Benzine injector lijkt de geest gegeven te hebben...

Gestart door Lampje, 09-08-2009 13:43:08

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

T5 uit 1994, goed opgestookt tot over de 58 graden op een pas van ongeveer 1.000m gedurende 4 uur.

En ineens deed 1 injector niet meer mee (vermoed ik) en startte de roffel met één cylinder minder. Welke het niet doet weet ik nog niet.

Zodra hij overschakelt op LPG rijdt hij weer als de brandweer, dus bougies kunnen we buiten beschouwing laten.

Voor de zekerheid heb ik de minpool van de accu nog een paar minuten losgehad om de computer te resetten, maar het slechte lopen op benzine bleef. Dat was extra lastig aangezien ik ook nog even door Oostenrijk moest, waar de LPG-stations dungezaaid zijn.

Bij het starten ruik ik bij de uitlaat een flinke benzinelucht, alsof hij verzopen is.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Ik zat zelf te denken aan dit, maar misschien klopt er wel niets van die theorie.

LeonW

injector kan natuurlijk stuk zijn, je kunt er achter komen door stuk voor stuk de stekkers van de injectoren los te trekken 1 voor 1 en dan merk je wel aan het lopen of er wat verandert.
Is die benzinelucht alleen bij koude start? het zo kunnen zijn dat 1 injector niet meer goed afsluit maar dat zou je moeten merken op LPG.
Volvo S70 2.5T

Lampje

Kan ik dan die injectorrail gewoon lostrekken? Ik heb vanochtend de twee boutjes losgehaald maar er zat geen beweging in de rail. Ik wilde gewoon de bedrading even controleren om te zien of er niet ergens een scheurtje in zat.

Boel maar weer dichtgeschroeft...

V70geRwin

je kan waarschijnlijker makkelijker even de bougiekabels los nemen om te kijken welke injector het is..

kapot kan ook nog zijn dat ie teveel benzine inspuit, 1 cilinder verzuipen en idd stinken uit de uitlaat.

suc6 en nog fijne vakantie!

Lampje

Weet iemand de startprocedure om een Vialle LPG op LPG te starten óf heel snel na het starten over te kunnen schakelen op LPG?

Nu doet hij er een minuutje of wat over en het voelt gewoon niet goed.

KIM

Citaat van: spekkie99 op 09-08-2009 18:39:55
je kan waarschijnlijker makkelijker even de bougiekabels los nemen om te kijken welke injector het is..

Alleen is deze methode wel slechter voor je kat; deze moet dan al je benzine gaan verbranden...
Dus beter de stekkertjes van de injectoren 1 voor 1 lostrekken.

850-maniak

Citaat van: Lampje op 10-08-2009 07:00:45
Weet iemand de startprocedure om een Vialle LPG op LPG te starten óf heel snel na het starten over te kunnen schakelen op LPG?

Nu doet hij er een minuutje of wat over en het voelt gewoon niet goed.
ik ben maar een leek hoor , en weet ook niet wat voor een installatie ik heb , maar mijn auto schakelt bij 2000 toeren over van benzine naar lpg , dus als ik snel wil overschakelen is het starten en ff naar de 2000 toeren , voilla , lpg.

Ludo

Per direct het benzinesysteem in orde brengen.  :D

Misha

Citaat van: Ludo op 10-08-2009 10:34:45

Per direct het benzinesysteem in orde brengen.  :D

:evil: ';D

Tja, ben er ook bang voor.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: Lampje op 09-08-2009 18:16:51
Kan ik dan die injectorrail gewoon lostrekken? Ik heb vanochtend de twee boutjes losgehaald maar er zat geen beweging in de rail. Ik wilde gewoon de bedrading even controleren om te zien of er niet ergens een scheurtje in zat.

Stekkers injectors losmaken. 2x boutjes (dopje 10) losmaken, bovenop het blok de klem waar de benzineleidingen in zitten lossen (T25) en achterop je blok nogmaals dopje 10 (wederom benz.leidingen). Evt. vacuumslangetje drukregelaar losmaken (modelafhankelijk). Dan kun je de rail eruit trekken. Gewoon trekken. Ja, echt.

De rail kantel je dan aan de rechterhand naar het schutbord. Leg een doek onder de injectors en zet de auto op contact. Als er een injector (erg) druppelt zou ik serieus een oliewissel overwegen.

Gr 8)

Peer ke

Citaat van: thuur op 10-08-2009 12:30:35
Citaat van: Lampje op 09-08-2009 18:16:51

Stekkers injectors losmaken. 2x boutjes (dopje 10) losmaken, bovenop het blok de klem waar de benzineleidingen in zitten lossen (T25) en achterop je blok nogmaals dopje 10 (wederom benz.leidingen). Evt. vacuumslangetje drukregelaar losmaken (modelafhankelijk). Dan kun je de rail eruit trekken. Gewoon trekken. Ja, echt.

De rail kantel je dan aan de rechterhand naar het schutbord. Leg een doek onder de injectors en zet de auto op contact. Als er een injector (erg) druppelt zou ik serieus een oliewissel overwegen.

Gr 8)

oliewissel ???

Snellebaksteen

Ja, oliewissel. Brandstof loopt langs de cilinderwanden in je smeersysteem.

Startprocedure voor Vialle LPG systeem:

contact aan,
druk op knopje, lampje rood,
contact uit,
druk op knopje (MET HET CONTACT UIT!),
starten.
Na een seconde of 2 a 3 slaat hij aan.

Werkt prima, ik heb een zeer lange periode met een defecte brandstofpomp gereden.

Op een gegeven moment per ongeluk het volgende geprobeerd:

contact uit laten, druk op knopje, KLIK uit de achterbak, starten maar!

Dit werkt niet altijd maar vaak wel.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

LeonW

Citaat van: Snellebaksteen op 10-08-2009 20:11:03
Ja, oliewissel. Brandstof loopt langs de cilinderwanden in je smeersysteem.

Startprocedure voor Vialle LPG systeem:

contact aan,
druk op knopje, lampje rood,
contact uit,
druk op knopje (MET HET CONTACT UIT!),
starten.
Na een seconde of 2 a 3 slaat hij aan.

Werkt prima, ik heb een zeer lange periode met een defecte brandstofpomp gereden.

Op een gegeven moment per ongeluk het volgende geprobeerd:

contact uit laten, druk op knopje, KLIK uit de achterbak, starten maar!

Dit werkt niet altijd maar vaak wel.

Op LPi??
Volvo S70 2.5T

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Lampje

Nieuwe info van mijn garage:

- injector is niet stuk, cylinder draait idd niet mee
- bedrading tussen twee injectoren omgewisseld. 'Defecte' injector doet het nu wél!

Conclusie: het relaiskastje van Mesman om van benzine op LPG om te schakelen is hoogstwaarschijnljik defect.

Wie woont er in de buurt van Utrecht met Mesman LPi zodat ik even een teststart kan maken om te bepalen of het idd het kastje is?

Dat bespaart me de rit naar Son en snipperdag opnemen.

Groet.