ABS Lampje brandt! Zomaar?

Gestart door JunkieXP, 07-10-2009 16:00:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JunkieXP

Sinds een week of 2 heb ik spontaan last van een brandend ABS lampje, nu zou je denken dat er iets mis zit bij het ABS systeem en dat deze derhalve is uitgeschakeld.

Echter wanneer ik het contact uitzet en weer terug inschakel komt het lampje vaak niet terug.

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn, want als de ABS daadwerkelijk kuren had zou deze toch wel altijd door de auto worden uitgeschakeld?

Er is verder geen onderhoud aan de auto geweest waardoor dit probleem zich heeft kunnen aandoen, het was er spontaan.

Edit: Het lijkt erop dat als ik bij het draaien van het contact op de 2de stand (elektro en alles gaat branden) even wacht tot alle lampjes uitzijn en dan de Motor start het probleem niet aanwezig is.

michiel

Het zit ´m waarschijnlijk in je contactslot zelf, die willen nog wel eens moeilijk gaan doen. Heb je toevallig een zware sleutelbos - /hanger?
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

JunkieXP

Hangt aardig wat aan, maar zwaar noemen kan ik hem niet, de sleutel en het kastje van de S70 hangt eraan en dan nog 1 á 2 sleutels.

Maar hoe komt het dan dat enkel het ABS lampje brandt, en niet een ander lampje?

Piere

Hoeveel kilometers heb je?
Het zou wel es kunnen dat er na een tijdje veel metaalgruis (van je remmen) voor je ABS-sensor zit. Je kunt dit verhelpen door even met perslucht de boel schoon te blazen.

Groet!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

thuur

Citaat van: JunkieXP op 07-10-2009 16:36:37
Hangt aardig wat aan, maar zwaar noemen kan ik hem niet, de sleutel en het kastje van de S70 hangt eraan en dan nog 1 á 2 sleutels.

Maar hoe komt het dan dat enkel het ABS lampje brandt, en niet een ander lampje?

De ABS computer is de eerste die geen stroom krijgt als je contactslot defect is. M.a.w. de klachten zullen alleen maar erger worden, de volgende is je verlichting en richtingsaanwijzers.

Als het lampje brandt, draai dan de sleutel een pietsje terug (niet de motor uitzetten!). Als het ABS lampje dan uitgaat is het je (elektrisch gedeelte van het) contactslot.

Typisch bij deze "ABS storing" is dat er geen foutcodes worden geregistreerd.


Gr 8)

UserID6342

Even doen wat Thuur zegt en zorgen dat je een ander electrisch gedeelte regelt.  Kosten nieuw de kop echt niet (ongeveer 60 euro) en goed gebruikt zijn ze ook zat te verkrijgen.