Hallo allemaal ik ben nieuw hier!

Gestart door Ruup, 07-10-2009 19:37:00

Vorige topic - Volgende topic

Ruup

Hallo mensen! Mijn naam is Ruben Visser en ik ben 18 jaar oud. Ik ben net bezig met m'n rijbewijs te halen. Ik ben al heel lang Volvo gek samen met mijn vader die heeft een 144. Ik ben al een tijd aan het sparen en ik zou graag een volvo 850 willen kopen het liefste een T5 of een R. Nou ben ik op marktplaats een mooie T5R cream yellow tegen gekomen hij heeft wel aardig wat gelopen en er zijn wat aandachtspunten. Hij heeft mij verteld dat hij na het tanken(dus stilstaan)? niet direkt wil starten maar wel weer na ong. 2 min, en de kickdown schakelt soms niet perfect terug. ook werkt de airco niet. Zijn deze punten ernstig gezien de kmstand? Voor de rest is hij van buiten en van binnen helemaal gaaf en hij heeft altijd onderhoud gehad bij de Volvo-dealer! Gr Ruben

walter leever

Hoi Ruup en welkom hier ;)

Airco kan vanalles zijn,zelfs iets simpels als geen gas erin ::)

Kickdown weet ik niets van,de mijne is handgeschakeld ;D(maar zou ook iets simpels kunnen zijn,olie?)

Niet starten vind ik raar :eusa_think:

Hier staan er ook een aantal te koop,kijk maar even. :)

Gr,walter

rifwachter

Hallo Ruben,

Welkom op het forum.

Succes met je zoektocht.

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

850-maniak

welkom hier op het forum , volgens mij heb ik de auto net gespot op MP , is idd een behoorlijke kilometerstand (467000) , en een hoop pk's voor een beginner ,ik moest het met een hoop minder doen toen ik begon met autorijden .Jammer dat ook deze estate weer van die bekende doffe achterlichten heeft ,maar als de auto verder goed is , is een investering voor een paar nieuwe units zeker geen overbodige luxe . Vraagprijs is (zeker als je hier op het forum kijkt ) wel heel erg laag , en de apk aan de korte kant , maar als ik hem zou overwegen te kopen dan zou ik een aankoopkeuring laten doen .
Aangezien de eigenaar de auto al 12 jaar in zijn bezit heeft kan hij je vast een onderhoudsnota's laten zien waar je u tegen zegt .
als hij niet instemt met een aankoopkeuring zou ik zeggen : lekker laten staan en verder zoeken naar een andere met onderhoudshistorie en een aankoopkeuring .
Succes met je zoektocht

Starbuck

Hoi Ruben!

Welkom op het forum en veel plezier hier!
Gezien je jonge leeftijd wil ik je volgende meegeven, het is natuurlijk leuk als 18-jarige met een bom van een wagen te rijden, een top van meer dan 220 km/h is idd mogelijk met een T-5, T-5R of een R.
Dat dit het testosteron gehalte in je lichaam doet stijgen is meer dan normaal, maar zou je dit nou wel doen?
En dan heb ik het over de volgende argumenten:
Is het feit dat dit type van wagen toch wel heel snel is cummuleerbaar met een jonge overdosis testosteron?
Immers, om dit type van wagen veilig te rijden heb je ofwel een grondige ervaring (door de jaren heen opgebouwd) in rijvaardigheid, ofwel ben je een ietsje ouder en rijd je op een verstandige, defensieve manier je weg door het verkeer.
Het ligt niet altijd aan jou moest er iets gebeuren, maar gezond verstand levert al heel wat op.
Een tweede punt is dat die wagen, hoe goedkoop je hem kopen kan, veel geld kost.
Het is een Volvo, en da's niet goedkoop in wisselstukken, onderhoud etc...
Ik raad je aan om es twee keer na te denken voor je tot aankoop overgaat, en ik bedoel dit goe hé! ;)

AlbertJan

Hallo Ruben,
Welkom op dit forum. En ja, ik sluit me we bij de vorige schrijvers aan, erg veel pk's en er weinig ervaring met autorijden. Of doe je al aan autosport.  In ieder geval veel plezier hier op het forum.

ro~djo

Hoi Ruup,

Welkom op het forum   8)
Ook ik sluit mij aan bij de vorige berichten.
Het is aardig wat bruut geweld waar je mee gaat beginen.
En ik spreek ondertussen uit ervaring heb al 15 jaar rij ervaring (dagenlijks snelweg etc..)
(8 auto's gehad allemaal truttenschudders met jarretel aandrijving zoals ze dat noemen) ;)
Maar een volvo is even andere koek ik ben niet snel onder de indruk van auto's en stap overall in zonder moeite.
maar dit is ff wat anders stond wel ff op mijn hoofd te krabben van tja daar sta je dan met je 15 jaar ervaring en trillende handjes naast een TDI tank.
Maar goed je heb zeker smaak de auto die je op marktplaats heb gezien die gaat al over het forum heen... vinden het raar dat ie voor die prijs weggedaan wordt.

Heel veel plezier op het forum en lezen graag wanneer je je auto gekocht heb en welke...
Groetjes Jolan

Ruup

Jullie hebben wel gelijk het is een erg snelle auto, maar ik ben geen racer en ik ben ook zuinig op m'n spullen dus dat gaat wel goedkomen. Ik heb een afspraak gemaakt om zaterdag middag te gaan kijken. Hopelijk is het wat! Gr Ruben

hathü

Welkom Ruben, gezien de prijs verwacht ik dat er enige investering in geld en sleutelen bij komt voordat ie helemaal toppie is. Het is zeker wel de moeite waard om hem in top conditie te brengen, tis en blijft een geweldige wagen. Succes met de aankoop en speur even het forum af voor aankoop tips. Toen ik 20 was reed ik een Ford Capri 6 cilinder ;D

Piere

Hello!

Ik ga de vorige berichters niet volgen, om de simpele reden dat ik geen ervaring heb :)
Ben zelf 19, kan al wel autorijden van toen ik 10 was, maar ja, je hebt autorijden en autorijden hè ;)

Persoonlijk zou ik geen 850R kopen als eerste auto, uit schrik dat-ie niet lang zou leven...
(Daarom hou ik het by m'n 240 GLE, binnenkort hopelijk een GLT  :eusa_dance:)

Veel succes met je aankoop, ben benieuwd naar het resultaat :)

Groet!
Piere
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

henry classic v70

Citaat van: Ruup op 07-10-2009 19:37:00
Mijn naam is Ruben Visser en ik ben 18 jaar oud. Ik ben net bezig met m'n rijbewijs te halen.

Hallo Ruben, welkom op 't forum natuurlijk.......
Wat ga jij jezelf straffen zeg, je moet het rijbewijs nog gaan halen (net bezig) en staat er misschien al een CY voor de deur. :evil:
Zie je dit als motivatie om nog beter je best te doen voor het rijbewijs of ga je samen met je vader aan de slag om de CY helemaal op en top voor elkaar te maken zodat het moment van slagen "dubbel" gevierd kan worden.
Wees voorzichtig met je aanstaande punten rijbewijs..... :police:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Ruup

Haha nee ik wil hem omdat ik het een mooie auto vind, en de snelheid is een leuke bijkomstigheid van mij hoeft hij niet eens getuned te zijn. Ik ga er echt niet mee racen de onderdelen zijn al duur genoeg ;) Hebben jullie nog tips waar ik morgen op moet letten bij het kijken/rijden?(ik natuurlijk niet maar mijn vader) :angel:      Zijn er dingen of zwakke punten waar je extra op moet letten bij een 850? Bedankt voor het welkom groeten Ruben! :)

ro~djo

Veel succes morgen ... :eusa_dance:

Een auto aanschaffen is natuurlijk altijd spannend ...

Wens je morgen heel veel plezier met je Pa

Hoop dat het wat is want een teleurstelling is nooit leuk :eusa_doh:.

We horen het wel ... of het wat is... of niet

heutink

8)
Hoi Ruup
Ik heb 3 dochters en een vrouw die in mijn 300 PK 855 rijden, maar die hebben allemaal extra rijvaardigheidstraining en slipcursussen gehad , ik raad het je wel aan, en het is ook nog heel leuk, zo leuk dat mijn middelste dochter laatst met 200+ een politiewagen voorbij reed en die nooit meer gezien heeft.
;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

elianmars

En hoe is het vandaag afgelopen?

Sander (SBV) wilde gisteren eigenlijk ook gaan kijken bij die wagen, samen met mij, maar dat zou alleen 's middags kunnen.
Dat was niet mogelijk voor de verkoper, dus voor Sander ging het kijken/proefrijden niet door, helaas...

Ik ben toch wel benieuwd of het wat is, die wagen.