Niet nieuw wel een andere 850

Gestart door V70geRwin, 13-10-2009 18:23:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

Citaat van: maruska op 04-08-2010 21:24:04
Citaat van: spekkie99 op 04-08-2010 15:05:58
Citaat van: pwaes op 04-08-2010 14:56:59
Citaat van: spekkie99 op 04-08-2010 13:10:32
..
..

Scanpech bij Nordicar
http://www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=index&cPath=800_808

Heb eerst nog rond gereden met alleen de dwarsrubbers vervangen door nieuwe maar de grootste winst zat in deze rubbers waar de as mee aan de auto hangt.

Als je de asdelen die ik over heb wil hebben hoor ik het wel.

lol... ?

"Gerapporteerde aanvalpagina
De pagina op www.volvo-parts.nl is gerapporteerd als een aanvalpagina en is geblokkeerd op basis van uw beveiligingsinstellingen.
Aanvalpagina's proberen programma's te installeren die privéinformatie stelen, uw computer gebruiken om anderen aan te vallen, of uw systeem beschadigen.
Sommige aanvalpagina's verspreiden bewust gevaarlijke software, maar vele zijn gecompromitteerd zonder de kennis of toestemming van hun eigenaars."

Is gerapporteerd, maar door wie, de concurrent?  ;)
Lijkt me niets voor Nordicar die achter de site zit namelijk.

V70geRwin

#46
Vandaag eindelijk de automaat gespoeld. Me wederom verbaast over de zwarte drap die er uit komt en de verbetering die verse olie met zich mee brengt.

Wat doet het automaatje het nog keurig met dik 280K achter de kiezen  ;D

Op de sleuteldag staat de CV op de planning en ik wil nog een nieuwe lambda sensor en dan is het voorlopig wel even weer goed wat mij betreft al is er nog een zingend lager linksvoor in bochten naar rechts.

V70geRwin

Had eigenlijk geen foto's gemaakt van het spoelen en met name de pikzwarte olie.
Moest vandaag nog wel even de emmers schoonmaken, kun je nog een beetje zien hoe pikzwarte meuk het was (automaatbak olie is lichtrood, het lijkt nu net motorolie).


mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70geRwin

Citaat van: mehn op 06-09-2010 12:40:11
Langpootmugolie? ;D

Je moet er wel erg hard voor knijpen hoor  ;)

Mini BP effect  :eusa_snooty:

V70geRwin

Gisteren weer ff verder aan het sleutelen geweest.

Tijdens de aswissel die we recent hebben gedaan vermoedelijk de abs sensor rechtsachter toch iets teveel tikjes op de kop gegeven om los te halen, hij gaf nu een foutmelding (heerlijk dat uiterst efficiente uitleessysteem van de 850). Omdat de draad helemaal onder de tank doorgaat naar binnen waar dan binnen pas een stekker zit een nette las gemaakt en die op de as vastgemaakt. Na ff nadenken (paar km) ging het abs lampje weer netjes uit.

Andere missie was vervanging van het stuurhuis. Begreep van mijn keurmeester dat er voor de apk nog best veel mag, alleen geen olie uit de hoezen, maar hij stuurde zwaar en er zaten enkele zware punten in en hij lekte al een beetje. Van Dirk al een poosje geleden een mooie kurkdroge gekocht uit een auto met 4 ton op de teller. Moet al wel haast vervangen zijn geweest bij die want hij stuurt weer lekker licht en ronduit supersoepel van links naar rechts. Zal ook de geheel nieuwe olie aan bijdragen maar het is een wereld van verschil.

Van de week langs de uitlijner want het staat schots en scheef.

Ander punt is dat ik van de week een file in reed en de klepseals zijn nu echt aan de beurt, de rooksignalen zijn na een poosje stationair draaien naast niet meer te missen ook sociaal niet echt meer verantwoord . Maar eens kijken wat de opties zijn laten doen/zelf doen.

Gelijk het winterstaal eronder gezet en de olie en filter gewisseld.
Best comfi klussen in de Heining Hobbyhal overigens.

V70geRwin

#51
De remmen trilden al een poosje, voor krom (jawel de 302 originele) en achter had ik tijdens de aswissel verkeerd bezuinigd op 2de hands schijven van de andere as.

Dus nu de voorste schijven af laten draaien en achter nieuwe schijven en blokken. De remzadels waren nog nieuw van tijdens de aswissel.

Naven netjes schoongemaakt, wat kan daar in korte tijd toch weer veel vuil tussen komen zeg.
Blokken weer netjes met koperpasta erop.

Man wat ben je dan weer gelukkig en van een hoop getril en gerammel af zeg.

Daarnaast een nieuwe lambda erin geklust (aanbieding van skandix 100euri), nieuw luchtfilter, nieuwe rotor en verdelerkap (kabels jaartje terug al gedaan), bougies gechecked maar nog ok. Wat loopt het torretje dan weer een stuk rustiger en alerter, echt een merkbaar verschil  :eusa_dance: En die lambda verdient zichzelf wel weer terug met de huidige prijzen  ;D

Rammeltje van onderste veerschotel achter verholpen door bout nog even goed na te trekken.

Volgende klus is dashboard open want teller staat al weer een hele poos stil en het is ook donker geworden achter de wijzers. Er liggen ook nog B6 dempers te wachten voor de voorkant om te wisselen. Daarnaast is er nog een minder nette remleiding (ingedeukt en beetje kort) linksvoor en zingend lager linksvoor als klusje om te doen. Ook rammelen beide remleidingen me nog te veel in de houders in de wielkuip. Nog genoeg te doen dus  ;)

En lekker weer de titans eronder en ff door de wasstraat en dan lijkt het best wel weer aardig  ;D

En wat was het lekker klusweer!

razorx

Zo, jij bent wer lekker bezig geweest.

Het voordeel is ook, bij goed onderhoud, dat je als er eens een probleem is, er minder twijfelposten zijn.

Groeten,
Yits.

P.S. Je krijgt nog een estate verstevigingsbrug. Ik neem hem morgen mee naar de Elandrun.
Je weet maar nooit, of via-via.

V70geRwin

Citaat van: razorx op 02-04-2011 20:27:31
Zo, jij bent wer lekker bezig geweest.

Het voordeel is ook, bij goed onderhoud, dat je als er eens een probleem is, er minder twijfelposten zijn.

Groeten,
Yits.

P.S. Je krijgt nog een estate verstevigingsbrug. Ik neem hem morgen mee naar de Elandrun.
Je weet maar nooit, of via-via.

heb pas ook een vpb voor de voorkant gescoord dus dat wordt een mooi geheel.
heb morgen andere verplichtingen helaas maar kom hem graag binnenkort ophalen bij je.
wil je rood of wit?

razorx


V70geRwin

Vandaag de voordempers gewisseld naar Bilstein B6 en gelijk de VPB erin geklust.
T was weer lekker klusweer!

En de linkervoorremleiding op een thereifixedit manier vastgezet met tiewraps.
FF bij de dealer de goede beugeltjes bestellen  ;D


V70geRwin

Zo vandaag tellerwieltje en alle lampjes van het dashboard vervangen.

Tellerwieltje is niet lastig alleen zit het tellerwielhuis wel met een paar akelig kleine torx boutjes vast.
Die waren kleiner dan mijn kleinste torx draaier, dus met telefoontang aan het pielen en los gekregen.
Voor het weer erindraaien even de ijzerzaag er dwars in gezet zodat met een platte bek schroevendraaier het allemaal net ff makkelijker gaat.

Reed al ff met stilstaande teller dus dan moet je daar wat op verzinnen:
http://www.youtube.com/watch?v=QjGeqEK31k0

Lampjes is nog eenvoudiger dan de teller. De grote lampjes zaten al in een bajonetje en kon ik eenvoudig vervangen met Philips W3W lampjes.

De kleine met bajonet gekocht, Philips BAX8.5d/2 1.2 watt.

Het zal me in t donker weer een feest zijn met de Philips premium automotive verlichting.

Wat staat er nog op de todo lijst:

-lager linksvoor
-aandrijfas rechtsvoor (maakt af en toe een vreugde huppeltje en trilt ook)
-Carterventilatie (planning is waddingxveen maar toen ik me op wilde geven merkte ik op dat ik nog contributie moest betalen  :-[  ) dus dat maar ff snel gedaan  :eusa_whistle:.
-Dempers achter ook naar iets stevigers toe, de B6 voor bevallen ERG goed!

Meer cosmetisch van aard, niet zozeer voor het verbruik, zijn de klepsteelrubbers.

V70geRwin

Yits was zo vriendelijk om voor enkele forumgenoten, waaronder voor mij, een VPB achter te maken.
Onlangs de VPB opgehaald bij Yits en het was erg leuk om kennis te maken!

Vorige week was het tijd om eens te kijken wat zo'n VPB achter doet:







Nu na een weekje rijden moet ik zeggen dat het minstens zoveel effect heeft als voor, de achterkant reageert stabieler, minder rammels en voelt gewoon meer solide aan. Yits nogmaals dank voor de noeste arbeid  :eusa_clap:

V70geRwin

Voor morgen staat de PNP op de lijst, vanmorgen bleef de bak lang in 1 hangen met een knipperend pijltje als gevolg. Mag het ook een keer bij 310k  ;D

PNP ligt al een jaar op de plank  :eusa_dance:

V70geRwin

PNP er vandaag ingeklust, nieuwe bougies erin en de zomerwieltjes er weer onder gezet.
t was heerlijk klusweer en de pnp is een leuk klusje!
En ik had erg goede hulp: