Wie rijdt er alweer op winterbanden (2009/2010)?

Gestart door Jur, 02-10-2009 12:26:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjen850

Vandaag mijn "nieuwe"comets een beetje opgeknapt,volgende week de nieuwe winter banden maar eens bestellen..
En dan langzaam eens gaan monteren dacht ik zo..
Ben benieuwd hoe die comets staan onder mijn R :eusa_think: Iemsn een fototje?

gr arjen ;D

Jur

Citaat van: viking_in_shorts op 02-10-2009 12:30:13
Kom op zeg - je kan toch ook wel alu voor je WB'tjes kopen? Vooral als je er zo lang mee rijdt?!

Ja volgende ronde gaan er winterbanden om de Columba's en dan andere zomervelgen voor die twee andere weken :evil:

henry classic v70

Citaat van: arjen850 op 03-10-2009 20:30:38
Vandaag mijn "nieuwe"comets een beetje opgeknapt,volgende week de nieuwe winter banden maar eens bestellen..
En dan langzaam eens gaan monteren dacht ik zo..
Ben benieuwd hoe die comets staan onder mijn R :eusa_think: Iemsn een fototje?

gr arjen ;D

Misschien staat hier iets tussen waarmee je het kan vergelijken
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33485.0.html
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jrs2k3

Ben ook al weer bezig om de wintervelgen op te lappen zodat die er weer onder kunnen zodra het echt koud wordt.

Sbv

bijna de winterbanden er maar opzetten. De zomer banden zijn wel een heel eind op eigenlijk.

Marc O.

Op de S80 zitten (zomer)banden die eigenlijk niet helemaal jofel meer zijn. Zit me nu af te vragen of ik eerst winterbanden moet kopen en dan over een paar maanden weer een set zomerbanden, of gewoon de hele winter op splinternieuwe zomerbanden ga rijden...
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 06-10-2009 20:55:15
Op de S80 zitten (zomer)banden die eigenlijk niet helemaal jofel meer zijn. Zit me nu af te vragen of ik eerst winterbanden moet kopen en dan over een paar maanden weer een set zomerbanden, of gewoon de hele winter op splinternieuwe zomerbanden ga rijden...
Beetje vergelijkbaar probleem. Zomerbanden zijn eigenlijk op. De winterbanden kunnen nog wel even maar dienen ook vervangen te worden in ca 2-3 maanden. Dus ja of nieuwe zomerbanden en dan de winterbanden laat monteren. Of nu winterbanden op rijden en dan nieuwe winterbanden.

Als je nog naar de Vomac wilt zou ik wat later nieuwe winterbanden monteren en nog even met de zomerbanden doorrijden

Marc O.

Citaat van: Sbv op 06-10-2009 21:00:09
Citaat van: Marc O. op 06-10-2009 20:55:15
Op de S80 zitten (zomer)banden die eigenlijk niet helemaal jofel meer zijn. Zit me nu af te vragen of ik eerst winterbanden moet kopen en dan over een paar maanden weer een set zomerbanden, of gewoon de hele winter op splinternieuwe zomerbanden ga rijden...
Beetje vergelijkbaar probleem. Zomerbanden zijn eigenlijk op. De winterbanden kunnen nog wel even maar dienen ook vervangen te worden in ca 2-3 maanden. Dus ja of nieuwe zomerbanden en dan de winterbanden laat monteren. Of nu winterbanden op rijden en dan nieuwe winterbanden.

Als je nog naar de Vomac wilt zou ik wat later nieuwe winterbanden monteren en nog even met de zomerbanden doorrijden

Ik zit inderdaad ook met die Vomac, en anders een eventuele wintersport, waarvoor ik zowiezo winterbanden zou moeten hebben. Niet eens aan gedacht, eerlijk gezegd. Betekent dus dat ik de komende 2 maanden ofzo met de zomerbanden rijd die er nu onder liggen en dan in december een set winterbanden aanschaf.

Enig idee of die winterbanden in december veel in prijs afwijken ten opzichte van nu?
...The Nile isn't just a river in Africa...

mevita

Mijn winterbanden zijn er helemaal niet afgeweest  ::)
vorig jaar voor spotprijsje gekocht bij bandenman die zei rij ze gewoon op en tegen de volgende winter kom je weer een paar halen, achter 2 michelin alpins bijna niks gesleten en voor 2 dunlops welke voor de winter toch aan vervanging toe zijn.Ik wil ze ook gaan vervangen voor michelin alpins,

gr mevita

Sbv

Nu zijn de winterbanden nog prima te verkrijgen. Eventueel gewoon in de schuur//garage leggen op extra set velgen

rogerV701998

Zojuist de winterbanden gemonteerd en even proef gereden bij een buitentemperatuur van 22 graden.... :eusa_eh: ;D

Gr. roger

Rudy-M

Citaat van: spekkie99 op 02-10-2009 19:44:59
Citaat van: BenC70ES op 02-10-2009 19:40:42
Citaat van: Misha op 02-10-2009 16:44:10
Niks. Staal is ruig, bovendien laten ze je dan meestal doorrijden als buitenlander omdat duidelijk is dat je op winterbanden rijdt. Wel de doppen eraf laten dan.

Staal is lelijk .

Canisto = lelijk  :evil:


:eusa_wall:  ;)

Pas op hè :P

Ludo

Citaat van: rogerV701998 op 07-10-2009 16:52:15
Zojuist de winterbanden gemonteerd en even proef gereden bij een buitentemperatuur van 22 graden.... :eusa_eh: ;D

Gr. roger

én, zijn ze gesmolten?.

;D

RATFINK

Vandaag de Titans met winterrubber eronder gezet, scheelt een stuk met wegrijden in deze natte bende  ;D

Daniel480

De Zomer is net voorbij en dan nu al op winterbanden  ;D

Begin November, niet eerder  ;)