Volvo High Mileage Club

Gestart door 850 MASTER, 10-12-2003 15:47:06

Vorige topic - Volgende topic

850 MASTER

wist je dat de auto met de hoogste kilometerstand een volvo is??...(jah duh dat wisten we egt wel :P) maar wisten jullie ook dat deze auto een kilometerstand heeft van meer dan 3.2miljoen km?? :o :o het is een volvo p-1800s het zegt mij vrij weining! maar het zijn wel een heleboel kilometers!
NIX IS ZO FIJN ALS SAMEN MET MIJN VOLVO ZIJN!

Marc 0101.001

Klopt. Is een Amerikaan met een rode P1800S. Auto is nog in showroomstaat.

haya

Er zal geen schroefje aanzitten dat nog niet vervangen is.  :D

850 MASTER

kan hat niet zo zijn dat hij die auto al 40jaar op een rollenbank heeft staan in zijn garage?? hah?.?
NIX IS ZO FIJN ALS SAMEN MET MIJN VOLVO ZIJN!

Ernst D.

De rollenbank zou kunnen. Misschien heeft hij de kilometerteller van die verongelukte spaceshuttle in zijn P1800 gezet.

Ernst D.

Ik vind het heel knap dat de auto er zo mooi uit ziet; stel dat de auto uit 1965 is. Dan is hij nu 38 jaar oud. Stel ook dat er gemiddeld 70 km per uur mee is gereden. Dat is behoorlijk aan de hoge kant, ik red het met mijn R bij lange na niet. (ik woon in de stad). Om 3200000 km te rijden is dan bijna 46000 uur nodig. Dat betekent ruim 1200 uur per jaar en dat is meer dan drie uur per dag. Alle dagen, ook de weekends. Heb je dan nog tijd om de wagen in showroomstaat te houden?
Kortom, ik vind het een heel mooi, maar ookheel sterk verhaal.

Ramon_Monteur

En toch is het waar.

De man rijd de hele wereld rond met dat ding

levensnevel

En dan nu de grootste verrassing:
De Engelse Volvo Owners Club houdt een High Milers register bij. En wat staat daar, met 1,749,270 engelse mijlen, op nummertje 2 ?
Een 480 ES uit 1990   :o :o :o
Ben er zelf een "beetje"sceptisch over want ik heb een tijdje terug op hun forum om wat informatie gevraagd over deze kilometervreter, maar enige reactie is tot op heden uitgebleven.

De 2 million miles man heeft trouwens vorig jaar met z'n rode P1800 een tocht door Europa gemaakt ter gelegenheid van het jubileum van Volvo .
levensnevel
a smile every mile and
gammal kärlek rostar aldrig !

Entuscan

als je zo veel grote ritten kunt maken dan is het wel haalbaar hoor.

Dan maak je veel snelwegkilometers en die tellen door. 1 dagje rijden 1000km of meer. En als je dat dan continue kan doen (kost wel veel maarja) dan is het haalbaar.

Denk als die internationale vrachtwagenchauffeurs,de rotten in't vak al hun kilometers moesten optellen. ...

Allemaal met 1 truck zou wel heel spectaculair geweest zijn ;) maar you get the picture
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Ben

Citaat van: Entuscan op 10-12-2003 17:48:16(kost wel veel maarja)

Met de Amerikaanse afstanden zijn die kilometers niet zo'n probleem. En die kosten vallen daar ook wel mee. Veel liters voor weinig $$

Raf

Gordon bought his P1800 on June 30, 1966 at a neighborhood Volvo dealership for $4,150. "I was replacing a new car I had just purchased from another manufacturer that broke down on my drive home from the dealer," Gordon said. "I love driving, and I put 1,500 miles on the P1800 during the first 48 hours I owned it. I just loved the way it drove."

Gordon's long commute to work (a 125-mile daily round trip) and his passion for driving enabled him to log his first 250,000 miles in less than 10 years. "The car never gave me any problems -- didn't overheat, never failed to start. At about half a million miles, the car was driving better than ever, and that's when I was sure this is an extraordinary car."

In October 1987, Gordon celebrated his one-millionth mile by driving a loop around the Tavern on the Green in New York's Central Park. Following his retirement a few years later, he made driving his pastime, going to Cincinnati for coffee or to Denver for lunch. "I'd ask a woman out for a lunch date. When she agreed, I'd say, 'Fine, I'll pick you up at nine o'clock.' When she asked, 'Why so early?' I'd reply, 'Because we're having lunch in Montreal.'"

Gordon has driven to Mexico and Canada and has placed his car on a boat for excursions overseas. He drove in Holland, Denmark and Germany. While in Sweden, he drove to Volvo's global headquarters to see where his P1800 was born.

bron:Volvo PR site

raf
De gustibus non disputandum est!

BenC70ES

K dacht ook gelezen te hebben dat hij bij zijn "1 miljoen miles" een 780 van Volvo heeft gekregen, en ook nog een C70 enige tijd later...   reed de 2 miljoen op de teller bij het 75 jaar Volvofeest. (staat in Guinessbook of records -> dus met nodige bewijsmateriaal)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ernst D.

O.K., ik ben overtuigd. Ik beloof plechtig dat ik nooit meer bij een volvo met 3 a 4 ton op de teller zal zeggen "Wat heeft hij veel gereden."  ;D

BartRas

Heb zelf ook een 1800s uit 1963 en ook deze heeft heel wat ervaring. Natuurlijk niet 3,2 mlj, maar alles is nog origineel, zelfs de dynamo, gekocht van eerste eigenaar. De eerste 2000 P1800s (s=sweden geproduceerd, daarvoor was het Jensen, GB) zijn extreem zorgvoldig gebouwd en gecontroleerd. Uit deze serie kom je echt de plaatjes tegen, onverwoestbaar lijken ze. ;D ;D M'n R haalt denk ik zijn 40 jarig jubileum niet :(
there is no substitute for PK's