(Bots-)veiligheid van de 850?

Gestart door appie, 15-10-2009 15:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: arjenT5R op 16-10-2009 20:04:34
darius is met belachelijke snelheid dwars door een betonblok heen gereden
ipv er tegenaan... denk dat het wel goed zit met de veiligheid van de 850 hoor  ;D
Da's niet eerlijk, hij had een R-bumper.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

arjenT5R

Citaat van: Misha op 16-10-2009 20:12:05
Citaat van: arjenT5R op 16-10-2009 20:04:34
darius is met belachelijke snelheid dwars door een betonblok heen gereden
ipv er tegenaan... denk dat het wel goed zit met de veiligheid van de 850 hoor  ;D
Da's niet eerlijk, hij had een R-bumper.

damn  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70geRwin

Volvo en Saab zijn fabrikanten die real life ongevallen onderzoeken en wrakken opkopen om te onderzoeken en te verbeteren. Dat zie ik liever dan de auto klaarstomen voor een labaratorium opstelling ala NCAP. NCAP doet goed werk want het veiligheids niveau gaat wel omhoog maar Volvo en Saab zijn gewoon al veel verder.

In zweden maken de verzekeringspartijen ook altijd op basis van schades en ontstaan letsel een ranking.
http://www.folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf

KIM

Renault weet nu eenmaal de marketing machine goed te bespelen...

Nu weer met elektrische auto´s

...Of met kwaliteit

combinedforces

Een 850 drijft in ieder geval niet. Nee, echt niet.

appie

Citaat van: spekkie99 op 16-10-2009 21:32:27
In zweden maken de verzekeringspartijen ook altijd op basis van schades en ontstaan letsel een ranking.
http://www.folksam.se/polopoly_fs/1.11226!/sakrabilar2005.pdf

Super, deze lijst maakt het 'objectief' in plaats van de subjectieve gevoelens in de trant van 'in een volvo voel ik me veiliger'.
Hartelijk dank voor het posten!

(aardig om te zien bijv. is dat een 850 er beter uitkomt dan een VW passat, die toch een stuk nieuwer is. Ok, het nieuwste model passat staat niet in de lijst, maar het op 1 na laatste model is toch +/- 10 jaar jonger dan de 850 en scoort slechter. Niet dan een VW de benchmark is of zo hoor, maar toch...)

joebar

Citaat van: combinedforces op 16-10-2009 23:03:47
Een 850 drijft in ieder geval niet. Nee, echt niet.

helium in de banden

maar dan wel een zak cement achterin, anders stijg je op als je gewoon rijdt

pwassink

Citaat van: KIM op 16-10-2009 22:49:22
Renault weet nu eenmaal de marketing machine goed te bespelen...

Nu weer met elektrische auto´s

...Of met kwaliteit

"Voordeel" van ncap is ook dat er precies omschreven is waar, hoe hard, en onder welke hoek de klap komt,
bekijk je de constructie van een renault heel goed dan zie je dat hij op die punten wat zwaarder is uitgevoerd.
Echter wel op die ncap-punten, niet op dezelfde punten aan de tegenoverliggende kant, vreemd eigenlijk he ..   :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Autogek

Da's een leuke lijst, dank voor het plaatsen! Opvallende zaken: 'in real life' is roffel zo gek nog niet, en staat in de categorie 'executive cars' en niet 'large family cars', wat een extra goed gevoel geeft. Een Peugeot 106 is veel nieuwer dan de 205, maar doet het slechter. Een ouwe BMW dreier is een echt drama, botsgezien.

De 900-serie is overigens uit hetzelfde ontwikkelproject, genaamd Galaxy, als de 800- en 400-serie. Dat is aan stylingdetails natuurlijk ook goed zichtbaar, de vormentaal is hetzelfde. Maar, hoewel de 900 dus even oud is als de roffel, heeft ie wel de traditionele achterwielaangedreven layout als de 700. Onderhuids lijken die erg veel op elkaar. Op zich gold de 700 als een referentie voor carrosseriesterkte. De verhalen daarover zijn talrijk. Ik hoorde eens van iemand die verkeerde waarden had ingegeven aan een trekbank, bij het richten. De 700 gaf geen krimp terwijl die eigenlijk uit elkaar getrokken had moeten zijn.

En ach als de impact groot genoeg is helpt niks. Dat weten we sinds Lady Di, die niet werd gered door de op dat moment met afstand veiligste auto die je kopen kon, de mastodontversie van de S-klasse.
244 DL > 244 GL aut. > 855 GLE > 855R automatic > 855 GLE > 854 GLT 1992 > 244 DL, en dan nog iets Frans op diesel.

The Saint

Citaat van: Autogek op 17-10-2009 11:33:17En ach als de impact groot genoeg is helpt niks. Dat weten we sinds Lady Di, die niet werd gered door de op dat moment met afstand veiligste auto die je kopen kon, de mastodontversie van de S-klasse.

Die hadden hun gordel niet om, dan houdt alles op natuurlijk. De gordel is een essentieel onderdeel vwb veiligheid vd inzittenden.
No shirt no shoes, no pinball

Autogek

Stom van d'r, dat wist ik niet.
244 DL > 244 GL aut. > 855 GLE > 855R automatic > 855 GLE > 854 GLT 1992 > 244 DL, en dan nog iets Frans op diesel.

KIM

Citaat van: pwassink op 17-10-2009 11:07:21
"Voordeel" van ncap is ook dat er precies omschreven is waar, hoe hard, en onder welke hoek de klap komt,
bekijk je de constructie van een renault heel goed dan zie je dat hij op die punten wat zwaarder is uitgevoerd.
Echter wel op die ncap-punten, niet op dezelfde punten aan de tegenoverliggende kant, vreemd eigenlijk he ..   :eusa_whistle:

In het begin konden ze auto's met (toen nog) 4 sterren niet eens leveren met ESP. Het lijkt mij dat voorkomen nog altijd beter is dan genezen?

polo

mijn vrouw heeft onlangs onze 850 T5 tegen een snelheid van +/- 85 km/uur tegen een betonnen (60x60) mast geparkeerd. De airbag uitgeklapt, ze had een schrammetje op haar neus, maar stapte zonder ander letstel gewoon uit de auto. De klap was midden rechts op de voorkant, in de cabine was de vloer niet vervormd,, rechtse portieren klemden, maar links ging alles open en dicht als tevoren. Het dak rechtboven vervormd. Het interieur was een komplete ravage, achterbank volledig kapotgerukt, vanwege een goeie 300 kg bagage in de vorm van pakken klei achterin. De auto goed voor de schroot, maar als mijn vrouw in de BX (2de auto) had gereden, was ze niet zomaar uitgestapt, dat kan ik je verzekeren.

Ludo

Citaat van: polo op 13-12-2009 19:48:31
als mijn vrouw in de BX (2de auto) had gereden, was ze niet zomaar uitgestapt, dat kan ik je verzekeren.

Dat zal je enkel kunnen verzekeren als je het overdoet met een BX, onder precies dezelfde omstandigheden.  ;)

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 13-12-2009 20:00:10
Citaat van: polo op 13-12-2009 19:48:31
als mijn vrouw in de BX (2de auto) had gereden, was ze niet zomaar uitgestapt, dat kan ik je verzekeren.

Dat zal je enkel kunnen verzekeren als je het overdoet met een BX, onder precies dezelfde omstandigheden.  ;)

Tegen die snelheid maak je op de fiets nog meer kans als in zo'n BX  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!