Fluitend geluid bij hoge snelheid

Gestart door Adri, 05-12-2003 14:18:16

Vorige topic - Volgende topic

Adri

Wanneer ik sneller dan zo'n 170 km/u rijd hoor ik een fluitend geluid. Het komt ineens opzetten en is vrij luid. Het is dus niet zo dat het zachtjes begint en langzaamaan sterker wordt. Het lijkt te maken te hebben met de rijwind die plots ergens vat op krijgt want als ik bijv een vrachtwagen passeer dan merk ik dat het geluid beinvloed wordt door de rijwind van de vrachtwagen.
Iemand enig idee? Ik schrik me iedere keer een ongeluk.

Ik heb al eens de blazer flink hard aangezet om te kijken of die er iets mee te maken heeft, maar daar lijkt het niet op.

BartRas

Zouden zomaar je deurrubbers kunnen zijn
there is no substitute for PK's

Adri

't Zou kunnen, maar het geluid lijkt uit het dashboard te komen. Maar het is moeilijk te localiseren dus wie weet.

Jan_D.

Reitse

Misschien komt het onder je auto vandaan? Of iets van je turbo? Kan me vaag iets herinneren dat er eerder iemand rondreed met fluitende turbo (de tandarts meen ik...)

William 855

Hallo!

Dit zit in je (rubbere) voorruitsierlijst boven de voorruit. Tape 'm maar eens af en ga dan rijden. Dan weet je het zeker. Mocht het kloppen dan kan je het oplossen door een speciale pees (origineel Volvo deel) er tussen te stoppen.

Groeten

William van der Werf

denkweb

Of je antenne een keertje omlaagdoen en nogmaals proberen... of je hebt velgen die dit veroorzaken (enkele types lm-velgen geven geluid op hoge snelheden)... of je turbo meldt zich... of een losse deurstrip?... of de buitenspiegels geven het geluid af (testen door deze een keertje in te klappen)... of ...

heb je nog even?

FelixB

Citaat van: William 855 op 08-12-2003 17:57:04
Hallo!

Dit zit in je (rubbere) voorruitsierlijst boven de voorruit. Tape 'm maar eens af en ga dan rijden. Dan weet je het zeker. Mocht het kloppen dan kan je het oplossen door een speciale pees (origineel Volvo deel) er tussen te stoppen.

Groeten

William van der Werf
Die voorruitsierlijst is er bij mij in Duitsland een keer uitgevlogen bij 235 km/h. Je schrikt je een ongeluk (en dat bij die snelheid...), gelukkig was ik wel wat gewend van het motorrijden  ;D ;D
855R & C70 T5 cabrio automaat

Adri

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik denk dat het de voorruitlijst betreft want:

1. Het geluid lijkt inderdaad ergens vanuit middenvoor te komen.
2. en spiegels zitten aan de zijkant
3. en een antenne heb ik niet
4. ik heb het probleem zowel met lichtmetaal als stalen velgen
5. en mijn deuren (en dus de rubbers) zitten ook aan de zijkant van mijn auto.
6. etc.

Ja, die voorruit, dat klinkt aannemelijk. In het voorjaar ie ie vervangen, hadden ze toen dan niet zo'n pees moeten plaatsen?
Ik weet helaas niet meer of ik voor die tijd dit probleem al had of dat het geintroduceerd is bij het plaatsen van mijn voorruit...