Restart: Zakelijk genieten in een gereanimeerde ouwe 20 kleppert op gas..

Gestart door jan piet, 12-10-2009 13:52:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

jan piet

Thermostaat en sensor zijn al vervangen in januari, dus daar ligt het niet aan. Maar er zijn weer wat minder onderdelen die de komende periode de geest zullen geven zeg maar.....
Hoop inderdaad dat het een mooie Scimitar is, dat geluid van die 6 pitter in een paar nagenoeg niet gedempte uitlaatpijpen  :eusa_dance:
Ben momenteel druk bezig met verzekering te organiseren als het wat is wil er ook daar uiteraard nog wat mee rondtoeren (lees The North Yorkshire Moors tamelijk onverantwoord doorkruisen )
Gr,JP

Ludo

Citaat van: jan piet op 27-04-2010 20:36:13
Probleem is nu nog de blijvende drukopbouw en een CO van 4%.

Het andere een lekke koppakking of toch gescheurde kop, dat weet ik morgen. Indien alleen de pakking dan nieuwe pakking er in en sturen maar weer.

Een lekke koppakking heeft toch een oorzaak.
Lijkt me niet dat je dat oplost door gewoon de pakking te vervangen. ???




Freakybaby

Citaat van: jan piet op 27-04-2010 22:48:15
Thermostaat en sensor zijn al vervangen in januari, dus daar ligt het niet aan. Maar er zijn weer wat minder onderdelen die de komende periode de geest zullen geven zeg maar.....

Ah, dan snap ik dat ik ze mis in het rijtje.

Citaat van: jan piet op 27-04-2010 22:48:15Hoop inderdaad dat het een mooie Scimitar is, dat geluid van die 6 pitter in een paar nagenoeg niet gedempte uitlaatpijpen  :eusa_dance:
Ben momenteel druk bezig met verzekering te organiseren als het wat is wil er ook daar uiteraard nog wat mee rondtoeren (lees The North Yorkshire Moors tamelijk onverantwoord doorkruisen )
Gr,JP

:eusa_boohoo:  8)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

jan piet

Citaat van: Ludo op 27-04-2010 22:55:11
Citaat van: jan piet op 27-04-2010 20:36:13
Probleem is nu nog de blijvende drukopbouw en een CO van 4%.

Het andere een lekke koppakking of toch gescheurde kop, dat weet ik morgen. Indien alleen de pakking dan nieuwe pakking er in en sturen maar weer.

Een lekke koppakking heeft toch een oorzaak.
Lijkt me niet dat je dat oplost door gewoon de pakking te vervangen. ???




De thermostaat is een tijd slecht / kapot geweest dus ik zelf vermoed dat daar een oorzaak te vinden is. Daarnaast is mijn rijstijl niet echt in de categorie voorzichtig te noemen (ben ik niet de enige hier ). De auto heeft dik 4 ton gedraaid op gas, niet alle onderhoud is bekend en het onderhoud wat bekend was is niet altijd even zorgvuldig uitgevoerd heb ik mogen ontdekken. Wél wordt de wagen netjes warm gereden (maar ja, met een slechte thermostaat is dat betrekkelijk, daarnaast hoelang was deze al slecht...) en het onderhoud zonder voorbehoud uitgevoerd, bij voorkeur vóór er problemen optreden. Maar dat het een oorzaak moét hebben is ook mij duidelijk.
Terechte opmerking dus!

Gr,JP

jan piet

Citaat van: Freakybaby op 27-04-2010 22:59:37
Citaat van: jan piet op 27-04-2010 22:48:15
Thermostaat en sensor zijn al vervangen in januari, dus daar ligt het niet aan. Maar er zijn weer wat minder onderdelen die de komende periode de geest zullen geven zeg maar.....

Ah, dan snap ik dat ik ze mis in het rijtje.

Citaat van: jan piet op 27-04-2010 22:48:15Hoop inderdaad dat het een mooie Scimitar is, dat geluid van die 6 pitter in een paar nagenoeg niet gedempte uitlaatpijpen  :eusa_dance:
Ben momenteel druk bezig met verzekering te organiseren als het wat is wil er ook daar uiteraard nog wat mee rondtoeren (lees The North Yorkshire Moors tamelijk onverantwoord doorkruisen )
Gr,JP

:eusa_boohoo:  8)


Zoel nog een sheepbar ipv een bullbar.... ;D

Freakybaby

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

jan piet

Zo, sinds zojuist verse APK, een dikke rekening, platte portemonnee en een dikke grijns.

Totale kosten voor dit hoofddstuk: € 1993.36. Gelukkig net geen 2K dus....

Na onverwachtse koeling problemen afgelopen zaterdag de auto neergezet voor de geplande beurt, vervangen van de radiateur en een groene dop op't va, en een APK.
Daar kwam dus wat bij....
een koppakking, als afscheidskado van een slechte thermostaat bij de vorige eigenaar, 2 draagarmen voor, een lambdasonde, ruitenwissers en zo nog wat links en rechts. De stappenmotor van Thuur geplaatst, kortom er is een hoop gebeurt . Het kost wat, maar links en rechts wordt het langzamerhand weer een goede auto.
Gezien mijn kilometers wil ik geen concessies doen aan onderhoud en veiligheid. Daarnaast vraag ik best wat van 'm als ie warm is en ik heb er zin an. Zondag lekker de boot op naar de North Yorkshire Moors, woensdag een Reliant Scimitar kopen en zaterdagochtend weer terug in Europoort.

Gr,JP

elianmars

Gefeliciteerd met de verse apk!

Is het nog gelukt met de verzekering?

jan piet

Dank je, hij kan er weer tegen!

Bijgaand het antwoord op verzekeren van een GB kenteken:

Geachte heer,



Wij kunnen de auto Wa verzekeren voor 15 dagen. De kosten zijn € 90,84.

Voorwaarde is dat de auto een geldig kenteken heeft en er een bewijs van aankoop bestaat. Deze documenten moeten vooraf aan de verzekeraar gezonden worden waarna een groene kaart wordt afgegeven.



Een andere optie is een expert verzekering in GB afsluiten. Helaas kennen wij deze procedure niet.





Met vriendelijke groet.

O. van der Post

Assurantie & Fin. Bedrijf Herasto b.v.

tel.  073-5216422
Fax2mail 0847461043
e-mail ovdpost@herasto.nl

Postbus 155

5240 AD Rosmalen

www.herasto.nl
www.oldtimerverzekering.nl

De verzekering wordt ondergebracht bij een groep die brandende huizen verzekerd, mensen die nergens (meer) geaccepteerd worden enz. Ga ik dus wel doen! Want ik wil vanaf woensdagochtend wel kunnen toeren!
Heb er veel overgemaild, maar dit is de enige (relatief dure) optie
gr,JP

)()()sT

Mooi dat ie weer rijdt.
Ik vind het wel bewonderenswaardig, jouw optimisme. Als ik met zo'n auto voor dergelijke kosten kwam te staan, dan ging ie in onderdelen de deur uit  :evil: ;D
Natuurlijk rij jij heel erg veel, maar jemig, wat een kosten.

En nu.... hopelijk een tijd gewoon RIJDEN  :D

jan piet

Citaat van: )()()sT op 29-04-2010 14:42:51
Mooi dat ie weer rijdt.
Ik vind het wel bewonderenswaardig, jouw optimisme. Als ik met zo'n auto voor dergelijke kosten kwam te staan, dan ging ie in onderdelen de deur uit  :evil: ;D
Natuurlijk rij jij heel erg veel, maar jemig, wat een kosten.

En nu.... hopelijk een tijd gewoon RIJDEN  :D

Ben idd behoorlijk opportuun en dat is een mooie eigenschap  ;D
Maar als je zeg maar 70K per jaar rijdt dan krijg je kosten, zeker op deze leeftijd. Was en is ingecalculeerd, maar verrast mij elke keer weer. Daarnaast kies ik er bewust voor om zaken grondig aan te pakken ipv half en vervolgens over een half jaar (lees 35K) weer. Er staat nu een Alter 1, de oudste nog rijdende 855 op kenteken lijkt het, die technisch betrouwbaar zou moeten zijn. Optisch niet verkeerd is, maar nog wel wat aandacht behoeft. Gelukkig heb ik naast diabetes ook benzine in m'n aderen gecombineerd met wat rood spul.  8) Voor mij is het een heerlijke comfortabele wagen, snel genoeg, ruim en iedere kilometer voldoende om een grijns van oor tot oor op m'n gezicht te toveren. Als ik zie dat ik in circa 35000 km nu €4700 versleuteld heb naast banden en optische zaken dan is dat 13,4 ct per gereden kilometer. Spoilers, banden, interieur zijn voor de leut danwel gewone slijtage die ik toch zou hebben.
Maar ik heb ook wel eens een Rover gehad, een Pontiac, een Chevrolet, een Espace V6, een V70 TDI, een Starion, je wil niet weten wat dat gekost heeft  :o
De nieuwe te verwachten aanwinst zal wellicht een nog groter drama worden, maar ik onderga dergelijke pijnigingen als een man. 'T is net als getrouwd zijn: iedere keer irriteer je jezelf, maar de sex maakt lange tijd weer veel goed. En nee  :eusa_naughty: dit is geen reden om geen relatie meer te hebben, of sex MET een auto te hebben. maar velen van ons zijn net zo erg maar beseffen het niet  :angel: :eusa_whistle:

Gr,JP

Freakybaby

Het is de mentaliteit... Opgeven is geen optie ;D

En als ie het dan doet.. Dan geniet je, als er wat stuk gaat, dan realiseer je je dat je er toch al te ver in zit om te stoppen, en de volgende minstens net zo'n drama gaat zijn.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

razorx

Citaat van: jan piet op 29-04-2010 16:12:44
Citaat van: )()()sT op 29-04-2010 14:42:51
Mooi dat ie weer rijdt.
Ik vind het wel bewonderenswaardig, jouw optimisme. Als ik met zo'n auto voor dergelijke kosten kwam te staan, dan ging ie in onderdelen de deur uit  :evil: ;D
Natuurlijk rij jij heel erg veel, maar jemig, wat een kosten.

En nu.... hopelijk een tijd gewoon RIJDEN  :D

Ben idd behoorlijk opportuun en dat is een mooie eigenschap  ;D
Maar als je zeg maar 70K per jaar rijdt dan krijg je kosten, zeker op deze leeftijd. Was en is ingecalculeerd, maar verrast mij elke keer weer. Daarnaast kies ik er bewust voor om zaken grondig aan te pakken ipv half en vervolgens over een half jaar (lees 35K) weer. Er staat nu een Alter 1, de oudste nog rijdende 855 op kenteken lijkt het, die technisch betrouwbaar zou moeten zijn. Optisch niet verkeerd is, maar nog wel wat aandacht behoeft. Gelukkig heb ik naast diabetes ook benzine in m'n aderen gecombineerd met wat rood spul.  8) Voor mij is het een heerlijke comfortabele wagen, snel genoeg, ruim en iedere kilometer voldoende om een grijns van oor tot oor op m'n gezicht te toveren. Als ik zie dat ik in circa 35000 km nu €4700 versleuteld heb naast banden en optische zaken dan is dat 13,4 ct per gereden kilometer. Spoilers, banden, interieur zijn voor de leut danwel gewone slijtage die ik toch zou hebben.
Maar ik heb ook wel eens een Rover gehad, een Pontiac, een Chevrolet, een Espace V6, een V70 TDI, een Starion, je wil niet weten wat dat gekost heeft  :o
De nieuwe te verwachten aanwinst zal wellicht een nog groter drama worden, maar ik onderga dergelijke pijnigingen als een man. 'T is net als getrouwd zijn: iedere keer irriteer je jezelf, maar de sex maakt lange tijd weer veel goed. En nee  :eusa_naughty: dit is geen reden om geen relatie meer te hebben, of sex MET een auto te hebben. maar velen van ons zijn net zo erg maar beseffen het niet  :angel: :eusa_whistle:

Gr,JP
Zo! Hier neem je even stelling.
Ik ben het 100% met je eens. Autorijden is duur, maar met een 850 valt het relatief mee.

Saskia rijdt zakelijk met haar 17 jaar oude roffel nu onder de 10 ct/km.
De mijne is 14 jaar, dus nog niet op de zaak. Ik zit nu onder de 15 ct/km inclusief een heel dure stage 0

Ik klaag als ik geld moet uitgeven aan onze roffels, maar als je de kosten per kilometer vergelijkt met een ander merk valt het wel mee. Ehh mits je op gas rijdt. ;)

UserID6342

Citaat van: jan piet op 29-04-2010 16:12:44
... 'T is net als getrouwd zijn: iedere keer irriteer je jezelf, maar de sex maakt lange tijd weer veel goed. En nee  :eusa_naughty: dit is geen reden om geen relatie meer te hebben, of sex MET een auto te hebben. maar velen van ons zijn net zo erg maar beseffen het niet  :angel: :eusa_whistle:
;D Hahahaha, Dat is voor mij dus wel een reden om momenteel geen relatie te hebben ;D  Ik hoef me niet meer te iiriteren aan me partner, sex kan ik overal hebben op de manier zoals ik wil en heb dat gelukkig ook en het geld wat ik overhou omdat ik geen relatie heb (scheelt echt duizenden per jaar) kan ik met gerust hart aan me manneke of aan me auto uitgeven, zonder tegenspraak ;D

jan piet

Citaat van: Freakybaby op 30-04-2010 00:42:29
Het is de mentaliteit... Opgeven is geen optie ;D

En als ie het dan doet.. Dan geniet je, als er wat stuk gaat, dan realiseer je je dat je er toch al te ver in zit om te stoppen, en de volgende minstens net zo'n drama gaat zijn.

Dat bedoel ik maar! Fijne vakantie Freek!