Vermelding op het roze papiertje.

Gestart door MartijnHS, 11-10-2009 17:17:26

Vorige topic - Volgende topic

MartijnHS

Forumleden !

Ik zat zowaar is even naar mijn gouden/roze papiertje te kijken toen bij mij weer de vraag rees wat er precies bedoeld word met de kolom 'Beperkingen/vermeldingen'.
Daar staat bij mij namelijk vier keer '01.06'. (bij alle rijbewijzen,dus B,C,B+E en C+E)
Heeft iemand een idee waar dit voor is ?

Gr Martijn  8)

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

-D©©©L-

Marc O.

Ja, was idd effe googlen en binnen 5 sec. gevonden ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

rogerV701998

Citaat van: Laserblue op 11-10-2009 17:55:59
geldig tot  :evil: ;D

Dacht ik ook! Toch maar weer mijn bril opzetten... :eusa_shifty: ;D

petrolhead

daytonawim

Mm, als dat zo is heeft ie een probleem.

01.06 Bril of contactlenzen  8)

jan piet

Had dat er vroeger bij mij als tekst opstaan, en is gelukkig verwijderd bij verlenging (ook geen codering). Gaat erom als je stevige oogafwijking hebt. Heb ik ook wel. (-3,-4) maar dit jaagt je nml. onnodig op kosten als dat het enige is... Gelukkig kon het CBR toen zowaar een keer meedenken.....
Ben binnenkort weer aan 'de beurt' en mag alsnog heerlijk het keuringscircuit in... Diabetes en BCDE schijnt een dure combi te zijn.....
Ge,JP

MartijnHS

Ken alles wel goog'len,maar dit is toch veel gezelliger  ;D
Maar hoezo heb ik een probleem dan ? Ik heb inderdaad contactlenzen ja,maar waarom zou dit vermeld moeten worden op het rijbewijs dan,zie het nut er niet helemaal van in.

Gr Martijn  ???

Btw: Ik heb 'maar' -2 aan beide ogen. Het treinrijden met 300 km/h gaat zelfs nog goed ;)

daytonawim

Die vermelding staat er op, zodat ze kunnen zien dat je met rijden een bril behoort te dragen.

Als je in Duitsland bijvoorbeeld ongelukken maakt en je hebt je bril/contactlensen niet op/in
dan heb je een klein probleem.

Ze doen er in NL niet veel mee, tot het er ongelukken gebeuren en de TR (technische Recherche )er bij komt

wepster

Citaat van: daytonawim op 11-10-2009 18:46:49
Die vermelding staat er op, zodat ze kunnen zien dat je met rijden een bril behoort te dragen.

Als je in Duitsland bijvoorbeeld ongelukken maakt en je hebt je bril/contactlensen niet op/in

Ze doen er in NL niet veel mee, tot het er ongelukken gebeuren en de TR (technische Recherche )er bij komt

in duitsland ook niet zelfs bij ongelukken
enkel je moet hem kunnen tonen(dus bij je hebben) en dan zeggen dat je hem even af had omdat je hoodf pijn had is er niets aan de hand ;D
en geloof me ik spreek uit ervaring (heb het helaas voor gehad met een fietser ) die tegen mijn vracht wagen reed
na het tonen van de bril was de politie overtuigd en werd de zaak afgehandeld en kon ik gewoon mijn weg volgen zonder bekeuring of wat dan ook (gelukkig )

Domaso

Citaat van: daytonawim op 11-10-2009 18:46:49

En een reservebril bij je moet hebben. Mag trouwens een zonnenbril op sterkte zijn.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

MartijnHS

Nooit geweten  :o, ik heb echt nooit een reservebril bij me,omdat ik al 12 jaar met contactlenzen loop.
Moet iedere 5 jaar opnieuw gekeurd worden voor de trein en daar heb ik het nog niet gehoord dat ik een bril bij me moet hebben,of ik heb niet opgelet  :-\ .

Toch maar is meenemen dan,kan nooit kwaad.

Gr Martijn  :eusa_shifty:

Kingfisher

Vreemd, heb ook al jaren contactlenzen / bril met -6 en staat nix over op m'n rijbewijs  :eusa_doh: