distributieriem zojuist geknapt

Gestart door franknadine, 03-09-2009 00:57:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

franknadine

Hallo allemaal,

wij zijn zojuist door de anwb thuis gebracht riem geknapt...
helaas maar waar 30.000 km mee gereden...


wat kost het ongeveer om te laten repareren? wie o wie? ?

v70 classic tdi

mvg frank :(

elianmars

Waar is de riem vervangen? Misschien garantie?

Eind vorig jaar is bij mij de riem versprongen (bout van de krukaspoelie losgeraakt) en heb de boel bij de dealer in orde laten maken. Kosten 2600 euro  :eusa_shifty:

UserID6342

Zou eerst maar eens laten kijken wat de totale schade gaat worden (financieel) dan en of dat tie het waard is om te laten maken.  Marcel weet hier alles vanaf, hetzij op een andere manier.  Eventueel een goede (misschien goedkopere optie) is om een er meteen een ander goed lopend motortje in te hangen.

Misha

Bedoel je dat de riem er pas 30.000 in zit of dat je de auto zelf pas 30.000 hebt gereden ?
Als de riem bij de dealer vervangen is heb je er garantie op, en iig een vorm van coulance.

Anders kon het wel eens een moeilijk verhaal worden. :-\
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

bupozaanstad

Ik heb mijn distributie, waterpomp, krukas poelie, alle rollen en pompriem bij de dealer laten vervangen en er staat op mijn bon dat ik garantie heb. 7 jaar of 100.000 kilometer. Ik hoop voor je dat jou riem door de dealer is vervangen en dat het compleet is gedaan dus inclusief waterpomp en rollen dan kun je zover ik weet garantie claimen. Indien dit niet het geval is denk ik dat een goede 2de hands motor goedkoper is.

FelixB

Balen zeg, kan je niet helpen  maar wens je wel financiele sterkte ermee
855R & C70 T5 cabrio automaat

Ludo

Citaat van: bupozaanstad op 03-09-2009 08:17:15
Ik heb mijn distributie, waterpomp, krukas poelie, alle rollen en pompriem bij de dealer laten vervangen en er staat op mijn bon dat ik garantie heb. 7 jaar of 100.000 kilometer.

Dus als het mis gaat, krijg je een nieuw riempje, een poelie, een pompje...
En wat met de verdere schade?, werk/herstellingsuren... ?.
:eusa_doh:


elianmars

Als de waterpomp niet gelijk met de riem is vervangen, is het goed mogelijk dat de pomp is vastgelopen, met alle gevolgen van dien.

Is er inmiddels al wat meer bekend?

bupozaanstad

Citaat van: elianmars op 03-09-2009 12:51:21
Als de waterpomp niet gelijk met de riem is vervangen, is het goed mogelijk dat de pomp is vastgelopen, met alle gevolgen van dien.

Is er inmiddels al wat meer bekend?

Schade ontstaan door breuk van de riem valt onder de garantie staat er op de bon, dus neem aan dat motor schade, schade is die ontstaan is door breuk van de riem en dus binnen de garantie valt binnen de voor garantie geldende periode.

franknadine

Hallo,

deze riem is 30.000 km geleden vervangen door een kennis van mij en de vorige eigenaar.. deze man, is monteur bij de bmw en heb veel vertrouwen in hem......

vanavond even de kop eraf halen.. en kijken wat de oorzaak en de schade is ..

al met al een verschrikkelijke k*t dag gehad..........

tijdelijk rijdend in een jeep cherokee... ;)

PS dirk kun je pb bericht sturen met je nummer?

frank

pimsam

Heb je de waterpomp vervangen? En de centrale bout van de krukas incl de 4 boutjes van de trillingsdemper?
De 5 cilinder dieselmotor is heel betrouwbaar en kan heel veel km aan maar dient wel onderhouden te worden door iemand die weet wat ie doet aan deze motoren.

Ik zou bijna zeggen, bespaar je de moeite van het verwijderen van de kop en ga op zoek naar een ruilmotor. Heb je voor ca 1000 euro excl montage. Is de meest eenvoudige oplossing.

elianmars

Citaat van: franknadine op 03-09-2009 17:49:26
Hallo,

deze riem is 30.000 km geleden vervangen door een kennis van mij en de vorige eigenaar.. deze man, is monteur bij de bmw en heb veel vertrouwen in hem......


Bij mijn wagen is de riem ook vervangen door iemand die eerste monteur is, in wie ik veel vertrouwen heb.

Toch heeft hij helaas een foutje gemaakt, wat mij uiteindelijk 2600 heeft gekost :eusa_shifty:

Misha

Tja is een beetje mosterd na de maaltijd maar toch nog maar eens gezegd om in overweging te nemen:

Ik doe best wat zelf, en laat ook veel bij universele garagebedrijven doen, of bij handige kennissen of monteurs.

Distibutie echt alleen bij de merkdealer.
Zo heel veel duurder is het niet, en je hebt garantie.

Zelfs als iemand alles goed doet, drie keer nakijkt en alles vervangt en volgens het boekje doet met alleen originele onderdelen is er altijd de kans van een productiefout in riem of bout en het is bij distri's die falen is het in 90% van de gevallen altijd een fikse schade met bijbehorende kosten.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

sjarrel2

off-topic:

weet iemand toevallig wat het (vervangen distributie) ongeveer bij een dealer kost, benzine motor in mijn geval?


on-topic:

zwaar balen, hoop dat het enigzins meevalt....

Gr,
Kees

joebar

Citaat van: Ludo op 03-09-2009 12:12:01
Citaat van: bupozaanstad op 03-09-2009 08:17:15
Ik heb mijn distributie, waterpomp, krukas poelie, alle rollen en pompriem bij de dealer laten vervangen en er staat op mijn bon dat ik garantie heb. 7 jaar of 100.000 kilometer.

Dus als het mis gaat, krijg je een nieuw riempje, een poelie, een pompje...
En wat met de verdere schade?, werk/herstellingsuren... ?.
:eusa_doh:



mijn GLT voor een onderhoudsbeurtje naar de dealert, vergeten koelvloeistof in het blok te doen....vastloper
Helamaal gratis een splinternieuw blok erin, moest 80 euronen bijbetalen voor een 2.5 liter ipv een 2.0 liter

Klant van me gaat naar de ANWB voor een wintercontrole, vergeten de radiatordop erop te doen, oververhit, kopschade, 1750 euro geheel vergoed gekregen, dus ondanks dat ik "beun" ( wel heel goedkoop hoor)  heb je bij een aangesloten bedrijf meer kans op schadevergoeding, maar als je dat in een autoleven opteld, moet je je afvragen of het op termijn wel goedkoper is....

Maar een diesel met  een geknapte distributie....
Kleppen krom, ziuger(s) gedeukt dus vervangen, drijfstanglagers krijgen een opneukert, klepzittingen beschadigd, klepgeleiders beschadigd, nokkenassen een opdonder, ....

Behoren allemaal tot de  mogelijkheden, dus ook ik zou gaan voor een ruilblok