Ipod foto organisen ?

Gestart door Turbo-Geek, 21-09-2009 20:04:10

Vorige topic - Volgende topic

Rudy-M

Ja dat is wel zo, overigens: foto's worden verkleind naar 640 pixels (langste zijde, aspect ratio blijft behouden). Als je een foto/afbeelding opslaat via internet (dus in Mail of Mobile Safari) dan behoudt het zijn afmetingen en resolutie.

Cache op de Mac blijft binnen de perken als ik zo even snel kijk in mijn systeem.

Op de Mac wordt gebruikt gemaakt van de iPhoto database. Daar staat alles netjes gerangschikt. Maar goed, dat gaf ik al eerder aan: in het Mac UI is het niet gebruikelijk om te zien hoe het OS alles wegschrijft. In het programma geef je aan hoe je het wilt hebben en dat zie je dan ook. Foto's kunnen bijvoorbeeld meerdere keren voorkomen in verschillende albums of slideshows, maar in het systeem staat enkel 1 foto. (ja ok, 1 origineel en 1 aangepaste, mocht je de foto bewerkt hebben.)

Denk dat Apple niet zo'n prio heeft gelegd in de diepgaande organisatie mogelijkheden binnen iTunes, immers voor Mac is er iPhoto en Win-gebruikers laten ze in de kou staan.

File-viewers op de iPhone zijn geen optie?

Oja, iPhone/iPod touch is al bij 3.1 ;)

Reitse

Citaat van: Barry_C70 op 22-09-2009 15:09:29
Citaat van: Reitse op 22-09-2009 14:50:31
Mac vs. PC... Mac zit met alles stuk in een rolstoel, PC staat er als een net-niet-eikeltje naast???

???
Zo heet je foto, mac vs pc... voor de rest snap ik de foto ook niet ;)

thuur

axelvr

Citaat van: Reitse op 22-09-2009 19:17:20
Mac vs. PC... Mac zit met alles stuk in een rolstoel, PC staat er als een net-niet-eikeltje naast???

???

zou dit helpen barry?

Turbo-Geek

Citaat van: Rudy-M op 22-09-2009 18:20:07
Ja dat is wel zo, overigens: foto's worden verkleind naar 640 pixels (langste zijde, aspect ratio blijft behouden). Als je een foto/afbeelding opslaat via internet (dus in Mail of Mobile Safari) dan behoudt het zijn afmetingen en resolutie.

Cache op de Mac blijft binnen de perken als ik zo even snel kijk in mijn systeem.

Op de Mac wordt gebruikt gemaakt van de iPhoto database. Daar staat alles netjes gerangschikt. Maar goed, dat gaf ik al eerder aan: in het Mac UI is het niet gebruikelijk om te zien hoe het OS alles wegschrijft. In het programma geef je aan hoe je het wilt hebben en dat zie je dan ook. Foto's kunnen bijvoorbeeld meerdere keren voorkomen in verschillende albums of slideshows, maar in het systeem staat enkel 1 foto. (ja ok, 1 origineel en 1 aangepaste, mocht je de foto bewerkt hebben.)

Denk dat Apple niet zo'n prio heeft gelegd in de diepgaande organisatie mogelijkheden binnen iTunes, immers voor Mac is er iPhoto en Win-gebruikers laten ze in de kou staan.

File-viewers op de iPhone zijn geen optie?

Oja, iPhone/iPod touch is al bij 3.1 ;)

FW 3.1.1 heb ik.
Een file viewer zou leuk zijn maar vertel mij eens hoe je gewoon files (jpeg's, documenten of whatever) op de Ipohone/ipod kan zetten.
Het is niet echt een 'open' systeem waar je ff files in een mapje doet die je dan kan zien/bewerken met software.
Het gaat eigenlijk niet verder dan foto's/muziek/video/podcasts en dan houd het al snel op. Het is niet zo dat je ff snel een bestand (wat het ook is) even naar de vrije ruimte toe sleept en hem makkelijk als data transport kan gebruiken, tenminste niet met de reguliere software/firmware.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Rudy-M

Makkelijkste is een file-viewer met ingebouwde webserver. Kun je de iPhone/iPod touch via Wifi benaderen.
Beide moeten dan wel aangemeld zijn in het zelfde netwerk.

Files misschien?
link naar iTunes: Olive Toast
Werkt best goed, en ze hebben een Lite versie om uit te proberen.

Turbo-Geek

Rudy bedankt !
Ziet er interessant uit, ben nu aan het downloaden (lite version) en kijk even hoe dit gaat.

Johann

Kwam dit tegen in een ad op MACNN

Weet niet of 't iets is?

CiteerPhotoList ($2)
PhotoList is a tool for organizing and locating photos on the iPhone and iPod touch. Users can organize photos into an unlimited number of folders and add titles and ratings. The ratings are scored on a scale of 1 to 5 stars and after doing this users can sort photos by rating. The application also includes the ability to transfer pictures to and from a computer via FTP.

Turbo-Geek

Bedankt Johann! Ik ga eens kijken.

Rudy, FILES werkt best leuk en is een beetje de Total Commander voor de Ipod :)  Leuk en nu al handig.
Foto's kan ik wel in mappen zetten zoals ik wilde alleen heeft geen thumbnail overzicht.
Al met al een mooie tool. Nog even verder stoeien ermee

Rudy-M

8)

Johann, dat is een mooie vondst. Eigenlijk de oplossing voor het probleem waar dit topic over gaat.

Turbo-Geek

NEEN, helaas ! Photolist heeft alles behalve een Folder in een Folder maken. Kortom het is gewoon de standaardviewer aangevuld met Beoordeling optie, versturen via wifi en het manueel aanmaken van folders maar niet folder--> sub folder.

FILES is de oplossing Heren ! Full version heeft wel thumbnails en kan Folder --> subfolder aan :)
1 nadeel, kost wel weer ff 4 euro maar goed net als bij Sony blijf je betalen en dat was ik wel een beetje gewend bij Ome Apple.

Barry_C70

Citaat van: axelvr op 22-09-2009 19:24:10
Citaat van: Reitse op 22-09-2009 19:17:20

???

zou dit helpen barry?

That wasn't necessary, I'm a big fan of the Mac vc PC ads, I posted ??? because Reitse thought the Bill Gates look alike was Mac in a wheelchair.

mehn

Citaat van: Barry_C70 op 24-09-2009 00:05:41
I posted ??? because Reitse thought the Bill Gates look alike was Mac in a wheelchair.

Bill Gates? Jeetje dat is dan wel een héél slechte look-a-like.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Reitse

Was dát Bill Gates joh???? Daarbij klopt de titel van de foto niet, het moet dan zijn pc vs. Mac (westerse mensen lezen en denken van links naar rechts ;))

thuur

Citaat van: mehn op 24-09-2009 06:48:54
Citaat van: Barry_C70 op 24-09-2009 00:05:41
I posted ??? because Reitse thought the Bill Gates look alike was Mac in a wheelchair.

Bill Gates? Jeetje dat is dan wel een héél slechte look-a-like.

En dan nog: de humor ontgaat mij compleet?

"Bill Gates" is kreupel t.o.v. een jonge moderne sportieve (?) homosexueel. Nou, ROFLOL hoor..

Gr ???