Tips om zwart 019 weer strak glimmend te poetsen?

Gestart door Joeri, 04-08-2009 22:42:24

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Na vandaag voor het eerst zelf mijn auto gewassen te hebben, heb ik goed kunnen zien waar ik al een beetje bang voor was. Er zitten swirls en verschillende (lichte) krassen in de lak van mijn 855 en hij lijkt al een hele tijd niet gepolijst/gepoetst te zijn  :eusa_think:

Nu lees ik van alles over wonder- en grootmoeders middelen (meguiars, eenzet, lijnzaadolie) maar ik ben wel benieuwd wie met de zwarte kleur 019 de beste resultaten heeft behaald en wel met welke middeltjes.

Zwart 019 united!  ;)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Sbv

Citaat van: Joeri op 04-08-2009 22:42:24
Na vandaag voor het eerst zelf mijn auto gewassen te hebben, heb ik goed kunnen zien waar ik al een beetje bang voor was. Er zitten swirls en verschillende (lichte) krassen in de lak van mijn 855 en hij lijkt al een hele tijd niet gepolijst/gepoetst te zijn  :eusa_think:

Nu lees ik van alles over wonder- en grootmoeders middelen (meguiars, eenzet, lijnzaadolie) maar ik ben wel benieuwd wie met de zwarte kleur 019 de beste resultaten heeft behaald en wel met welke middeltjes.

Zwart 019 united!  ;)

Ben zelf met de S70 druk in de weer geweest met meguirs 3 stappen plan. Helaas heb ik de swirls er niet uit gekregen.

rogerV701998

ief

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

darius

Ik gebruik volvo polish en daarna volvo wax prima resultaat...
No show, only go.

thuur

019 heeft geen boodschap aan Scratch-X of Polish van Meguiares. Commandant werkt wel, maar dat kan soms heel moeilijk zijn om weg te poetsen. Goed resultaat heb ik gezien met Mothers Polish en Wax.

Gr 8)

Joeri

Bedankt voor de tips! Ik poets met de hand. "Mothers polish en wax", die ga ik es opzoeken.  8)

ief

Behandel voor het polishen de lak met klei, dan heb je uiteindelijk een veel mooier resultaat.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

pwaes

Citaat van: ief op 05-08-2009 08:15:53
Behandel voor het polishen de lak met klei, dan heb je uiteindelijk een veel mooier resultaat.

Volgens mij heb ik ook kleur 019 (black stone??) en wij zijn ook een dag bezig geweest. Maar de lak was dan ook meer grijs dan zwart. Eerst handwasje, vervolgens kleien, polijsten, spul voor swirls en waxen! Er staan foto's in mijn topic over mijn auto zelf... Alle middelen die gebruikt zijn waren volgens mij van Meguiars. Succes!

Joeri

Citaat van: pwaes op 05-08-2009 08:21:31
Citaat van: ief op 05-08-2009 08:15:53

Volgens mij heb ik ook kleur 019 (black stone??) en wij zijn ook een dag bezig geweest. Maar de lak was dan ook meer grijs dan zwart. Eerst handwasje, vervolgens kleien, polijsten, spul voor swirls en waxen! Er staan foto's in mijn topic over mijn auto zelf... Alle middelen die gebruikt zijn waren volgens mij van Meguiars. Succes!
Zier er super uit. Bedankt voor je tips.  8)

pwaes

Ik zal eens exact informeren wat we er opgesmeerd hebben voor je.  :eusa_think:

bupozaanstad

Ik laat de 855 behandelen bij Poets Zaanstad, bedrijf levert zeer goede prestatie en de wagen komt er werkelijk in showroom staat vandaan, scheelt mij veel zweet en bier. Het interieur doe ik zelf maar het poetswerk laat ik aan hun over, ook alle kunststof delen zijn na behandeling weer als nieuw. Ik ben dus zeer tevreden.

http://www.poetszaanstad.nl/autopoetsen-diensten.html

Joeri

Citaat van: bupozaanstad op 05-08-2009 09:24:16
Ik laat de 855 behandelen bij Poets Zaanstad, bedrijf levert zeer goede prestatie en de wagen komt er werkelijk in showroom staat vandaan, scheelt mij veel zweet en bier. Het interieur doe ik zelf maar het poetswerk laat ik aan hun over, ook alle kunststof delen zijn na behandeling weer als nieuw. Ik ben dus zeer tevreden.

Is voor mij wat uit de regio maar ik heb er ook over zitten denken om hem te laten poetsen. Zeker voor de eerste keer. Bijhouden daarna doe ik dan zelf wel. Toch eens wat serieuzer op zoek naar een adres hier in de buurt  :eusa_think:

bupozaanstad

Citaat van: Joeri op 05-08-2009 09:27:21
Citaat van: bupozaanstad op 05-08-2009 09:24:16

Is voor mij wat uit de regio maar ik heb er ook over zitten denken om hem te laten poetsen. Zeker voor de eerste keer. Bijhouden daarna doe ik dan zelf wel. Toch eens wat serieuzer op zoek naar een adres hier in de buurt  :eusa_think:

Ze zijn daar ongeveer 3 uur bezig met een auto en rekenen rond de 100 euro voor de klus dus misschien eens de moeite voor een rit naar Zaanstad. Om de hoek zit de meubelboulevard, Hornbach, een nog aantal bouwmarkten, tuincentrum dus best wel wat te doen in die 3 uur ;D

bassie81

Ik ken ook nog wel iemand semi professioneel aan de gang is met de juiste spullen. Deze jongen vindt het serieus leuk om een auto te poetsen , echt een uitdaging om het weer strak te krijgen.

Hij heeft echter wel een dag nodig maar dan krijg je ook wat...

Woont in Leiderdorp en staat goed bekend op het forum van de nissan club Nederland (ook niet mijn keus maar poetsen kan die wel)

Als je wilt, kan ik wel eens voor je peilen...