850 2,5 tdi `96

Gestart door 850estatetdi, 26-08-2009 12:08:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

850estatetdi

#60
code`s hebben ze uit gelezen en ze konden niets vinden volgens hun moest ik maar een nieuwe brandstof pomp halen om te kijken of het probleem dan weg was.maar deze brandstof pomp zit er net een 2 jaar onder dus zou niet best zijn als die nu al niet goed meer is lijkt me

FGG

Als je op hun advies de pomp zou vervangen en dit niet werkt kun je het aankoopbedrag terug claimen vanwege een foute diagnose. Zeg ze dat er even bij. ;)
Dat zou dan een 'toerekenbare tekortkoming' van de monteur zijn.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

850estatetdi

daar heb ik het al met ze over gehad en hun zegen gewoon als het de pomp niet is dan heb dat uit gesloten maar hun doen er verders neits mee dus als ik dat doe ben ik een hoop geld kwijt misschien voor niets.en het is al een beetje crisis tijd zeg maar

FGG

Citaat van: barry26 op 09-09-2009 11:44:36
daar heb ik het al met ze over gehad en hun zegen gewoon als het de pomp niet is dan heb dat uit gesloten maar hun doen er verders neits mee dus als ik dat doe ben ik een hoop geld kwijt misschien voor niets.en het is al een beetje crisis tijd zeg maar

Zo werkt 't dus niet. :eusa_naughty:

Hij kan wel een beetje klakkeloos onderdelen gaan zitten vervangen op jouw kosten, maar hij zou ook de pomp uit kunnen sluiten door even een vervangende pomp te monteren en kijken of het probleem dan verholpen is.

Lees AW36 pag 22 maar eens. Vergelijkbaar geval.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

850estatetdi

Lees AW36 pag 22 maar eens. Vergelijkbaar geval waar kan ik die vinden?

FGG

Citaat van: barry26 op 09-09-2009 11:59:41
Lees AW36 pag 22 maar eens. Vergelijkbaar geval waar kan ik die vinden?

In de supermarkt?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

jan piet

Citaat van: barry26 op 09-09-2009 11:44:36
daar heb ik het al met ze over gehad en hun zegen gewoon als het de pomp niet is dan heb dat uit gesloten maar hun doen er verders neits mee dus als ik dat doe ben ik een hoop geld kwijt misschien voor niets.en het is al een beetje crisis tijd zeg maar

Ik zeg: Het is een eind rijden bij jou vandaan, maar ga naar Mijnsherenland! Hoe herkenbaar.....

elianmars

Wat een onzin, zeg. Je gaat toch niet zomaar even de brandstofpomp vervangen, omdat die misschien de oorzaak is.

jan piet

Citaat van: elianmars op 09-09-2009 21:47:43
Wat een onzin, zeg. Je gaat toch niet zomaar even de brandstofpomp vervangen, omdat die misschien de oorzaak is.

Kosten ook zo weinig die dingen..... :eusa_wall:

elianmars

Citaat van: jan piet op 09-09-2009 21:49:42
Citaat van: elianmars op 09-09-2009 21:47:43
Wat een onzin, zeg. Je gaat toch niet zomaar even de brandstofpomp vervangen, omdat die misschien de oorzaak is.

Kosten ook zo weinig die dingen..... :eusa_wall:

Dat bedoel ik.

Als het nou om een luchtfilter zou gaan, kan ik het me nog wel voorstellen, maar de brandstofpomp?  ::)

jan piet

Citaat van: elianmars op 09-09-2009 21:50:30
Citaat van: jan piet op 09-09-2009 21:49:42
Citaat van: elianmars op 09-09-2009 21:47:43
Wat een onzin, zeg. Je gaat toch niet zomaar even de brandstofpomp vervangen, omdat die misschien de oorzaak is.

Kosten ook zo weinig die dingen..... :eusa_wall:

Dat bedoel ik.

Als het nou om een luchtfilter zou gaan, kan ik het me nog wel voorstellen, maar de brandstofpomp?  ::)
Tóch had mijn dealer toen ook dat advies, ingegeven door geen verstand hebben in de details van diesels. Omdat het mij niet zinde maar eens bij mijn zwager gevraagd die Citroenen verkoopt. En die zette mij dus op het spoor naar Mijnsherenland, tot volle tevredenheid.
Gr,JP

850estatetdi

nou ben vandaag terug gegaan naar de garage. en heb me geld terug gekregen na een beste worden wisseling en het blijkt dat die hem dus niet aan de computer heeft gehad hij heeft dus alleen de riem bekeken toen ik dat hoorde ging ik (ligtjes)uit me dak.ga nu morgen is kijken of er een garage is waar ik ff langs en die wel alles kan en weet hoe het moet

jan piet

Citaat van: barry26 op 09-09-2009 23:22:20
nou ben vandaag terug gegaan naar de garage. en heb me geld terug gekregen na een beste worden wisseling en het blijkt dat die hem dus niet aan de computer heeft gehad hij heeft dus alleen de riem bekeken toen ik dat hoorde ging ik (ligtjes)uit me dak.ga nu morgen is kijken of er een garage is waar ik ff langs en die wel alles kan en weet hoe het moet
Is dat nou nog steeds die garage die de eerste afstelling zou hebben gedaan, of ben je inmiddels een garage verder waar je verhaal bent wezen halen? Overigens werd er iemand in Diever in je topic aangehaald, is dat dichter bij voor je? Lijkt mij ook nog aardig stukkie toeren uit Almelo

850estatetdi

dit is de garage die zo als hun eerst tegen mij hebben gezegt alles netjes afgesteld hadden,en die mij dus ook de brandstofpomp wouden laten vernieuwe.het maakt me echt niet uit als het nu maar goed gedaan woord en of ik er nou 100 of 300 km voor moet rijden dan maakt dan echt niets uit kan ik er gelijk een mooi ritje van maken

JannesH

Wellicht ook zinvol om zaken als lucht- en brandstof filter eens te vervangen, en je nieuwe brandstof filter gevuld met reinigings vloeistof te monteren. LHM kan ook nog één van de verdachten zijn als dat alles niks oplevert....?