2.5-10V rookt na een poosje stationair gedraaid te hebben

Gestart door Arjanestate, 17-08-2009 20:32:04

Vorige topic - Volgende topic

Arjanestate

Als ik in de file sta of een poosje (ca 2min) stationair draai en ik geef een beetje gas komt er een blauwe walm uit de uitlaat.
Dat vind ik op zich niet zo erg, ik vul de olie wel weer bij  ;D maar in de file vind ik het een beetje lullig voor de gene die geen koolstoffilter in z`n auto heeft zitten :eusa_whistle:

Het gebeurt bij zowel op gas rijden en op benzine.
Ik had eerst het carterventilatiesysteem afgekoppeld maar bleek geen effect te hebben, dat is het euvel niet,
twee weken geleden heb ik de olie, bougies en het luchtfilter ververst en een blikkie van Wynn`s toegevoegd (schijnt je pakkingen weer soepeler te maken). Ik stond gister dus weer voor het eerst sinds lange tijd in de file, en de walm is back! Wel minder, en niet altijd )ik zit nu constant in de spiegels te kijken ;D). Ik heb het carterventilatie systeem nog afgekoppeld zitten, ik heb geen carterdruk, de dop blijft stilliggen op zn opening (netjes, na 449300 km!)

Wat kan het zijn, ik heb al gezocht hier maar de meeste gaan over de turbomodellen, ik hoor het wel

PS ik vang de dampen af in een doek zodat er geen olie op het wegdek komt (voordat ik een kwaaid antwoord krijg van een motorrijder ;D) maar die is nog redelijk schoon
854 T-5 ROOD 1994

axelvr

Kali-Integrali

Ik heb precies hetzelfde..

alleen bij een warme motor en dan inderdaad na een bovengemiddeld lang rood verkeerslicht of file.
Eémalige blauwe walm eruit. Alleen als je de koppeling rustig op laat komen zonder al te veel gas is het te voorkomen, maar je zit inderdaad constant in je spiegel te kijken :(

Klepseals of olieschraapveren zou kunnen dus..

Makkelijk te vervangen?
honderd euro of honderden euro's...?

Ik hoop dat ik het echt een keer kan verhelpen!

Gr-Martijn

arjen850

Citaat van: Kali-Integrali op 17-08-2009 22:49:33

alleen bij een warme motor en dan inderdaad na een bovengemiddeld lang rood verkeerslicht of file.
Eémalige blauwe walm eruit. Alleen als je de koppeling rustig op laat komen zonder al te veel gas is het te voorkomen, maar je zit inderdaad constant in je spiegel te kijken :(

Makkelijk te vervangen?

Gr-Martijn

toch maar niet ruilen martijn ;)

gr arjen ;D

MartijnHS

Ja,hier nog 1 die een rookgordijn achterlaat met een 10v  :eusa_think:.
Ga eerst de makkelijke dingen maar is doen (flushen en nieuwe olie erin) en daarna de carterontluchting (wie heeft daar zin en tijd in?).

Had laatste een offerte laten maken om de klepseals te laten vervangen en dan kom je al snel richting de 650 euro (Volvo dealert).Maar daar hadden we al een topic over  ;D

Greetz :-\

Kali-Integrali

Citaat van: arjen850 op 17-08-2009 23:39:34

Makkelijk te vervangen?

Gr-Martijn

gr arjen ;D

Hahahaha,

Hij loopt verder fantastisch, dus ik kijk wel wannneer ik er mee aan de slag ga..€ 650,- euri is eigenlijk best wel veel..

Ruilen met je RRRRode R mag nog steeds.. Echter las ik enige tijd geleden dat jouw dashboard soms raar doet en er allemaal lampjes gaan branden, dus ik twijfel of ik wel wil ruilen  :P

De geur van olie hoort een beetje bij het auto rijden... toch?  ;)

arjen850

Citaat van: Kali-Integrali op 18-08-2009 20:25:59
Citaat van: arjen850 op 17-08-2009 23:39:34

Makkelijk te vervangen?

Gr-Martijn

gr arjen ;D

Hahahaha,

Hij loopt verder fantastisch, dus ik kijk wel wannneer ik er mee aan de slag ga..€ 650,- euri is eigenlijk best wel veel..

Ruilen met je RRRRode R mag nog steeds.. Echter las ik enige tijd geleden dat jouw dashboard soms raar doet en er allemaal lampjes gaan branden, dus ik twijfel of ik wel wil ruilen  :P

De geur van olie hoort een beetje bij het auto rijden... toch?  ;)

hahaha mooie kerel ben jij ;D
Alleen....... Al die problemen zijn uit de wereld :eusa_dance:

gr arjen ;)

Arjanestate

Citaat van: axelvr op 17-08-2009 22:30:35
2 reeële opties;

-klepseals

-olieschraapveren

Ik heb geen carterdruk, lijken de klepseals als enige over te blijven???
854 T-5 ROOD 1994