Rammelend dashboard

Gestart door kollekol, 21-09-2009 14:31:33

Vorige topic - Volgende topic

Daf46

Citaat van: pwaes op 21-09-2009 19:13:20
Citaat van: Dirk342 op 21-09-2009 17:08:02
Het hele dashboard zit in het totaal met 8 schroeven vast. 4 onder de paravan (torx 30 of sleutel 10) en aan de binnenkant van de auto met 4, 2 aan de zijkanten onder en 2 thv de middenconsole.  Ik ben erg benieuwd welke dan is afgebroken.  Ik zou dan ook zeggen dat je ze even nakijkt voor de zekerheid.  Ik heb het nog niet meegemaakt in al die tijd.

Sinds ik airco ingebouwd heb en het hele dashboard eruit heb gehad, waren bij mij ook 2 verbindingspunten afgebroken. De 2 meest rechtse grote ophangpunten (die je door het schutbord vastdraait) waren kapot. Gelukkig waren ze in 1 stuk afgebroken, waardoor het geheel met polyester nog te redden viel. Het dashboard is nu volledig rammelvrij!

Oh wil wel even zeggen dat ALS je eraan begint, je er wel een dag voor uit mag trekken  :P :P
Ik vermoed dat er rechts al iets afgebroken was toen ik hem nog had, mijn garagist ergerde zich mateloos aan het gerammel tijdens testritten mijn auto (ik heb een nogal hoge tolerantie voor rammels  ;) ). En rechts zat er wat speling op het dashboard.

elianmars

Dashboards verwisselen draai ik mijn hand niet meer voor om, hoor  ;D

francois

als ik jou was zou ik eerst eens kijken of je het kan lijmen (ruiten kit)
als het db nog zeer goed is ,niet vervangen

gr

Ronald21

Of 2 componenten kneedpasta bij de betere bouwmarkt

Die worstjes met een binnen en buitenkern die je door te kneden laat reageren

Zoek naar de lijmafdeling

mvg,

Ronald

Bram

Als mijn c70 over een richel ging leek hij wel in te storten. Ook ik heb een lage rammelgrens. Na drie keer het punt opgebracht te hebben vond de dealer de oorzaak. Ook afgebroken montagepunten dashboard (waarschijnlijk te vast aangedraaid na airco reparatie), uurtje of 3 werk en veel minder (op zingend vogeltje na bij heel slecht wegdek).

arjenT5R

Citaat van: elianmars op 22-09-2009 19:52:06
Dashboards verwisselen draai ik mijn hand niet meer voor om, hoor  ;D

Wanneer heb je tijd?
Las ik wel een open pijp voor je ofzo, terwijl jij mijn dash rammel vrij maakt  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Welke kleur dash heb je ? Ik heb nog een donker onderstuk liggen.

kollekol

Kzal het zeker onthouden, mijn prioriteit is eerst om hem weer aan de praat te krijgen. Ik weet nu iig dat het te doen is zonder vreselijke investeringen. Ik probeer vooral het totale plaatje rond te krijgen.

Ik heb het bovenstuk los gehad maar kan de bevestigingen vanaf hier niet zien, hoe kan ik deze zien?

Sbv

De rest(onderstuk) loshalen. Ruitenwissers loshalen. Parafaan eruit en dan zie je 4 of 5 bouten zitten die door het shutboord gaan. Deze houden het dashboard vast