Kappotte Koppakking

Gestart door VanGeel, 09-10-2009 18:49:07

Vorige topic - Volgende topic

VanGeel

Via marktplaats heb ik een 850 sedan op de kop kunnen tikken.

Ik in de zevende hemel.

Echter na een bezoek aan de garage blijkt dat deze een kapotte koppakking heeft en deze moet worden vervangen. Ze zeggen dat dit 1000 euro gaat kosten.

Als arme student betekent dat eigenlijk gewoon mijn geld kwijt en de auto weg.

Ik vroeg mij af of er nog hoop voor mij is.

Ik zag al posts of dennis850estate, deze heb ik ook al gepmd. Maar misschien zijn er ook nog andere wijze heren.

Groeten

elianmars

Ik denk dat Dennis je zeker kan helpen, dus nog niet getreurd ;)

V70R-obert

Vervelend voor je. Het hangt wel in de lucht de laatste tijd dat mensen zomaar zonder voorkennis of ingewonnen informatie een auto kopen. Niet om je flauw te maken, maar het kan natuurlijk heel goed dat het niet alleen bij de koppakking blijft wanneer het blok open gaat. Je zou ook eens kunnen vragen (aan Dennis) of zoeken op internet hoe scherp je een gezonde ruilmotor kunt vinden. Welk type 850 is het? bouwjaar en km-stand?

arjenT5R

weet je zeker dat de koppakking echt kapot is?
er kunnen werkelijk 100 oorzaken zijn waardoor ie kapot lijkt maar het niet is.

dusssss

edit: je topic staat tussen versnellingsbak problemen
als je um in de goede rubriek zet heb je kans op nog meer antwoorden op je vraag  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Turbo-Geek

Citaat van: V70R-obert op 09-10-2009 19:05:02
VHet hangt wel in de lucht de laatste tijd dat mensen zomaar zonder voorkennis of ingewonnen informatie een auto kopen.

De auto's worden goedkoper en binnen bereik van een groter publiek en dan ga je dit soort zaken veel vaker zien.

Vwb het probleem, zou idd voor een goedwerkende 2ehands motor kijken, zoals verteld kan het probleem iets heel anders zijn en eer je er achter bent ben je meestal ook wat 'briefjes' verder en houd deze hobby snel op.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

VanGeel

Garage heeft hem onder druk gezet en het is een officiele dealer dus denk dat dit wel echt het probleem is.

Uhmm wat is de goede rubriek?

Ah hij is al gewijzigd.

prefect

Er zijn betere manieren om vast te stellen of een koppakking lek is.

Soort motor?
km stand?

VanGeel

2.5l 20kleppen
228k

Groeten

Jasper Boven

Op basis van welke symptomen stelt de garage vast dat de koppaking lek is?

V70R-obert

Als er vorderingen in je reparaties zijn of als je een ruilmotor hebt gevonden is er meer reden om weer te reageren. Voor nu is de diagnose gesteld en heb je hulp ingeroepen van een vakman om je te helpen met dit probleem. Als je meer reacties wenst kun je meer vragen stellen.

VanGeel

Verlies van koelvloeistof. Geen vloeistof onder de auto. Ze hebben een druk test gedaan (weet niet precies wat dat inhoudt) En in principe vertrouw ik de garage mijn ouders gebruiken hun ook al jaren voor hun 850 station.

VanGeel

Ah bericht van Dennis in mijn box, er is weer hoop.

Zoiezo bedankt alvast voor ieders hulp.

arjenT5R

Citaat van: VanGeel op 11-10-2009 00:11:45
Ah bericht van Dennis in mijn box, er is weer hoop.

Zoiezo bedankt alvast voor ieders hulp.

we zijn benieuwd hou ons op de hoogte!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Peer ke

Heb je een groene dop op het koelvloeistof resevoir? Zou eerst echt uitsluiten dat ie daar geen vloeistof verliest. Je ziet dit verlies namelijk niet, de vloeistof verdampt

VanGeel

Zo weer is een update,

Ik heb besloten dat ik echt verliefd ben op mijn volvo en heb niet wil weg doen.

Aangezien mijn broertje student autotechniek is en ik technisch ook handig ben lijkt het ons leerzaam en veel goedkoper om zelf maar te leren sleutelen. Men zegt geduld is een schone zaak en sleutelen is altijd mooi.

We hebben een garage beschikbaar maar geen brug. Echter heb ik begrepen dat er een aantal plekken zijn in Den Haag waar een garage met brug kan huren. Moet nog even exact uitzoeken waar.

Ik ga zoiezo nog een goed technical manual bestellen (adviezen?). Dacht aan Haynes.

Nog over de dop, die is grijs/zwart qua kleur.

Wat er moet gebeuren:
Als eerste, de koppakking vervangen.

Verder:
De verwarming werkt niet
Cruise control werkt niet
Voor mistlamp moet vervangen worden (bij de sloop halen)
Toerenteller werkt sporadisch
Temperatuurmeter werkt sporadisch

Tips, wijsheden etc, zijn natuurlijk welkom!