Dé allerbeste vakantieadresjes

Gestart door Starbuck, 11-08-2009 14:30:49

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Waddeneilanden als in die van Nederland?

Gids opvragen bij de VVV's (volgens mij allemaal wel te vinden via www.wadden.nl). Mijn ervaring, zeker met Vlieland, is dat wat er aangeboden wordt ook is wat je krijgt. Maar bepaal wel eerst wat je uit wilt geven. Op Vlieland kan je voor 1300 euro ofzo wel een 2persoons huis huren maar of het dat waard is...

Ik vind de oude huisjes het leukste (houten buitenkant, alles gelijkvloers). Maar de hotels zijn eigenlijk allemaal ook wel prima. Vlieland is lekker rustig, wil je wat vertier ga je naar Terschelling. Texel is niks meer dan verlengstuk van Noord-Holland waar je met een pontje naartoe mag. Ameland is een nog niet ingepolderd stuk Groningen (vlak, saai en druk met auto's).

Starbuck

Citaat van: Reitse op 24-08-2009 07:22:40
Waddeneilanden als in die van Nederland?

Gids opvragen bij de VVV's (volgens mij allemaal wel te vinden via www.wadden.nl). Mijn ervaring, zeker met Vlieland, is dat wat er aangeboden wordt ook is wat je krijgt. Maar bepaal wel eerst wat je uit wilt geven. Op Vlieland kan je voor 1300 euro ofzo wel een 2persoons huis huren maar of het dat waard is...

Ik vind de oude huisjes het leukste (houten buitenkant, alles gelijkvloers). Maar de hotels zijn eigenlijk allemaal ook wel prima. Vlieland is lekker rustig, wil je wat vertier ga je naar Terschelling. Texel is niks meer dan verlengstuk van Noord-Holland waar je met een pontje naartoe mag. Ameland is een nog niet ingepolderd stuk Groningen (vlak, saai en druk met auto's).

Bedankt voor de tip!
Eerst denk je idd aan Texel, maar na het uitpluizen van de jou doorgegeven site blijkt dat Terschelling het leukst is, rustig wanneer je het wilt, leuk vertier wanneer je eraan toe bent.
Volgend huisje leek me heel leuk en goed, spijtig genoeg al volgeboekt voor volgende jaar... :-\

www.doerak.op-terschelling.nl/

Joris_Scholte

Mijn schoonzus is met haar man twee dagen naar Schiermonnikoog geweest, schijnt iets rustiger en mooier te zijn dan Terschelling; een aanrader, zeiden zij.

Joris_Scholte

Citaat van: Starbuck op 23-08-2009 18:47:52
En krijg ik een beetje feedback aub?
Ik zoek nog goede adresjes in Zweden, vakantiehuizen mét zembad, als het effe kan in de tuin aan een betaalbare prijs?
Idem voor Denemarken en de waddeneilanden.
Wij zijn de eerste twee keer in Zweden eerst een paar dagen in Skateholms Pensionat geweest. Niet al te groot, vrijwel pal aan de Oostzeekust, vlakbij Malmö, Trelleborg en Ystad. Helaas geen zwembad...

Starbuck

Citaat van: Joris_Scholte op 24-08-2009 17:43:07
Mijn schoonzus is met haar man twee dagen naar Schiermonnikoog geweest, schijnt iets rustiger en mooier te zijn dan Terschelling; een aanrader, zeiden zij.

Daar zijn wij een jaar of 5 geleden naartoe geweest, heel fijn voor een weekend of een midweek.
Super is dat het vrijwel helemaal autovrij is en dat je niemand, een enkele wandelaar buiten beschouwing gelaten, tegenkomt die je niet wil tegenkomen.
De vuurtorens zijn heel mooi om zien, de verlatenheid van de duinen en de stranden zijn super!
En ook al zijn er maar enkele adressen om iets te eten, ik dacht een stuk of twee, ze zijn heus de moeite waard!
Heel leuk om es uit te waaien en er echt tussenuit te zijn, zonder auto's!
Maar dan ook niet langer dan 4 a 5 dagen.

Starbuck

Citaat van: Joris_Scholte op 24-08-2009 17:46:52
Ik zoek nog goede adresjes in Zweden, vakantiehuizen mét zembad, als het effe kan in de tuin aan een betaalbare prijs?
Wij zijn de eerste twee keer in Zweden eerst een paar dagen in Skateholms Pensionat geweest. Niet al te groot, vrijwel pal aan de Oostzeekust, vlakbij Malmö, Trelleborg en Ystad. Helaas geen zwembad...

Ziet er een erg leuk adres uit, zo vlak aan het water.
Maar is het ook iets om met kids naartoe te gaan? Ik kon het niet zo uitmaken bij de bijbehorende uitleg.
Je weet maar nooit he!

Starbuck

Eentje in Luxemburg, fijn voor een weekend of een midweek, echt geen geld...

www.bungalow-park.lu

Starbuck

Joris_Scholte

Citaat van: Starbuck op 24-08-2009 17:57:58
Citaat van: Joris_Scholte op 24-08-2009 17:46:52
Ziet er een erg leuk adres uit, zo vlak aan het water.
Maar is het ook iets om met kids naartoe te gaan? Ik kon het niet zo uitmaken bij de bijbehorende uitleg.
Je weet maar nooit he!
Zweden en Skåne zijn wél leuk voor kinderen. De huisjes van Tommy en Jane zijn leuk voor een stelletje zónder kinderen; een paar nachtjes daar is meer dan genoeg...

breakman

dit jaar in het zuiden van Frankrijk een huis gehuurd via :

www.villasud.nl

erg knappe huizen en zeer goede service !

wij zaten in bastide des salins in côtignac prachtig gewoon  :eusa_clap:

Reitse

Schier?? daar ben je echt in één dag klaar... 99% is natuurgebied waar je niet in mag, wat overblijft is 3 km breed strand, 6 bomen, 3 huizen, een friettent en een wandeling vanaf de boot van 2 uur omdat je halverwege de waddenzee afgezet wordt op een pier... ;)

Joris_Scholte

Citaat van: Reitse op 25-08-2009 07:11:36
Schier?? daar ben je echt in één dag klaar... 99% is natuurgebied waar je niet in mag, wat overblijft is 3 km breed strand, 6 bomen, 3 huizen, een friettent en een wandeling vanaf de boot van 2 uur omdat je halverwege de waddenzee afgezet wordt op een pier... ;)
Het zal vast, ben er nog nooit geweest.

reneetje

Citaat van: Reitse op 25-08-2009 07:11:36

Wat een onzin , 2 uur wandelen...................
:eusa_liar:
Verweg  het mooiste eiland , meteen bij de boot een fiets huren en met een kwartier ben ie op het strand....

3 huizen en een friettent en een natuur gebied met 6 bomen, tjonge tjonge hoe kom je erbij......... :eusa_liar:

Triest gewoon, maar laat het maar zo , figuren als jij horen daar ook niet  :eusa_wall: :-X
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Reitse

Starbuck

Een verzameling adresjes...

Het Rijk Der Belgen:

Andalusie
www.casaclavi.com

Umbrie
www.ilsussurro.com

Provence
www.unairderien.com

Malta
www.dartazeppi.com

Somme (Frankrijk)
www.lethurel.com

Ibiza
www.jardinsdepalerm.com

Bali
www.villamathis.com

Provence
www.laviela.com

Alpes Maritimes
www.toileblanche.com

Corréze (Frankrijk)
www.leparc.info

Hautes Alpes (Frankrijk)
www.lemoulinollivier.com

Dit is gewoon genieten van het goede leven... ;)