Tuning van een 2.5 10V NA motor.

Gestart door 850Black-estate, 17-09-2009 12:28:20

Vorige topic - Volgende topic

850Black-estate

Dag allen,

Jullie zullen wel denken daar komt de zoveelste die een 2.5 10V zonder T wil tunen.
Ik zit eraan te denken om m'n 10 klepper te gaan voorzien van 5 single webers of dergelijke carburateur's. Het vliegwiel af te laten draaien om sneller op toeren te komen. Het gehele uitlaat systeem aanpassen etc. Ik wil namelijk mijn 10V zonder turbo aanpakken zonder naar een turbo te grijpen! Ik ken diverse mensen die een turboloze auto rijden met toch een behoorlijk vermogen. Een VW G*** MK2 1600 8V met dubbele webers en diverse aanpassingen goed voor 153PK. Als dat met 1600ccm3. Dan zie ik ook wel potentie in een 2500cm3 10V.
Zijn er mensen die ervaring hebben met zoiets?
Het punt is namelijk het hele motor managent en dergelijk!
Die MK2 had al een carb dus die is snel te vervangen, geen electronica!
Maar hoe gaat dat met de Volvo? ?

En kom nu niet met reacties van koop een T blok of iets in die richting!

Groeten 850 Black-estate.

thuur

Geen ervaring bekend. Als je een carb erop schroeft heb je toch geen mmgt nodig?

Gaaf project, we zien graag de foto's! :D

Gr :eusa_clap:

Daf46

Citaat van: thuur op 17-09-2009 12:30:56
Geen ervaring bekend. Als je een carb erop schroeft heb je toch geen mmgt nodig?
Je moet natuurlijk nog wel de ontsteking aangestuurd krijgen (bij oude motoren met mechanische onderbreking en vacuüm vervroeging)

sean850

Je zou ook voor throttle bodies kunnen gaan.

wat betreft motor management kun je voor een megasquirt systeem gaan dit kun je dan allemaal zelf instellen ook worden er voor dit soort systemen cursussen gegeven kost iets van 50 euro maar kun je wel telkens zelf alles gaan aanpassen

850 Ra$ing

Moosepower

Kan wel kost alleen veel tijd en veel geld, VW is makkelijk Volvo moeilijk waarom:

-Weinig info voorhanden op een paar projecten na zoals Johann
-Onderdelen liggen niet op de plank dus --> custommade

Plus waarom een 10V, koop voor een paar honderd euro een 20V blok inbouwen en 30PK erbij  ;D

Ik heb een VW Polo coupe van injectie naar carbs omgebouwd en dat was al met al een duur projectje
lijstje
-Onderblok: revisie, balanceren en vliegwiel afdraaien
-Cilinderkop: revisie, vlakken, flowen, vaste klepstoters, dubbele klepveren en 3020nokkenas
-Versnellingsbak: revisie en aangepaste bak verhoudingen
-Onsteking: Met diverse VW delen een ontsteking samengesteld
-Carbs: 4x 36mm mikuni met een custom made inlaatstruitstuk
-Uitlaat: 4-2-1 Spagettie --> 3'' gruppe A van Bastuck

Heeft nu +-117pk

Dit heeft bij elkaar ongeveer evenveel gekost als een nette T-5 dan heb ik het nog niet eens over onderstel aanpassingen en velgen en banden.

Dan krijg je een beeld van de kosten voor een VW voor een Volvo is dat velemalen hoger aangezien dat er weinig voor te krijgen is.

Maar ik wens je veel succes met je project