auto scheef?

Gestart door Vulk, 05-08-2009 21:02:05

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Ik heb al een tijdje de indruk dat mijn wagen aan de ene kan lager ligt dan de andere kant. Enkel vooraan. Achteraan heb ik niveaumats.

Recent zijn er andere veerpoten onder gekomen (van die Britste T-5). Twee weken terug heb ik nieuwe veerschotels + rubbers gemonteerd.

Enkele foto's...

Zijn dit nu gedachten? Waaraan kan dit liggen? De schokdempers, de veren?

Misha

Best even meten met een rolmaat of zo, rand spatbord -> bovenrand velg of hart velg.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbobiker

Ik houd het toch op veer verkeerd gemonteerd.
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Misha op 05-08-2009 21:06:11
Best even meten met een rolmaat of zo, rand spatbord -> bovenrand velg of hart velg.

Of na het zien van deze foto's: hoe dik je vingers zijn ;D
De Tussenpaus

Vulk

Ik heb de veren zelf niet losgehad. Veerspanner erop, boutjes enzo los en dan terug gemonteerd. Veer zelf is blijven zitten.

Voordat ik de rubbers + lagers vernieuws had had ik ook al het idee dat hij schuin stond, maar toen dacht ik altijd dat het aan de weg lag.

Ronbroek

De mijne helt ook iets naar links over aan de voorkant.

Versnellingsbak gewicht ?

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Starbuck

Schokdempers? Althans de kop toch? (of hoe je dat ook noemen kan)
Heb het ook meegemaakt, maar weet niet precies meer wat het was?
Auto binnen gedaan bij Félipe en het was opgelost.

Vulk

Veerschotels + rubbers zijn vervangen...

axelvr

heb je ook foto's waarop hij op een rechte weg staat en niet op een belgisch weggetje (no offence , heb er zelf ook 9 jaar gewoont ;D)

Vulk

Dat ga ik morgen proberen. Darius komt morgen tot hier dus ga ik zijn wagen eens als proefkonijn gebruiken ook.
Rechts is er meer ruimte tussen de wielkast dan links terwijl hij links hoger lijkt te liggen...
Ruimte tussen de wielkasten langs achter is gelijk (maar daar heb ik nivomats).

Volvo Felipe

beste,

Er staat geen enkel auto met originele schokdempers op dezelfde hoogte.
ga maar eens meten om de auto LV EN RA ligt hij lager dan RV en LA.

Hoe dat dit komt weet ik ook niet, maar het is toch zo

Vulk

Maar is het normaal dat het dan zoveel scheelt?

Ik moet de auto nog laten uitlijnen, maar als ik dan alles binnenkort opnieuw zou loshalen is dat zonde van het geld.

Ik vergelijk het morgen even met Darius zijn wagen en ik laat Thuur zaterdag nog eens kijken...

Alvast bedankt voor de input!

Turbobiker

Citaat van: Vulk op 05-08-2009 21:08:05
Ik heb de veren zelf niet losgehad. Veerspanner erop, boutjes enzo los en dan terug gemonteerd. Veer zelf is blijven zitten.

Maar toch kan 'ie draaien bij montage. En de veerschotel kan ook iets scheef zitten.
De Tussenpaus

Vulk

Ik laat het maar opnieuw doen door Thuur en ik houd een setje veren van Darius of van de sloper op Reserve.

Je bent ook nooit klaar met die krengen.

Emiel

Schokdempers maakt niet uit, veren ook niet. Net wat Philip zegt, geen 850 is recht.

Had ook 1 cm verschil tussen LV en RV, schokdempers, veren, draagarmen, fusees vervangen en het verschil in hoogte bleef.