Wie rijdt er alweer op winterbanden (2009/2010)?

Gestart door Jur, 02-10-2009 12:26:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Rayman op 03-11-2009 22:03:25
straks gaan ze me vertellen dat ik niet meer veilig ben omdat mijn wisserbladen meer dan 1000 slagen hebben gemaakt.


En dat is ook zo. Wist je dat niet dan?  :eusa_think:

fearless

Voor de hoeveelheid km's die ik nog maak winterbanden monteren ?? Ja toch wel, ziet de auto er weer eens een beetje anders uit.  ;D

Maar wacht nog wel eventjes.

thuur

Citaat van: Rayman op 03-11-2009 22:03:25
Onder de 4 mm geen winterband

Staat in de wegenverkeerswet van o.a. Oostenrijk: M&S band onder de 4mm wordt gezien als zomerband. Je kunt er nog prima mee rijden, zolang je maar geen ongeluk veroorzaakt in een Duitstalig land in winterse omstandigheden :angel:


Gr :eusa_shhh:

RRRRR_Ramon

Citaat van: thuur op 03-11-2009 22:30:07
Citaat van: Rayman op 03-11-2009 22:03:25
Onder de 4 mm geen winterband

Staat in de wegenverkeerswet van o.a. Oostenrijk: M&S band onder de 4mm wordt gezien als zomerband. Je kunt er nog prima mee rijden, zolang je maar geen ongeluk veroorzaakt in een Duitstalig land in winterse omstandigheden :angel:


Gr :eusa_shhh:

Precies Thuur!

Wij gaan naar Oostenrijk in de kerstvakantie maar ik wacht nog even met monteren. Het moet eerst even wat kouder worden voordat de Michelin Alpins eronder komen.  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

)()()sT

Citaat van: fearless op 03-11-2009 22:23:49
Ja toch wel, ziet de auto er weer eens een beetje anders uit.  ;D

Ja, ik kan ook niet wacht tot ik de schitterende staalvelgen kan monteren  :eusa_dance:

Citaat van: fearless op 03-11-2009 22:23:49
Maar wacht nog wel eventjes.

Ik ook.... ik had vorig jaar en het jaar ervoor één verkeerde bandenmaat... dat gaat dit jaar niet meer voorkomen  :evil:

pwassink

psst,

Ik heb ze stevig in de wax gezet voordietijd, blinkend zwart staal, zonder putdeksels ..

Heeft ook wel wat.  ;D




K moet momenteel vanwege een wegopbreking elke dag een stuk door t achterland, met slikweggetjes etc , toch wel fijn.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

castelfranco

Gisteren de snowtracs er al op gezet.
Ziet er ongeveer zo uit de komende maanden...


Op m'n zomerbanden de wintertijd door, no way! Dit rijdt tig x lekkerder en veiliger.

JayJ

Zo mijn winterwieltjes er vandaag onder gezet, en het rijdt weer voortreffelijk.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

bastiaan arissen

sinds donderdag nieuwe michelin apline 3 er onder. rijdt tot nu toe heerlijk :D

thuur

Vanmiddag ook weer gedaan. Reed prima, die 5 meter terug de garage in :D


Gr 8)

Jorg Vseventy

Hier ook sinds  vandaag de Argo's met Vredensteins gemonteerd.
Gelijk de Avensis van een vriend gedaan. In 3 kwartier klaar met beide auto's, inclusief wassen van de perfo's.

Toch wel makkelijk een garagekrik, compressor en luchtsleutel. Geld hebben we niet, maar spullen.....

willem169

Ik ga in januari naar de sneeuw, en ik vroeg mij af of als ik winterbanden op mijn 17" Titans heb, of er dan sneeuwkettingen omheen kunnen of dat dat de velg ernstig kan beschadigen?

DirkT?

#87
Citaat van: willem169 op 08-11-2009 07:26:34
Ik ga in januari naar de sneeuw, en ik vroeg mij af of als ik winterbanden op mijn 17" Titans heb, of er dan sneeuwkettingen omheen kunnen of dat dat de velg ernstig kan beschadigen?

Dit kan wel maar dan moet je ook kijken naar de beschikbare ruimte. Meer informatie over de bandenmaat is dan ook zeker welkom want 17" zegt niet genoeg om een maatgeving te bepalen.
Zeker als je auto nog voorzien is van verlaging.... Dan zal er een sneeuwketting met
een zeer platte schakel omheen moeten of een ander soort systeem zoals een auto-sock.
Dus loop naar buiten en kijk even wat voor maat winterbanden er op je VOORwielen liggen.
Bij een juiste ketting en montage zul je weinig beschadigen maar anders kun je voor dat enorme kleine stukje dat je meestal kettingen nodig hebt een stukje karton oid tussen de velg en ketting doen....

arjen850

#88
Ik heb er gister ook de winterbanden op gelegd..Al zeg ik het zelf,ik vind die comets echt geweldig staan..







De banden zijn 205-45\17 geworden van het merk: vredestijn wintrac extreme

Gr arjen :D

willem169