Schakelstandendisplay vastzetten

Gestart door Dane, 16-09-2009 08:35:46

Vorige topic - Volgende topic

Dane

Goedesmorgens allemaal,

Vanochtend lag het Schakelstandendisplay (plaatje links van Schakelhendel) 'dieper'. Misschien ligt de schakelhendel-unit in zijn geheel wel dieper, ik zal er vanavond nog eens na kijken.

Eerste vraag: Kan dit kwaad? Bestaat de kans dat, als inderdaad de schakelhandel in zijn geheel 'gezakt' is, de bak bij wijze van spreken volgende week op straat ligt? (ik vind het persoonlijk vreemd dat wellicht de schakelhendel-unit 'ineens' een cm of 3 gezakt is)

Stel dat het alleen het display is(dat vermoed ik); is het mogelijk dit plaatje weer 'omhoog' te drukken. Ik was vanochtend al zoekende naar een manier om het paneel rondom de schakelhendel te verwijderen, zodat ik dit plaatje op zijn plek kan drukken.

Wie of wie? (Ongetwijfeld leg ik het een beetje onhandig uit, tips om bovenstaande duidelijker te beschrijven zijn ook welkom  ;D )

)()()sT

Wat bedoel je???
Maak eens een foto!  ;D

-D©©©L-

Kan het zijn dat de middenconsole omhoog gekomen is ?

Dane

Citaat van: )()()sT op 16-09-2009 09:02:05
Wat bedoel je???
Maak eens een foto!  ;D
Geen fototoestel bij me. :(

Citaat van: -D©©©L- op 16-09-2009 09:06:09
Je maakt een grapje? :P

-D©©©L-

Citaat van: Dane op 16-09-2009 09:06:38
Citaat van: )()()sT op 16-09-2009 09:02:05
Wat bedoel je???
Maak eens een foto!  ;D
Gaat nu even niet, es tut mir leid.

Je maakt een grapje, denk ik? :P

nee.

)()()sT

Als ik het zo lees zie je binnen, bij de schakelhendel iets vreemds??
Of trek je elke dag de motorkap open en zag je je bak scheef hangen  ;D

Als je aanduiding binnen iets anders zit is volgens mij idd. óf je middenconsole omhoog, óf het plaatje naar beneden gezakt.
Dat heeft toch niks met een versnellingsbak te maken? Die zit vooraan, naast het blok  ;)

We wachten op een foto  :evil:

mehn

Geruststelling: de automaat zit niet onder het plaatje maar bij je linker voorwiel, dus de kans dat je die verliest is vrij klein ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Dane

Citaat van: mehn op 16-09-2009 09:15:35
Geruststelling: de automaat zit niet onder het plaatje maar bij je linker voorwiel, dus de kans dat je die verliest is vrij klein ;)
;D
Dat is bekend en uit je reactie (en die van Joost) begrijp ik dat mijn post wat onduidelijk is geformuleerd.

nee.
Kun je mij uitleggen hoe de middenconsole omhoog kan komen?

pwaes

Citaat van: mehn op 16-09-2009 09:15:35

;D  ;D  ;D

)()()sT

Citaat van: Dane op 16-09-2009 09:17:48
Nu word ik nieuwsgierig. Kun je mij uitleggen hoe kan de middenconsole 'ineens' omhoog gekomen zijn?

Ehhhh... wij zijn nieuwsgieriger en jij moet uitleggen wat er is, want we snappen echt niet wat je bedoelt  ;D
Kom nou maar eerst met een foto, dan kunnen we oordelen  :)

mehn

Dat is toch wel duidelijk of niet?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Dane

Citaat van: )()()sT op 16-09-2009 09:13:40
Als ik het zo lees zie je binnen, bij de schakelhendel iets vreemds??
Of trek je elke dag de motorkap open en zag je je bak scheef hangen  ;D

Als je aanduiding binnen iets anders zit is volgens mij idd. óf je middenconsole omhoog, óf het plaatje naar beneden gezakt.
Dat heeft toch niks met een versnellingsbak te maken? Die zit vooraan, naast het blok  ;)

We wachten op een foto  :evil:

Zie jij mij ergens zeggen dat mijn bak 'gezakt' is?

Ik vraag me alleen af: ALS de 'schakelhendel in zijn geheel gezakt is'; heeft dat een negatieve invloed op de bak?

Vrij vertaald: Als ik met een koevoet de schakelhendel ga demonteren, heeft dat toch ook een negatieve invloed op de bak? (Dit ben ik uiteraard  :eusa_snooty: van plan. )

haasje

Je vraag:
Citaat van: Dane op 16-09-2009 09:27:18
Ik bedoel dit niet geirriteerd, maar zie jij mij ergens zeggen dat mijn versnellingsbak 'gezakt' is?

en je eigen opmerking in je beginpost:
CiteerEerste vraag: Is dit een voorbode van een automaatbak die bij wijze van volgende week op straat ligt?
:eusa_think:

)()()sT

Citaat van: Dane op 16-09-2009 08:35:46
Eerste vraag: Is dit een voorbode van een automaatbak die bij wijze van volgende week op straat ligt?

:eusa_think:

Je moet die kap eens loshalen waar je de aanduiding in ziet, en die dus "om" de pook heen loopt. Ik heb hem zelf ook nog niet losgehad (voor bijvoorbeeld het wisselen van lampjes) dus weet eigenlijk niet precies waar je het beste kunt loshalen..
Daardoor weet ik ook niet hoe dat "plaatje" vastzit, misschien is het gewoon los aan het gaan, en is het vast te lijmen aan de onderzijde van de betreffende kap?

Er zijn vast mensen die de lampjes bij de pook van een *70 al eens vervangen hebben.

Sbv

Het is 1 lampjes die erin zitten. Tenminste bij mijn 850 was dat destijds zo