Restart: Zakelijk genieten in een gereanimeerde ouwe 20 kleppert op gas..

Gestart door jan piet, 12-10-2009 13:52:43

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Ow, dat is wel even schrikken. Gelukkig geen erg!

Denk je de topsnelheid van Freakybaby te evenaren? ;D

Freakybaby

Als ie zo doorgaat niet... MAAR hij weet dat ik voor de race ben ;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

cas

pfieeuw. daar kom je goed mee weg dan.  alleen dat je gaat spuiten met de remmenreiniger begrijp ik niet helemaal. water helpt dan wel wat, maar als er iets snel onbrand, is het wel remmenreiniger  :eusa_dance:   starte er mijn pickup wel eens mee....

doe je geen tweede keer, en is achteraf wel een spannende ervaring geweest niet?   ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

UserID6342

;D Mooi verhaal en strakke aktie Jan Piet ;D  Die VVIS zal je zeker gaan bevallen, werkt echt perfect.  Wel even in de gaten houden dat je enigste restrictie op het VVIS gebeuren nu je venturiring voor het LPG is.  Des te kleiner de ring is voor het gasklephuis, des te minder 'merk' je de VVIS.

Freakybaby

Citaat van: cas op 02-03-2010 21:57:33
pfieeuw. daar kom je goed mee weg dan.  alleen dat je gaat spuiten met de remmenreiniger begrijp ik niet helemaal. water helpt dan wel wat, maar als er iets snel onbrand, is het wel remmenreiniger  :eusa_dance:   starte er mijn pickup wel eens mee....

doe je geen tweede keer, en is achteraf wel een spannende ervaring geweest niet?   ;D

Tegen de tijd dat de ANWB er is kan je wel veilig remreiniger spuiten hoor.. Dat verdampt eerder dan het ontbrandt als er geen vuur is. En daarmee krijg je wel de oliebende van het blok af.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

jan piet

Citaat van: cas op 02-03-2010 21:57:33
pfieeuw. daar kom je goed mee weg dan.  alleen dat je gaat spuiten met de remmenreiniger begrijp ik niet helemaal. water helpt dan wel wat, maar als er iets snel onbrand, is het wel remmenreiniger  :eusa_dance:   starte er mijn pickup wel eens mee....

doe je geen tweede keer, en is achteraf wel een spannende ervaring geweest niet?   ;D

Zoals Freek ook al aangaf: na een half uur is de boel wel afgekoeld en het is de enige manier om langs de weg d eolie van het blok te krijgen.... Maar stinken deed het!

jan piet

Citaat van: Freakybaby op 02-03-2010 21:56:28
Als ie zo doorgaat niet... MAAR hij weet dat ik voor de race ben ;D
Citaat van: Vulk op 02-03-2010 21:53:05
Denk je de topsnelheid van Freakybaby te evenaren? ;D

Als ik van de  :police: :police: mag blijven rijden, volledig afhankelijk van mijn zelfgekozen gedrag, moet en zál ik 'm voorbij razen. Binnenkort de VVIS er op, na het betalen van wat 'Friese rekeningetjes' even sparen en dan naar Moergestel voor remmerij, Dan is de beurt alweer uitgevoerd op de sleuteldag (7 weken van beurt naar beurt...).

Maar ik zal 'm voorbij dat 'ding' van Freek dat is zeker!
;D

cas

jep, zit wat in  :)   zou lekker geroken hebben idd.   viel je niets op dan IN de auto tijdens het rijden? dr moet toch wel iets binnen zijn gekomen aan rook/geur?  of was je zo " into " de sprint met de calibra  ;D  
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jan piet

Citaat van: Dirk342 op 02-03-2010 21:58:37
;D Mooi verhaal en strakke aktie Jan Piet ;D  Die VVIS zal je zeker gaan bevallen, werkt echt perfect.  Wel even in de gaten houden dat je enigste restrictie op het VVIS gebeuren nu je venturiring voor het LPG is.  Des te kleiner de ring is voor het gasklephuis, des te minder 'merk' je de VVIS.

Is dat gemakkelijk aan te passen? Of wordt dat een operatie op zich? had mij eigenlijk voorgenomen om de luchthandel een beetje standaard te houden, maar wellicht moet ik daar tzt in mijn streven Freek langszij te passeren ook nog wat aan doen  :eusa_think:
Moet wel zeggen dat hij nog steeds met de week mooier gaat lopen, inmiddels 'jaagt' ie flink boven de 4000 r/pm.

jan piet

Citaat van: cas op 02-03-2010 22:10:49
jep, zit wat in  :)   zou lekker geroken hebben idd.   viel je niets op dan IN de auto tijdens het rijden? dr moet toch wel iets binnen zijn gekomen aan rook/geur?  of was je zo " into " de sprint met de calibra  ;D 

Denk dat de olie onderop viel en door de snelheden die we aantikten alles onder de auto doorvloog. Normaal ben ik er écht scherp op, maar niks geroken  :eusa_snooty:
We knalden wel constant van de 140-150 naar 170+

UserID6342

Citaat van: jan piet op 02-03-2010 22:11:26
Citaat van: Dirk342 op 02-03-2010 21:58:37
;D Mooi verhaal en strakke aktie Jan Piet ;D  Die VVIS zal je zeker gaan bevallen, werkt echt perfect.  Wel even in de gaten houden dat je enigste restrictie op het VVIS gebeuren nu je venturiring voor het LPG is.  Des te kleiner de ring is voor het gasklephuis, des te minder 'merk' je de VVIS.

Is dat gemakkelijk aan te passen? Of wordt dat een operatie op zich? had mij eigenlijk voorgenomen om de luchthandel een beetje standaard te houden, maar wellicht moet ik daar tzt in mijn streven Freek langszij te passeren ook nog wat aan doen  :eusa_think:
Moet wel zeggen dat hij nog steeds met de week mooier gaat lopen, inmiddels 'jaagt' ie flink boven de 4000 r/pm.
Heb er laatst weer eentje bij Jim ingebouwd en was met een klein uurtje, volgens mij, klaar.  Stelt echt niets voor.  Het meeste werk zit 'm in de draden trekken van binnenuit naar de motorruimte toe. 

Als je het dan meteen goed aan wilt passen kun je kijken of je een gasklephuis van een 960 kunt scoren ergens en deze monteren en de rest van je gehele luchtinlaat traject zo kort mogelijk maken en zonder al teveel wervelingen.  Normaliter merk je het verschil echt wel, maar met alle andere aanpassingen erbij maak je er optimaal gebruik van.

jan piet

Hele vlugge up-date: VVIS met Andre (Triton) ingebouwd, idd zo gepiept. Wat een genot, hij is veel vinniger met reageren op het gaspedaal. (dus nu is het nóg lastiger geworden rustig aan te doen, er zit een uitknopje op maar ja.....)

jan piet

Na een week VVIS (en een kleine 2000 km) kan ik vertellen dat het een geweldige update van de auto is. Het is een stuk comfort zoals je er mee zou kunnen omgaan, maar ook een stuk nóg uitdagender sturen in de roffel. Het verbruik is niet extreem gestegen, ja door mijn rijden zo nu en dan..., afgelopen week zelfs boven de 1:10 gerealiseerd. Daarnaast ook nog even de sprint naar volgas een aantal malen getest en je zit werkelijk zo aan de 190 km/uur.

Afgelopen zaterdag op de sleuteldag aan de slag geweest en ontdekt dat ik sleutelen (weer) leuk begin te vinden. Jaren weinig mee gedaan, maar nu maar weer es actief oppikken (scheelt nog geld ook).
De olie mocht er wel weer vers in na 15000 km sinds 18 januari, verder alle interieurlampjes vervangen (het was nogal donker met alleen een verlichte toerenteller), nieuwe dempers in de achterklep (resultaat bijna m'n voortanden kwijt, en hangen om 'm weer dicht te krijgen... ;D), achterwisser zat sinds een week vast weer gangbaar gemaakt (nu nog een rubbert over de post krijgen kan ie er weer op) doppen voor de bagagenet bevestiging besteld (mee met dezelfde postbode) en 3 blindplaatjes voor naast VVIS gescoord... Kortom: helemaal weer blij, en wéér wat van de (lange) lijst afgestreept. Binnenkort maar eens écht werk maken van d eachterlichten, zal er ook een stuk beter gaan uitzien!

Gr, JP

triton

Mooi JP ,
Gelukkig bevalt de vvis (had niet anders verwacht).

Professioneel raddraaier

jan piet

Gisteren tussen extreme drukte door even een grote doos uit de gang weggewerkt... Andere achterlichten geplaatst (foto's volgen) de opmerkingen op de sleuteldag deden mij beseffen dat ik dan misschien toch nú maar iets aan die doffe wit uitgeslagen zooi moest gaan doen. Gelijktijdig de achterwisser weer gemonteerd (doorvoerbus was ook binnen) en de haken voor het bagagenet.
Nog even een hoop geld uitgegeven (229 in de BTW) aan nieuwe bougiekabels, bougies, verdeelkap, rotor en luchtfilter, waarvan het luchtfilter inmiddels er in zit en de rest deze week volgt.
Er zit een vervelende storing in de auto: tijdens het rijden krijg je het gevoel of de airco inschakelt, een vermogen dip op constant toerental. Op gas meer dan op benzine. het starten gaat soms lastiger dan gebruikelijk en soms kapt ie er even helemaal mee op gas.
Valt ook op dat hij vooral lullig doet als je van hogere toerentallen afkomt end doorschakelt of juist moet afremmen. Dan kan hij gewoon even uitvallen.
Verdachten in het rijtje:
relais 103 (ligt al klaar voor er in klikken)
bougies (reeds aanwezig)
bougiekabels (zie geen 'schichten in het donker, maar wellicht maar (weer) vervangen
verdeelkap en rotor(reeds aanwezig)
lmm (zit er een jaartje in)

Iemand nog andere suggesties??

Foto update van de auto volgt na een stevige wasbeurt, maar ben bezig een tuincentrum te verbouwen sinds maandag en dat moet op 2 april officieel open....... Dat beteknt 9 dagen per week en 34 uur per dagen doorbeesten. Dus even geduld...
Gr,JP