Vomac 2010 verslag van een poolcirkelreis

Gestart door Taranis, 28-09-2009 22:34:37

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Claudia op 20-03-2010 15:16:44
En toch he....
Wij waren in 2008 in Hedesunda....rechts onder Gävle....en na 3 dagen had ik het eigenlijk wel gehad met dat eentonige landschap, zoals ik nu ook weer op de foto's voorbij zie komen.
Jullie daar geen 'last' van?

Ja en nee. Ik vind het schitterend om die uitgestrektheid te zien, met gewoon kilometers lang 'niets' dan bomen. Maar na een week heb ik dat inderdaad wel weer een beetje gezien en verlang je terug naar wat beschaving. Althans ik wel ;) Het is wel heerlijk om er gewoon even tot rust te komen, ik vind het een prima manier om te ontspannen 8)

Citaat van: Claudia op 20-03-2010 15:16:44
Vond het rond Göteborg/Tim veel leuker en mooier qua landschap....en de rest van Zweden (wat ik ervan gezien heb) eigenlijk niet erg bijzonder.
Denk dat ik Noorwegen mooier zal vinden.

Mooie plaatjes weer, Ronald!

Tnx... en idd, rondom Göteborg vind ik zelf ook erg mooi. En je hebt alles lekker in de buurt...

volvoracing

@ Taranis.

Ik vind het echt ontzettend tof, die rit die jullie zo even gemaakt hebben. Ik zou het zelf ook best een keer willen meemaken. Maar ik ben welerg nieuwschierig wat me dat zou gaan kosten (Alles helemaal compleet) Mag ik daarom ook zo brutaal zijn om te vragen wat het jou nou gekost heeft, Vanaf het moment dat je je auto de straat uitreed tot je m er weer inreed :D

razorx

Weer mooie plaatjes.

Dat desolate heeft wel wat, maar niet te lang. Dan waan je je in een overigens prachtige film als Insomnia.

Leuk hoe jullie dit alles met ons delen over dure mobiele verbindingen.

Marc O.

Ik zal later deze week nog even de laatste updates doen, en dan is deze editie van de Vomac ook emotioneel ten einde.

@volvoracing: Ik weet niet precies hoeveel het me gekost heeft en dat wil ik eigenlijk ook niet weten. Ik gok op zo'n 3500 euro waarbij gezegd moet worden dat ik met KIM en zijn vrouw meereed en dus maar een deel van de brandstofkosten heb gehad, en dus géén kosten voor de voorbereidingen aan de auto. Daarbij rijdt de R op gas en hebben we dat redelijk frequent kunnen tanken voor prijzen die iets boven die in NL liggen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Hengeveld

Citaat van: Marc O. op 24-03-2010 07:26:14
Ik gok op zo'n 3500 euro waarbij gezegd moet worden dat ik met KIM en zijn vrouw meereed en dus maar een deel van de brandstofkosten heb gehad, en dus géén kosten voor de voorbereidingen aan de auto. Daarbij rijdt de R op gas en hebben we dat redelijk frequent kunnen tanken voor prijzen die iets boven die in NL liggen.

Marc, bedoel je in totaal met KIM, of per persoon?

KIM

Was het maar waar...

Ik denk dat ik wellicht iets gunstiger zit. Ik reken  op 4000 a 4500 met zn 2

Marc O.

Ik bedoelde voor mijzelf, dus excl Kornelis en Marjolein. Maar zoals gezegd, ik weet het niet precies en wil het ook niet weten.

viking_in_shorts

Ik geloof dat ik ongeveer evenveel kwijt ben als wat KIM beschrijft.
Heb natuurlijk een stuk minder gereden en mis 2000 km vanaf hier naar NL (en trug), maar rij wel op benzine :evil:

Mijn bankrekening sinds begin VOMAC is ca 1500-2000 naar beneden gegaan tot eind VOMAC, de inschrijfkosten waren 600. Qua voorbereidingen heb ik een beetje koelvloeistof bijgevuld (=had 'ie sowieso nodig) en meer niet gedaan (=kom maar door met opmerkingen over de olie :eusa_wall: )

KIM

De meeste betalingen moeten bij mij nog komen; ik heb veel met creditcard betaald. Die komen aan het eind van de maand...

Oh, ja olie!

Dat was niet zo'n hoge kostenpost voor jou toch Tim? De afrekening komt in de toekomst :evil:

viking_in_shorts

Citaat van: KIM op 24-03-2010 20:17:03
De meeste betalingen moeten bij mij nog komen; ik heb veel met creditcard betaald. Die komen aan het eind van de maand...

Oh, ja olie!

Dat was niet zo'n hoge kostenpost voor jou toch Tim? De afrekening komt in de toekomst :evil:

Nope - mijn VISA is direct gekoppeld aan mijn bankrekening en ik kan (mag / wil) niet rood staan. Dus eigenlijk is de naam CreditCard voor mij niet juist en is het gewoon een "Bankpas" met VISA-kosten  :eusa_silenced:
Alle olie is dus al betaald, en zit bij de eerder berekende kosten in :eusa_dance:

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 24-03-2010 20:20:04

Oh, ja olie!

Nope - mijn VISA is direct gekoppeld aan mijn bankrekening. Ik kan (mag / wil) niet rood staan. Alle olie is dus al betaald, en zit bij de eerder berekende kosten in :eusa_dance:

Ah, een soort van meevallertje dus? Volgend jaar maar weer Vomac'en dan? :D

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 24-03-2010 20:22:17
Citaat van: viking_in_shorts op 24-03-2010 20:20:04

Oh, ja olie!

Nope - mijn VISA is direct gekoppeld aan mijn bankrekening. Ik kan (mag / wil) niet rood staan. Alle olie is dus al betaald, en zit bij de eerder berekende kosten in :eusa_dance:

Ah, een soort van meevallertje dus? Volgend jaar maar weer Vomac'en dan? :D

Als het weer zo'n gezellige (NEDERLANDSE) club is kan ik er wel over nadenken :eusa_clap:

Taranis

Qua kosten zit ik denk ik inderdaad ook rond de 3.500 euro totaal.

Volgend jaar weer Vomac... ik denk het niet, maar wie weet, als het programma totaal anders is dan dit jaar en er weer een leuke club gaat... :eusa_think:

Hengeveld

Citaat van: Taranis op 24-03-2010 20:34:19
Qua kosten zit ik denk ik inderdaad ook rond de 3.500 euro totaal.
Citaat van: KIM op 24-03-2010 19:14:51
Ik denk dat ik wellicht iets gunstiger zit. Ik reken  op 4000 a 4500 met zn 2
Bij Marc en KIM was het dus zo'n 7500 voor 1 auto en 3 personen  ???  :o
En dat met LPG.

Marc O.

Citaat van: Hengeveld op 24-03-2010 22:03:01
Bij Marc en KIM was het dus zo'n 7500 voor 1 auto en 3 personen  ???  :o
En dat met LPG.

Ja, da's natuurlijk vanwege de extra hotelkamer die ik iedere overnachting had.