AIRBAGS GELDIGHEID

Gestart door MICHEL306, 07-09-2009 18:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MICHEL306

Even een vraag over de veiligheid, in dit geval de airbags.
Op mijn 1999 v 70 zit een stikker waarop staat vermeld dat de aibags in januari 2010 onderhoud nodig hebben????
Heeft iemand enig idee wat dat dan precies inhoud? en doen ze het na die datum eigelijk nog wel goed?
kortom hoe zit dat precies?


gr  M

FelixB

855R & C70 T5 cabrio automaat

KIM

In principe zullen ze blijven functioneren.
Ik heb geen idee hoe de werking is te controleren, maar ik meende dat dit een wettelijke eis is (dat de fabrikant minimaal voor 10 jaar een goede werking garandeert).
Alleen met vervangen heb je 100 % zekerheid dat alles functioneert, alleen betekent dat een economisch total loss voor je auto...

thuur


MICHEL306

thuur is de reddende engel vandaag, helemaal duidelijk nu, geen gedoe zolang er niks gaat branden....duidelijk.
Eventueel bij een garage check aangeven dat er even gecontroleert mag worden of de electronica nog juist functioneert verder niks te doen...
super.

gr M

KIM

Ik denk dat Volvo geen aansprakelijkheid gaat aanvaarden na 10 jaar, of de genoemde 15 jaar moet ergens schriftelijk zijn vastgelegd.

MM

Er bestaan kleine officiele Volvo stickers die over / op de bestaande sticker in de deurstijl kan worden geplakt. Deze worden na controle (hoe?) uitgegeven.