Ipod foto organisen ?

Gestart door Turbo-Geek, 21-09-2009 20:04:10

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Citaat van: confruo op 22-09-2009 09:50:57

Citaat van: Teddy81 op 22-09-2009 09:19:20
Op de één of andere manier botst Microsoft software ALTIJD met Apple software. Nou ja, meestal dan.

of andersom

Of andersom inderdaad.

Citaat van: Turbo-Geek op 22-09-2009 09:45:27
Voor de duidelijkheid, I-tunes draait hier vlekkeloos op XP SP3, dus dat is het probleem niet.
I-tunes is wellisbaar niet het meest vlotte programma maar crashen doet het hier niet, niet 1 enkele keer.

Bij mij draait het ook op XP SP3, maar dat gaat dus niet altijd goed. Misschien heeft het te maken met de hardware samenstelling, maar het gaat te vaak fout. Dat moet beter kunnen mi.

Vanavond nog maar eens proberen foto's te uploaden.

Turbo-Geek

Op de één of andere manier botst Microsoft software ALTIJD met Apple software. Nou ja, meestal dan.

of andersom

En wat betreft die foto's in submappen... Ik heb geen flauw idee hoe dat werkt.

dat werkt niet, en dat lijkt meer een beperking in de Apple software dan iets anders.

http://www.ehow.com/how_2019222_organize-pictures-ipod.html

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=10233318&tstart=0

http://artoftheiphone.com/2009/01/04/how-to-add-photos-to-itunes-for-synching-to-iphone-or-ipod/

die laatste linkzegt evt. nog iets over adobe software dat in je itunes komt te staan, misschien is dat wat?

verder staat wel overal, dat het niet kan

Dank !
Denk dat we eruit zijn.
Foto's erop zetten gaat prima maar zodra je dat enigzins wilt organiseren dat kan je het vergeten en waan je jezelf in het stenen tijdperk.
Gemiste kans voor Apple.
Hopelijk komen ze met een upgrade hiervoor middels firmware ipv al die onzin features zoals 'shake to shuffle' en dat soort gimmicks waar je eigenlijk geen reet aan hebt.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Johann

Is eerder iets van ieder op z'n eigen manier en jij past niet bij hun manier.. De rest van de wereld waarschijnlijk wel.  ;D

Daf46

Ik begrijp het niet goed: als iTunes niet goed werkt op een Windows PC dan ligt het aan Windows ? Bij mij werkt het in iig probleemloos (Windows XP pro Sp3 op een acer laptopje).

Het probleem dat de TS heeft met de indeling van foto's lijkt me ne nu toch echt een iTunes probleem (enkel de windows versie blijkbaar).

Turbo-Geek

Citaat van: Teddy81 op 22-09-2009 09:56:55

of andersom

Of andersom inderdaad.

Citaat van: Turbo-Geek op 22-09-2009 09:45:27
Voor de duidelijkheid, I-tunes draait hier vlekkeloos op XP SP3, dus dat is het probleem niet.
I-tunes is wellisbaar niet het meest vlotte programma maar crashen doet het hier niet, niet 1 enkele keer.

Bij mij draait het ook op XP SP3, maar dat gaat dus niet altijd goed. Misschien heeft het te maken met de hardware samenstelling, maar het gaat te vaak fout. Dat moet beter kunnen mi.

Vanavond nog maar eens proberen foto's te uploaden.

Mischien idd de hardware maar aan XP zelf ligt het niet.
Ik kan hier XP 3 weken aaneengesloten hebben draaien en dan nog geen crash, ook niet met I-tunes, diverse zware apps, etc etc.
Ik ben wel kritisch met hardware en werk alleen met Intel cpu's, A merk geheugen, A merk mobo's, aftermarket koelers, etc.
Draai hier nu al ruim 2 jaar met dezelfde XP install en enkelt de diverse updates.

Ook belangerijk: GEEN Blackice en andere firewall sjips, gewoon die van XP zelf.  Geen Norton rommel,gewoon NOD32 AV software, geen onderhouds utils, geen defrag en meer van dat spul.
Vaak kan je de probleem installaties herkennen aan een taskbar (rechts onderaan scherm) die >10 icons breed is. Sommige mensen zitten makkelijk >20 icons.

Turbo-Geek

Citaat van: Daf46 op 22-09-2009 10:03:57
Ik begrijp het niet goed: als iTunes niet goed werkt op een Windows PC dan ligt het aan Windows ? Bij mij werkt het in iig probleemloos (Windows XP pro Sp3 op een acer laptopje).

Het probleem dat de TS heeft met de indeling van foto's lijkt me ne nu toch echt een iTunes probleem (enkel de windows versie blijkbaar).

Het is geen Itunes probleem, het is een beperking van FW3.01 van de Ipod/iphone

Turbo-Geek

Citaat van: Johann op 22-09-2009 10:02:00
Is eerder iets van ieder op z'n eigen manier en jij past niet bij hun manier.. De rest van de wereld waarschijnlijk wel.  ;D

Zit wat in, het overgrotedeel gebruikt hem vrij oppervlakkig en dan zie je dit soort beperkingen niet. Nogmaals zodra je wat verder gaat dan loop je tegen dit soort zaken aan.

Daf46

Citaat van: Turbo-Geek op 22-09-2009 10:06:54
Ook belangerijk: GEEN Blackice en andere firewall sjips, gewoon die van XP zelf.  Geen Norton rommel,gewoon NOD32 AV software, geen onderhouds utils, geen defrag en meer van dat spul.
Vaak kan je de probleem installaties herkennen aan een taskbar (rechts onderaan scherm) die >10 icons breed is. Sommige mensen zitten makkelijk >20 icons.
:eusa_clap: Helemaal eens !

Teddy81

Citaat van: Daf46 op 22-09-2009 10:28:31
Citaat van: Turbo-Geek op 22-09-2009 10:06:54
:eusa_clap: Helemaal eens !

Draai hier gewoon standaard firewall, gewoon NOD32 en geen andere zooi. Taskbar is max 4 à 5 icons dus ook dat is het probleem niet.
Nou ja, heb nu weer een verse install van alles dus het zal wel weer werken. ;)

Citaat van: Johann op 22-09-2009 10:02:00

Ik denk dat we het probleem gevonden hebben. Dat zal het wel zijn ja. ;D

Barry_C70

Reitse

Mac vs. PC... Mac zit met alles stuk in een rolstoel, PC staat er als een net-niet-eikeltje naast???

Barry_C70

Citaat van: Reitse op 22-09-2009 14:50:31
Mac vs. PC... Mac zit met alles stuk in een rolstoel, PC staat er als een net-niet-eikeltje naast???

???

Turbo-Geek

Oh, nog iets bijzonders.
Apple zet ook in iedere map met bijv. foto's ook nog eens een Ipod photo cache map met daarin alle foto's die in de originele map zitten.
Originele map bevat 864 pics en totale groote 164mb     Ipod photo cache map 580mb !!!!!   :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
Waarom kan hij niet gewoon alles 1:1 copieren en als zodanig gebruiken ?
Je merkt het ook met grote high Megapixel pics dat je die helemaal niet zo ver kan inzoomen als op de PC zelf.
Heb het gevoel dat ie foto voor foto zelf terugschaald naar een werkbaar formaat want anders wordt het niet meer werkbaar.

Barry_C70

I noticed that too when I used to use iTunes on a PC (before I knew better), but there should be only one cache folder, not one in ever single folder.

Turbo-Geek

Begin het door te krijgen.
Het systeem is gemaakt voor 'noobs' en dat is ook de reden waarom er normaal gesproken 1x Ipod cache dir is omdat amateurs nog alle foto's in 1 grote map hebben (het liefst in My Pictures) en dus vanuit die map kunnen werken. Verklaart ook waarom je als je switched naar een andere map met het toevoegen van andere foto's je die andere (die dus in de andere map stonden) weer netjes kwijt bent ....  :eusa_wall: :eusa_wall:

Ja erg handig  :eusa_naughty:

Ik ga eens kijken of we het anders kunnen beheren (foto's) ipv met dat debiele I-tunes.
Neemt niet weg dat fatsoenlijk ordenen (map/submap structuur) nog steeds geen mogelijkheid is, mischien over een paar jaar.