Tips om zwart 019 weer strak glimmend te poetsen?

Gestart door Joeri, 04-08-2009 22:42:24

Vorige topic - Volgende topic

850-maniak

swirls verwijderen met de hand is bijna hetzelfde als mission inpossible  .
3 stappenplan van megs is ook niet bedoeld om swirls te verwijderen .
maskeren van swirls kan wel met de hand en dan boek je de beste resultaten met srp van autoglym (maar das niet je bedoeling , je wilt ze verwijderen )
wil je ze verwijderen , dan moet je toch echt aan een machine , en dan kun je de m80 en de m83  heel goed gebruiken ( ook van meguiars )

Joeri

Citaat van: bassie81 op 05-08-2009 09:58:29
Ik ken ook nog wel iemand semi professioneel aan de gang is met de juiste spullen. Deze jongen vindt het serieus leuk om een auto te poetsen , echt een uitdaging om het weer strak te krijgen.
Hij heeft echter wel een dag nodig maar dan krijg je ook wat...
Woont in Leiderdorp en staat goed bekend op het forum van de nissan club Nederland (ook niet mijn keus maar poetsen kan die wel)
Als je wilt, kan ik wel eens voor je peilen...
Hee dat zou top zijn! Ben zeker geïnteresseerd. Liefhebbers zijn de beste  :eusa_clap:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Joeri

Citaat van: 850-maniak op 05-08-2009 10:25:17
maskeren van swirls kan wel met de hand en dan boek je de beste resultaten met srp van autoglym (maar das niet je bedoeling , je wilt ze verwijderen )
wil je ze verwijderen , dan moet je toch echt aan een machine , en dan kun je de m80 en de m83  heel goed gebruiken ( ook van meguiars )
hmm, ok, thanks voor de tip. Dan neig ik nog meer naar de eerste keer goed laten doen, daarna zelf onderhouden.

thuur

Dat is inderdaad gebleken. Wel jammer dat de verpakking van Meguiares iets anders beweert :-\

Gr ;)

bassie81

Citaat van: Joeri op 05-08-2009 10:30:22
Citaat van: bassie81 op 05-08-2009 09:58:29
Ik ken ook nog wel iemand semi professioneel aan de gang is met de juiste spullen. Deze jongen vindt het serieus leuk om een auto te poetsen , echt een uitdaging om het weer strak te krijgen.
Hij heeft echter wel een dag nodig maar dan krijg je ook wat...
Woont in Leiderdorp en staat goed bekend op het forum van de nissan club Nederland (ook niet mijn keus maar poetsen kan die wel)
Als je wilt, kan ik wel eens voor je peilen...
Hee dat zou top zijn! Ben zeker geïnteresseerd. Liefhebbers zijn de beste  :eusa_clap:

Ik heb een mail voor je gestuurd, laat je wel weten wat er van komt

ief

Citaat van: thuur op 05-08-2009 10:34:14

Dat is inderdaad gebleken. Wel jammer dat de verpakking van Meguiares iets anders beweert :-\

Gr ;)
Thuur, er is verschil tussen de consumentenlijn en de professionele lijn bij Meguiars.
Ben met je eens dat bij de eerstgenoemde en zeker met de hand het niet te doen is.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

-D©©©L-

Hebben we het hier over zwart met blanke lak ? Of zonder ?

Joeri

Citaat van: -D©©©L- op 05-08-2009 14:46:23
:eusa_shifty: Hoe zie ik dat? Ik heb kleurcode 019-24...

Sbv

Joeri

-D©©©L-

Citaat van: Joeri op 05-08-2009 16:09:09

Dat is zwart met blanke lak, de 2 in 24 geeft een twee lagen systeem aan, de 4 is de fabrikant van de lak.
In dit geval doet de kleur dus niet ter zake, je wilt gewoon de blanke lak poetsen. Zodra er zwarte lak aan je poetspad zit word het pas echt een dure hobby.  ;D

Joeri

Citaat van: -D©©©L- op 05-08-2009 19:29:14
Citaat van: Joeri op 05-08-2009 16:09:09

Dat is zwart met blanke lak, de 2 in 24 geeft een twee lagen systeem aan, de 4 is de fabrikant van de lak.
In dit geval doet de kleur dus niet ter zake, je wilt gewoon de blanke lak poetsen. Zodra er zwarte lak aan je poetspad zit word het pas echt een dure hobby.  ;D

Nuttige info! Vraag me nu wel af of ik niet een spuitbus 019-24 had moeten bestellen bij de garage ipv de 019 die ik nu heb gekocht...  :eusa_doh:

-D©©©L-

Dat lijkt mij wel ja. Anders heb je geheid glansverschil. 

Citaat van: -D©©©L- op 29-07-2009 09:50:29
Zoek je 019 met of zonder blanke lak ? Ik ben er nogal een paar tegengekomen die blanke hadden.

Joeri

Ik zie wel, heb ook nog blanke lak staan. Binnenkort test ik het uit op de grille  8)

v40pokemon

Mijn '019' gaat komende vrijdag naar de poetser. Ik post wel foto's over hoe dat eruit ziet. Ik ben zelf ook erg benieuwd!