filmpje!:Project 2009 afgerond ...op naar project 2010

Gestart door erickie, 17-08-2009 07:40:28

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 18-08-2009 10:12:25
Ik heb gegoogled op 'broken rims' en zie geen bijzondere plaatjes of conclusies die ik hieruit kan trekken.
De discussie die onstaan is is dat OEM veel sterker en schijnbaar 'veiliger' zou zijn dan aftermarket, nogmaals ik zie daar geen bewijs voor.

Waar zie jij die discussie dan ?
Ik zie 1 opmerking over OEM vs Imi, verder niks.

Ik zie in de foto's geen compleet gebroken spaken, wel verbuigingen en lokale stukken die uit een velg breken op het punt van impact.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Joeri

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

UserID6342

Citaat van: erickie op 17-08-2009 22:30:49
Citaat van: Dirk342 op 17-08-2009 22:01:57
Levensgevaarlijk om met zo'n wiel de weg op te gaan.  Had van een Volvo rijder toch iets meer verstand verwacht.  Dat wiel had gewoon verwisseld moeten worden, schijt eraan of dat 150 euro kost of niet !!  Jij speelde met je eigen leven maar ook van anderen op de weg, dat risico zou ik dus niet willen lopen en al zeker helemaal niet voor die paar k*tcenten !!  Je hebt dus gewoon vreselijk veel geluk gehad.
Citaat van: pac op 17-08-2009 22:06:29
Citaat van: Dirk342 op 17-08-2009 22:01:57
Levensgevaarlijk om met zo'n wiel de weg op te gaan.  Had van een Volvo rijder toch iets meer verstand verwacht.  Dat wiel had gewoon verwisseld moeten worden, schijt eraan of dat 150 euro kost of niet !!  Jij speelde met je eigen leven maar ook van anderen op de weg, dat risico zou ik dus niet willen lopen en al zeker helemaal niet voor die paar k*tcenten !!  Je hebt dus gewoon vreselijk veel geluk gehad.

Helemaal met Dirk eens......

Beste stuurlui,

Het schadebedrijf komt helaas ook niet aan huis..
en als een volvomonteur met 35 jaar ervaring de foto ziet en zegt dat het oke is, dan ben ik geneigd om op zijn oordeel af te gaan....maar jullie zullen wel iets anders verwachten van een volvorijder
met vriendelijke groet,
Heeft niets te maken met "beste stuurlui staan aan wal" maar wel met het feit of JIJ verantwoordelijk bezig bent of niet.  Iedereen kan zien dat je met zo'n wiel de weg niet op mag/kunt.  Geloof mij nu als dat je met die auto bij mij was je niet de werkplaats had verlaten, voordat het was opgelost.  Die verantwoording en besef moet JIJ ZELF hebben en niet een monteur of wat/wie dan ook.

Turbo-Geek

Citaat van: Misha op 18-08-2009 10:27:04
Ik heb gegoogled op 'broken rims' en zie geen bijzondere plaatjes of conclusies die ik hieruit kan trekken.
De discussie die onstaan is is dat OEM veel sterker en schijnbaar 'veiliger' zou zijn dan aftermarket, nogmaals ik zie daar geen bewijs voor.

Ik zie in de foto's geen compleet gebroken spaken, wel verbuigingen en lokale stukken die uit een velg breken op het punt van impact.

Wellicht zal je dergelijke gebroken spaken ook nooit meer zien want de omstandigheden zijn NOOIT hetzelfde dus waar hebben we het over ?
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 18-08-2009 10:32:43

Wellicht zal je dergelijke gebroken spaken ook nooit meer zien want de omstandigheden zijn NOOIT hetzelfde dus waar hebben we het over ?

Tja, zo ken ik er nog eentje...

Tuurlijk zijn er vergelijkbare omstandigheden.
Knul onderschat auto/situatie/whatever , stuurt/remt en ramt een rand met een velg. 

Lekker spannend, het gaat hier niet om de Lunar Explorer die geraakt wordt door een stuk Moondust of zo.

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 18-08-2009 10:32:43

Het verbaast mij dat de rand (afgezien van wat krassen) nog geheel intact is. Ik heb voldoende gebroken wielen gezien na aanrijdingen, maar nog nooit 1 waarbij de rand nog op de plek zat en het hart er uit scheurde. Dit lijkt me wel degelijk een exemplaar waarbij er een onregelmatigheid in het materiaal gezeten heeft. En over het rijden met zo'n wiel op de vooras... tja.  Ik denk dat je er best wel mee de werkplaats in kan rijden. Vanaf een autotransporter.

Turbo-Geek

Mischa, ik begrijp nu niet meer wat nu de essentie is van het geheel.
Wat wil je nu zeggen ?

- Velg gebroken omdat het een imi was ?
- Velg gebroken en dat zou onder dezelfde omstandigheden altijd gebeurt zijn, OEM of imi ?
- Velg gebroken omdat het een slecht exemplaar was, zelf voor imi ?

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 18-08-2009 10:40:11
Mischa, ik begrijp nu niet meer wat nu de essentie is van het geheel.
Wat wil je nu zeggen ?

- Velg gebroken omdat het een imi was ?
- Velg gebroken en dat zou onder dezelfde omstandigheden altijd gebeurt zijn, OEM of imi ?
- Velg gebroken omdat het een slecht exemplaar was, zelf voor imi ?

In essentie het laatste, en dan nog zonder de laatste bijzin wat mij betreft.
Maar dat zou mij doen twijfelen aan de hele set (weet niet of er produktienummers op staan)

(Misha is het !)

Turbo-Geek

Misha (zonder C  i stand corrected !  :-[ )

Ok, dus wat je zegt is het hele setje vervangen omdat je daar geen vertrouwen meer in hebt omdat die ene zo afbrak zeg maar ...
Tja, als ze uit een batch komen dan loop je dat risico idd en wellicht zouden nummers dat kunnen aangeven alhoewel (mijn ervaring) velgen vaak los geleverd worden, dus per 1 in een doos en heel veel van die dozen op een pallet die weer uit een container komen, etc etc.
Eerdat die 4 velgen gepakt worden voor montage/verkoop zijn de diverse dozen al een paar keer verplaatst, gestapeld, etc.
Kortom de kans dat je een wiel hebt dat uit eenzelfde batch komt als de 3 anderen wielen acht ik niet zo groot

Wellicht kan Marc of anderen die velgen verkopen hier iets toelichten.

erickie

[/quote]
Tja, zo ken ik er nog eentje...

Tuurlijk zijn er vergelijkbare omstandigheden.
Knul onderschat auto/situatie/whatever , stuurt/remt en ramt een rand met een velg.

Lekker spannend, het gaat hier niet om de Lunar Explorer die geraakt wordt door een stuk Moondust of zo.

[/quote]

hahahahaha ...lol
S60 2.5T 2007.

Turbo-Geek

erickie

S60 2.5T 2007.

elianmars

Hoe is de situatie inmiddels? Is het al gelukt om de slotbouten los te krijgen?

erickie

Citaat van: elianmars op 18-08-2009 20:51:07
Hoe is de situatie inmiddels? Is het al gelukt om de slotbouten los te krijgen?

Heb net een telefoontje gekregen van de garage. De bouten zijn eruit!!
Om 13:30 de nieuwe velg brengen.
S60 2.5T 2007.

elianmars

Da's mooi! 

Andere wiel er onder en rijden maar.
En hopelijk rijdt-ie dan gewoon als voorheen :eusa_pray: