Past een V70 downpipe op een 850 met 16T?

Gestart door Miyel, 10-09-2009 19:01:27

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

zat er nog verschil in de injectors van de verschillende types 850 turbo? b.v.  de t5 of de T-5r of de R?

gr arjen ;)

Emiel

Citaat van: M a r c op 26-09-2009 18:38:42
en die liep dus ook te arm....

Ja, iets arm in een klein gebied. Dus het kan wel. En die auto liep super. Zal wel de nieuwe standaard zijn dan dat zodra je gaat tunen de injectoren moet gaan vervangen.  :P

Wat gaat er tegenwoordig met een 19T? 550cc? 650cc? Nog groter?

M a r c

té arm is té arm.... wij tunen geen auto's die nadien íets te arm lopen. AFR moet gewoon op orde zijn, klaar.

Daarnaast is 315pk ook wel weinig voor een 19T, dus als je de turbo wilt uitnutten tot de 350pk waartoe ie in staat is is het complete onzin om de oranje injectors te blijven gebruiken..... dan gebruik je gewoon de groene van 415cc@3bar.

ik zeg echt geen rare dingen en dat zou jij als monteur ook moeten weten
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

Citaat van: M a r c op 26-09-2009 19:16:09
ik zeg echt geen rare dingen en dat zou jij als monteur ook moeten weten

Een monteur moet weten dat jij geen rare dingen zegt?? De toevoegende waarde van deze zin ontgaat me eigenlijk. :eusa_eh:

Dus zodra je tegenwoordig iets aan je motor veranderd (een kleine turbo upgrade) dan moet je al injectoren wisselen. Blijf het heel apart vinden, maar je zult vast wel weten waar je het over hebt (daar ga ik maar vanuit), aangezien jij dé tuner bent en ik niet.

:azn:

M a r c

een 16T met schuine flens is véél efficienter dan een 15G... dus is dat niet echt een "kleine" turbo-upgrade te noemen.  Had je het nu over de "gewone" 16T met rechte flens gehad dan hadden oranje nog wel volstaan. Al zouden witte weer beter zijn geweest  ;D

info@europeantuning.nl

Miyel

Sow!!!    ff een paar dagen niet gekeken...

Maar hier de reactie;
Ik heb dus de JT uitlaat bij FastTech in haaksbergen (vlakbij) gehaald, en niet eens aan injectoren gedacht. Dat de software aangepast moet worden echter wel.

Bij FastTech heb ik dus de mogenlijkheden na gevraagd, en ze adviseerden mij om er witte injectoren in de drukken. Op deze manier kom ik in de buurt van de setup van bijvoorbeeld een 850R.
Hiermee kunnnen ze me een chip verschaffen die ze 'standaard op voorraad' hebben. Kosten; 350,-
Of, ik zou voor costum made software gaan en dus blauwe injectoren nodig hebben. Kosten; 650,-

Mijns inzien is uiteraard costum software beter. Ik verwacht echter dat dit kwa vermogen winst t.o.v de standaard chip niet giga veel uit zal maken. En ik vind 300 euro voor pak 'm beet 10 pk wel veel geld. Zeker aangezien deze hele opknap beurt me al aardig uit de hand is gelopen.

Bovendien verwacht ik dat het vermogen dat ik komende zaterdag met de chiptuning krijg mij wel even zoet houd. Bovendien ben ik niet zo'n agressief rijder, trap af en toe even het gas in, maar denk dan snel weer aan mijn voorbanden, wielophanging, portemonee en de boos kijkende mensen om me heen...
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Turbo-Geek

Citaat van: Miyel op 28-09-2009 17:44:05
Sow!!!    ff een paar dagen niet gekeken...

Maar hier de reactie;
Ik heb dus de JT uitlaat bij FastTech in haaksbergen (vlakbij) gehaald, en niet eens aan injectoren gedacht. Dat de software aangepast moet worden echter wel.

Bij FastTech heb ik dus de mogenlijkheden na gevraagd, en ze adviseerden mij om er witte injectoren in de drukken. Op deze manier kom ik in de buurt van de setup van bijvoorbeeld een 850R.
Hiermee kunnnen ze me een chip verschaffen die ze 'standaard op voorraad' hebben. Kosten; 350,-
Of, ik zou voor costum made software gaan en dus blauwe injectoren nodig hebben. Kosten; 650,-

Mijns inzien is uiteraard costum software beter. Ik verwacht echter dat dit kwa vermogen winst t.o.v de standaard chip niet giga veel uit zal maken. En ik vind 300 euro voor pak 'm beet 10 pk wel veel geld. Zeker aangezien deze hele opknap beurt me al aardig uit de hand is gelopen.

Bovendien verwacht ik dat het vermogen dat ik komende zaterdag met de chiptuning krijg mij wel even zoet houd. Bovendien ben ik niet zo'n agressief rijder, trap af en toe even het gas in, maar denk dan snel weer aan mijn voorbanden, wielophanging, portemonee en de boos kijkende mensen om me heen...

Dan is het standaard verhaal al prima zat en doe je wat anders met die 300 euro ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Miyel

Citaat van: Turbo-Geek op 28-09-2009 18:03:13
Dan is het standaard verhaal al prima zat en doe je wat anders met die 300 euro ....

Goeie samenvatting!  :D
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

M a r c

Toch denk ik dat er hier een verwarring ontstaat tussen de 2 types die er zijn van de 16T.... Een 850R had een 16T met een rechte flens en dus een veel kleinere uitstroomopening. Die is een stukkie anders dan een 16T met schuine flens en behoorlijk grotere uitstroom opening.

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

Citaat van: M a r c op 29-09-2009 00:18:45
Toch denk ik dat er hier een verwarring ontstaat tussen de 2 types die er zijn van de 16T.... Een 850R had een 16T met een rechte flens en dus een veel kleinere uitstroomopening. Die is een stukkie anders dan een 16T met schuine flens en behoorlijk grotere uitstroom opening.
Mag ik daaraan de conclusie verbinden dat witte (850R) injectoren samen met een 16T schuine flens en aangepaste software nooit een goede combinatie kunnen vormen ?

Turbobiker

En dat een 16T met schuine flens dus meer vermogen levert dan een 19T?

Injectors van Marc zullen wel iets dicht gezetten hebben, maar ja, aan schoonmaken verdien je niet zo veel...
De Tussenpaus

M a r c

Citaat van: -D©©©L- op 29-09-2009 00:21:50
Citaat van: M a r c op 29-09-2009 00:18:45
Mag ik daaraan de conclusie verbinden dat witte (850R) injectoren samen met een 16T schuine flens en aangepaste software nooit een goede combinatie kunnen vormen ?

Alleen als je de turbodruk afstelt op de capaciteit van de injectors i.p.v. andersom. Je kunt natuurlijk ook de opbrengst van de injectors iets vergroten door de raildruk te verhogen, maar dit gaat niet onbeperkt.

info@europeantuning.nl

Misha

Citaat van: Miyel op 28-09-2009 19:26:29
Citaat van: Turbo-Geek op 28-09-2009 18:03:13

Goeie samenvatting!  :D
Blijft natuurlijk wel zo dat je behalve de 10PK bij customtuning ook zeggenschap hebt over hoe je wil dat de auto zich gedraagt en met standaardtjoening niet -of veel minder.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Wout309t

Citaat van: Turbobiker op 29-09-2009 09:14:00
En dat een 16T met schuine flens dus meer vermogen levert dan een 19T?

Dat lijkt me stug... ;) Ik denk dat je met een 16t wel wat top-end vermogen tekort komt t.o.v. een 19t.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Wout309t

Citaat van: M a r c op 26-09-2009 16:29:10
Citaat van: Emiel op 26-09-2009 11:23:48
16T met blauwe injectoren die dan op het randje draaien bedoel je? Dat betekent dus dat je ruim over de 300pk gaat.

Beetje vreemd verhaal vind ik, paar jaar geleden deed je nog makkelijk 315pk met 19T en oranje of witte injectoren en nu moet je al injectoren gaan wisselen als je een 16Tje erop schroeft. :eusa_eh:

:)

geen vreemd verhaal....  315pk uit een 19T met oranje injectors?  never....  dat er tuners zijn die dit proberen of vertellen dat het kan is weer een andere kwestie

en je hebt 2 types 16T die nogal verschillen in capaciteit

gisteren een C70 T5 '99 gedaan met de 16T met schuine flens, bij 1,25 bar stonden de blauwe injectors vol open en dan werd er net een lamda 0,85 gehaald.... Na montage van de groene injectors, konden we dezelfde druk draaien met lambda 0,81 en stonden de injectors op 87%.

duidelijker kan ik het niet uitleggen

Wat haalde die C70 trouwens, Marc??
2011 V70 2.0T R-Design MT