-2009 13:02:01

Welkom
Klopt het dat jij ergens in de buurt van Merelbeke sluis woont ? (das dicht bij Melle)
Ja dat is correct wij liggen met ons binnenschip op het moment aan de schelde in Zwijnaarde. Misschien eens een mini meeting maken. We hebben een auto met belgische plak en twee met Ned kenteken. Op de belg zit een hele grote forum sticker  ;D Je hebt ons misschien al eens gezien ??
No show, only go.

henry classic v70

Mooie roffel, zwarte lak en licht beige interieur vind ik de mooiste combinatie
17" velgen zou ik doen en die er nu onder zitten gebruiken voor winterbanden......
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

pwaes

Citaat van: henry classic v70 op 03-08-2009 16:28:26
17" velgen zou ik doen en die er nu onder zitten gebruiken voor winterbanden......

Ik ga dat onthouden :D :D

Bedankt voor de reacties iig!! We rijden er met veel plezier mee rond. De auto is getaxeerd om hem zo all-risk tegen de taxatiewaarde te verzekeren.

Alleen zit ik met een probleem (nouja, probleem) volgens mij hebben ze me genaaid bij de RDW, om mijn 850 estate met LPG te wegen op 1551 kg!! :-\

Wie kan me (via PB) een kopietje van zijn autopapieren sturen of een kenteken voor de RDW om een herkeuring aan te vragen vanwege het gewicht? Het betreft een 850 Estate uit 1995 met LPG (G3 / G2 maakt niet uit)

FGG

Citaat van: pwaes op 10-08-2009 19:53:08
Citaat van: henry classic v70 op 03-08-2009 16:28:26

Ik ga dat onthouden :D :D

Bedankt voor de reacties iig!! We rijden er met veel plezier mee rond. De auto is getaxeerd om hem zo all-risk tegen de taxatiewaarde te verzekeren.

Alleen zit ik met een probleem (nouja, probleem) volgens mij hebben ze me genaaid bij de RDW, om mijn 850 estate met LPG te wegen op 1551 kg!! :-\

Wie kan me (via PB) een kopietje van zijn autopapieren sturen of een kenteken voor de RDW om een herkeuring aan te vragen vanwege het gewicht? Het betreft een 850 Estate uit 1995 met LPG (G3 / G2 maakt niet uit)

Mijn 855 uit 1993 woog 1477kg met LPG-installatie. Maar ik vraag me af of je dat zomaar mag vergelijken. Een paar electrische stoelen, een airco-installatie, een schuifdak, zo maar een paar dingetjes die 't gewicht op kunnen drijven.

850-maniak

mijn 855 2.5 20v uit 93 weegt dacht ik 1476 kilo , is ook automaat , met airco ,met lpg (twintank), maar is natuurlijk wel een alter1 , ik weet nietof dat nog verschil maakt

UserID6342

Ben ik met je eens Florian, maar in de auto van Pelle (hele mooie overigens) zit dat allemaal niet op.  Het is een standaard uitvoering.