V70 T5

Gestart door michielluik, 03-09-2009 16:22:45

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Da's idd. een hele mooie wagen!!!

Citaat van: michielluik op 03-09-2009 21:36:21
Ik zeg ook niet dat de volvo langszaam is, maar echt snel is ook anders.

Hmmmmm... een anabolenkuurtje en dan hoef je dát ook niet meer te zeggen :)

FGG

Ga eens een uurtje 200 rijden op de 31 in de Civic en in de V70. Ik ben benieuwd waar je liever in zit. Volgens mij word je in Civic gillend gek. :o

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

onnaj

Goede keuze om voor de Volvo gaan :D. (dat moeten we uiteraard hier zeggen he, haha ;))

Erg mooie roffel! zwart blijft imo toch echt de mooiste kleur. Veel plezier met de turbo.

En idd een bezoekje aan een van gerenommeerde tuningsbedrijven en je T5 is net zo snel als de Civic :)

hathü

Welkom met je mooie zwarte T5. Je Honda is trouwens ook een gave auto, leuk voor stoplichtsprintjes en het betere gooi en smijtwerk. In de Volvo zul je een totaal andere rijbeleving ervaren, veel plezier ermee.

michielluik

Citaat van: FGG op 04-09-2009 08:58:16
Ga eens een uurtje 200 rijden op de 31 in de Civic en in de V70. Ik ben benieuwd waar je liever in zit. Volgens mij word je in Civic gillend gek. :o

Gillend gek niet, bang voor je leven wel ja haha. Rijdt inderdaad erg nerveus op hoge snelheden. Heb wel eens Arnhem - Oberhausen heen en weer binnen het uur gereden, maar over het algemeen rij ik nooit zo hard.

michielluik

Citaat van: onnaj op 04-09-2009 11:26:26
Goede keuze om voor de Volvo gaan :D. (dat moeten we uiteraard hier zeggen he, haha ;))

Erg mooie roffel! zwart blijft imo toch echt de mooiste kleur. Veel plezier met de turbo.

En idd een bezoekje aan een van gerenommeerde tuningsbedrijven en je T5 is net zo snel als de Civic :)

Dankje. Wat betreft het tunen, ik geloof best dat er wat meer uit te halen valt maar ik ga er niet teveel aan uitgeven. Chippen kan natuurlijk wel makkelijk. Wat kan ik dan verwachten? 275/280 pk max?

)()()sT

Ik heb nu met chip, DP en alu. intercooler 280 pk en 410 Nm.

michielluik

Citaat van: )()()sT op 04-09-2009 14:28:12
Ik heb nu met chip, DP en alu. intercooler 280 pk en 410 Nm.

Mooi resultaat. Ik dacht dat 300 pk dan wel mogelijk was met die modificaties. Jij rijdt op gas zo te zien?

michielluik

Even een update. Vorige week maandag bij de RDW geweest. Veel formulieren invullen en lang wachten, maar uiteindelijk gelukt. Nu ben ik nog steeds aan het wachten op m'n kentekenbewijs. Ik hoop dat deze snel binnenkomt.

Verder nog steeds op zoek naar een audio oplossing. Ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer!

Mogelijkheden:
- Andere radio/cd: sc 805/816/900/901 => veel geld voor weinig maar wel origineel
- Kabel op cd wisselaar ingang => veel geld, wel usb/Ipod mogelijkheden maar originele unit ondersteunt geen cd text dus beetje moeilijk navigeren.
- Andere headunit (genoeg keuze) => nogal een gedoe om de speakers aan te sluiten ivm externe volvo versterker.
- cd wisselaar => betaalbaar maar helaas ook geen mp3 mogelijkheden (tenzij je een dure alpine haalt).

Verder heeft de auto nog wat mankementen:
- Airco wordt niet koud (wil de verkoper niets aan doen terwijl ik er specifiek naar gevraagd heb en hij heeft toegezegd mankementen te verhelpen)
- Motor stottert gigantisch na 3000 toeren als je iets meer gas geeft. Verkoper gaat dit wel verhelpen maar voorlopig nog even geen mogelijkheden om de computer uit te lezen. Zie ook topic bij overige techniek.

Afgezien hiervan ben ik erg ongeduldig! Ik wil zo snel mogelijk met de volvo rijden!

UserID6342

Citaat van: michielluik op 13-09-2009 11:41:23
Even een update. Vorige week maandag bij de RDW geweest. Veel formulieren invullen en lang wachten, maar uiteindelijk gelukt. Nu ben ik nog steeds aan het wachten op m'n kentekenbewijs. Ik hoop dat deze snel binnenkomt.

Verder nog steeds op zoek naar een audio oplossing. Ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer!

Mogelijkheden:
- Andere radio/cd: sc 805/816/900/901 => veel geld voor weinig maar wel origineel
- Kabel op cd wisselaar ingang => veel geld, wel usb/Ipod mogelijkheden maar originele unit ondersteunt geen cd text dus beetje moeilijk navigeren.
- Andere headunit (genoeg keuze) => nogal een gedoe om de speakers aan te sluiten ivm externe volvo versterker.
- cd wisselaar => betaalbaar maar helaas ook geen mp3 mogelijkheden (tenzij je een dure alpine haalt).
Persoonlijk, maar dat moet je natuurlijk zelf weten, heb ik gekozen voor een andere oplossing.  Ook ik heb tussen al deze oplossingen zitten twijfelen en uiteindelijk toch besloten om een nieuwe Alpine te gaan halen. a) Alle opties die je noemt / wilt hebben zitten al aan boord.  B) Geluid is super te noemen. C) Simpel in te bouwen.  D) Origineel gebruikt Volvo ook Alpine, dus overeenkomsten zijn erg groot. E) Betaalbaar en nieuwste technologie.  Enigste nadeel is dat het niet origineel is.  Succes met je beslissing.

onnaj

Ik heb zelf een, vind ik zelf, erg mooie oplossing gevonden als alternatief voor de OEM radio. Heb namelijk een Kenwoord DPX-503u..geluid is misschien nog wel beter dan de Volvo radio met versterker en hij staat erg goed in de auto.

thuur

Citaat van: michielluik op 13-09-2009 11:41:23
- Airco wordt niet koud (wil de verkoper niets aan doen terwijl ik er specifiek naar gevraagd heb en hij heeft toegezegd mankementen te verhelpen)
- Motor stottert gigantisch na 3000 toeren als je iets meer gas geeft. Verkoper gaat dit wel verhelpen maar voorlopig nog even geen mogelijkheden om de computer uit te lezen. Zie ook topic bij overige techniek.

Dan stel maar vast een briefje op waarin je aangeeft wat er aan de auto mankeert (wat de auto doet, dus ga niet gokken naar defecte onderdelen) en dat de verkoper dat -zoals afgesproken- nog dient te verhelpen. Mocht ie later heel vervelend doen dan sta je een stuk sterker. Airco is gewoon een zwak punt, maar wel bekend. Dus het is te verhelpen.

Stotteren kan vanalles zijn, van een rotte bougie tot een TCV..

Gr 8)

michielluik

Citaat van: onnaj op 13-09-2009 13:11:55
Ik heb zelf een, vind ik zelf, erg mooie oplossing gevonden als alternatief voor de OEM radio. Heb namelijk een Kenwoord DPX-503u..geluid is misschien nog wel beter dan de Volvo radio met versterker en hij staat erg goed in de auto.

Die radio had ik inderdaad ook al gezien. Ook pioneer heeft een mooie dubbel din oplossing (Pioneer FH-P80BT) . Ik vraag me alleen af hoe zo'n moderne radio eruit ziet in een wat ouder interieur. Hebben jullie geen problemen gehad met de speakers aansluiten ivm de externe versterker van volvo? Heb niet echt zin om nieuwe bedrading te gaan leggen.

michielluik

Ik had inderdaad een briefje opgesteld waarin stond wat de mankementen waren. Ook heb ik een bevestiging per email dat hij eventuele mankementen repareert. Echter is het zo dat de verkoper nu alleen de apk noodzakelijke mankementen wil verhelpen omdat hij vindt dat hij al genoeg kosten heeft gehad aan de auto en anders verdient hij er ook niets op.

Allemaal heel begrijpelijk van de verkoper. Het is verder ook wel een schappelijke kerel, alleen vind ik dit natuurlijk een beetje tegenvallen. Ik koop niet voor niets een auto met climate control. Juist omdat ik het helemaal gehad heb met donkere auto's zonder airco! Maargoed de winter komt er aan. Ik hoop dat de verkoper met een oplossing komt.

Hij heeft in ieder geval aangegeven ervoor te zorgen dat de motor weer goed gaat lopen en dat is nu het belangrijkste. Ook verzorgt hij nog de apk, maar dat zal waarschijnlijk zo gedaan zijn.

thuur

Citaat van: michielluik op 13-09-2009 13:41:54
Ik had inderdaad een briefje opgesteld waarin stond wat de mankementen waren. Ook heb ik een bevestiging per email dat hij eventuele mankementen repareert. Echter is het zo dat de verkoper nu alleen de apk noodzakelijke mankementen wil verhelpen omdat hij vindt dat hij al genoeg kosten heeft gehad aan de auto en anders verdient hij er ook niets op.

Allemaal heel begrijpelijk van de verkoper. Het is verder ook wel een schappelijke kerel, alleen vind ik dit natuurlijk een beetje tegenvallen. Ik koop niet voor niets een auto met climate control. Juist omdat ik het helemaal gehad heb met donkere auto's zonder airco! Maargoed de winter komt er aan. Ik hoop dat de verkoper met een oplossing komt.

Hij heeft in ieder geval aangegeven ervoor te zorgen dat de motor weer goed gaat lopen en dat is nu het belangrijkste. Ook verzorgt hij nog de apk, maar dat zal waarschijnlijk zo gedaan zijn.

Allemaal begrijpelijk, maar het is toch echt zijn risico. Dan moet ie er maar wat bij leggen, maar de volgende auto koop jij daarom misschien wel bij hem. Of een grote beurt of reparatie. En dan houdt ie juist meer geld in z'n zak...

Gr ;)