Automaat olie vervangen of niet

Gestart door capri, 29-08-2009 11:54:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 03-09-2009 00:29:51
Citaat van: -D©©©L- op 03-09-2009 00:15:51
Citaat van: thuur op 03-09-2009 00:03:40
Citaat van: -D©©©L- op 02-09-2009 23:26:59
Citaat van: thuur op 02-09-2009 23:23:37
Vergeet ook niet je motorsteunen te controleren en probeer eens een andere TPS (accu losmaken).

Die TPS moet je wel inleren op de TCU, waarvoor je een stall-speed test moet doen. (en 5 seconde vasthouden).
Dat is dan gelijk een erg zware beproeving van de koppelomvormer.

Gewoon de accu een kwartiertje los werkt ook prima. Wat ik wel vreemd vind is dat er niets over te vinden is in Vadis. Of het zou weer onder Remmen of Interieur moeten staan ::)

Met de accu een kwartiertje los heb je de maximaal waarde van de TPS nog niet ingeleerd.

Dat staat gewoon in Vadis; Regeleenheid voor versnellingsbak vervangen. Lees en trek je conclusie.  ;D

Gevonden! :D

edit: En waarom kan dat niet met de auto op contact ??? Er zit toch een kickdown schakelaar? Of gewoon rijden en 5 sec. volgas geven?

Waarom zou je dat ook zetten bij het vervangen van de TPS..


Gr :eusa_wall:

Je hebt goede kans dat ie niet in leermode komt als de rijsnelheid niet 0 is en geen vermogenssignaal van de ECU krijgt.
Ik zat een beetje met een dilemma, de motor in de 422R is zo sterk dat ie tijdens de deze inleer procedure de koppelomvormer de nek om kan draaien.

rogerV701998

Citaat van: thuur op 03-09-2009 00:29:51
Citaat van: -D©©©L- op 03-09-2009 00:15:51
Citaat van: thuur op 03-09-2009 00:03:40
Citaat van: -D©©©L- op 02-09-2009 23:26:59
Citaat van: thuur op 02-09-2009 23:23:37
Vergeet ook niet je motorsteunen te controleren en probeer eens een andere TPS (accu losmaken).

Die TPS moet je wel inleren op de TCU, waarvoor je een stall-speed test moet doen. (en 5 seconde vasthouden).
Dat is dan gelijk een erg zware beproeving van de koppelomvormer.

Gewoon de accu een kwartiertje los werkt ook prima. Wat ik wel vreemd vind is dat er niets over te vinden is in Vadis. Of het zou weer onder Remmen of Interieur moeten staan ::)

Met de accu een kwartiertje los heb je de maximaal waarde van de TPS nog niet ingeleerd.

Dat staat gewoon in Vadis; Regeleenheid voor versnellingsbak vervangen. Lees en trek je conclusie.  ;D

Gevonden! :D

edit: En waarom kan dat niet met de auto op contact ??? Er zit toch een kickdown schakelaar? Of gewoon rijden en 5 sec. volgas geven?

Waarom zou je dat ook zetten bij het vervangen van de TPS..


Gr :eusa_wall:

Voor een leek zoals ik ;D: Arthur, wij hebben onlangs bij mijn auto de TPS vervangen. Moet er nog iets gebeuren? :eusa_think:

Gr. roger

thuur

Citaat van: rogerV701998 op 03-09-2009 01:17:29
Citaat van: thuur op 03-09-2009 00:29:51
Citaat van: -D©©©L- op 03-09-2009 00:15:51
Citaat van: thuur op 03-09-2009 00:03:40
Citaat van: -D©©©L- op 02-09-2009 23:26:59
Citaat van: thuur op 02-09-2009 23:23:37
Vergeet ook niet je motorsteunen te controleren en probeer eens een andere TPS (accu losmaken).

Die TPS moet je wel inleren op de TCU, waarvoor je een stall-speed test moet doen. (en 5 seconde vasthouden).
Dat is dan gelijk een erg zware beproeving van de koppelomvormer.

Gewoon de accu een kwartiertje los werkt ook prima. Wat ik wel vreemd vind is dat er niets over te vinden is in Vadis. Of het zou weer onder Remmen of Interieur moeten staan ::)

Met de accu een kwartiertje los heb je de maximaal waarde van de TPS nog niet ingeleerd.

Dat staat gewoon in Vadis; Regeleenheid voor versnellingsbak vervangen. Lees en trek je conclusie.  ;D

Gevonden! :D

edit: En waarom kan dat niet met de auto op contact ??? Er zit toch een kickdown schakelaar? Of gewoon rijden en 5 sec. volgas geven?

Waarom zou je dat ook zetten bij het vervangen van de TPS..


Gr :eusa_wall:

Voor een leek zoals ik ;D: Arthur, wij hebben onlangs bij mijn auto de TPS vervangen. Moet er nog iets gebeuren? :eusa_think:

Gr. roger

Tja, we weten uit ervaring dat de ECU moet "wennen" aan een nieuwe TPS. Het geeft een analoge waarde terug dus dat kan nooit exact hetzelfde zijn als een andere TPS. Gas los is er blijkbaar geen probleem, alleen volgas zou de ECU dus moeten "leren". Aangezien de waardes toch wel dicht bij elkaar liggen en je geen problemen ondervindt zou ik niet de koppelomvormer onnodig gaan belasten met deze (toch wel) brute leermodus.


Duidelijk? :D
Of praat ik weer te technisch? :eusa_shifty:


Gr 8)

rogerV701998

Citaat van: thuur op 03-09-2009 02:42:13
Citaat van: rogerV701998 op 03-09-2009 01:17:29
Citaat van: thuur op 03-09-2009 00:29:51
Citaat van: -D©©©L- op 03-09-2009 00:15:51
Citaat van: thuur op 03-09-2009 00:03:40
Citaat van: -D©©©L- op 02-09-2009 23:26:59
Citaat van: thuur op 02-09-2009 23:23:37
Vergeet ook niet je motorsteunen te controleren en probeer eens een andere TPS (accu losmaken).

Die TPS moet je wel inleren op de TCU, waarvoor je een stall-speed test moet doen. (en 5 seconde vasthouden).
Dat is dan gelijk een erg zware beproeving van de koppelomvormer.

Gewoon de accu een kwartiertje los werkt ook prima. Wat ik wel vreemd vind is dat er niets over te vinden is in Vadis. Of het zou weer onder Remmen of Interieur moeten staan ::)

Met de accu een kwartiertje los heb je de maximaal waarde van de TPS nog niet ingeleerd.

Dat staat gewoon in Vadis; Regeleenheid voor versnellingsbak vervangen. Lees en trek je conclusie.  ;D

Gevonden! :D

edit: En waarom kan dat niet met de auto op contact ??? Er zit toch een kickdown schakelaar? Of gewoon rijden en 5 sec. volgas geven?

Waarom zou je dat ook zetten bij het vervangen van de TPS..


Gr :eusa_wall:

Voor een leek zoals ik ;D: Arthur, wij hebben onlangs bij mijn auto de TPS vervangen. Moet er nog iets gebeuren? :eusa_think:

Gr. roger

Tja, we weten uit ervaring dat de ECU moet "wennen" aan een nieuwe TPS. Het geeft een analoge waarde terug dus dat kan nooit exact hetzelfde zijn als een andere TPS. Gas los is er blijkbaar geen probleem, alleen volgas zou de ECU dus moeten "leren". Aangezien de waardes toch wel dicht bij elkaar liggen en je geen problemen ondervindt zou ik niet de koppelomvormer onnodig gaan belasten met deze (toch wel) brute leermodus.


Duidelijk? :D
Of praat ik weer te technisch? :eusa_shifty:


Gr 8)

Nee hoor, gewoon zo laten. ;D Dat begrijp zelfs ik. :eusa_eh:

Gr. roger