Onze Volvobelevenissen met nog maar één 850: Koppakking lek

Gestart door SirRutte, 18-10-2009 18:29:55

Vorige topic - Volgende topic

Teddy81

Wat een treurige foto's, ze lijken bijna zwart/wit te zijn.
Hopen dat je aardig wat terug krijgt van de verzekering idd! :(

The Demon

GVD!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is echt kl*te!
Sterkte met de afhandeling.

Groet,
The Demon.

thuur

Fortissimo

Dit is echt inderdaad kl.....ten, zo'n mooie en dan zo iets.

Ik hoop voor je dat de verzekering goed uitbetaald, je zou zelf eventueel je kenteken kunnen opvragen voor de helaas "dagwaarde" mocht
de verzekering daar onder zitten zou je dit kunnen gebruiken, als hij daarboven zit heb je toch een beetje "geluk" bij een enorm ongeluk.

:police: :eusa_wall:

Wijze les: nooit zelf bij een Politieauto parkeren dus, en het leek zo veilig.

SirRutte

Citaat van: Fortissimo op 30-01-2012 13:15:50
Wijze les: nooit zelf bij een Politieauto parkeren dus, en het leek zo veilig.

Tja, wie gaat er nou van uit dat een politiewagen in de fik wordt gestoken. Als dat zo is dan is het wel heel erg gesteld in dit land..

Heb nog contact gehad met de verzekeraar, die gaat sowieso uitkeren voor de schade. Het is alleen de vraag hoeveel, vrees dat ik er vies hard bij in schiet.

Midicijnman

Sjeesus wat erg! Sterkte ermee. Het hele forum duimt vast voor een goede afloop.

Jack v

Jemig lees het netr Rutger. Wat zonde. Bedrag uit laten keren en zelf opknappen met 2e hands artikelen een optie? Als het temiunste bij wat plaatwerk en panelen blijft.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BBS

En toch lijkt het mede door het lijstje wat je zelf opgaf, dat de wagen best te redden is. Vele delen zijn gebruikt best op te snorren...
Voorscherm, deuren en interieur delen zijn gebruikt best voor handen. Misschien dat je financieel er wat bij in schiet, maar als je daarmee je wagen kunt behouden :eusa_doh: :eusa_pray:
Ik denk dat de grootste kosten post wel eens kon zijn het reinigen en poetsen van de wagen zelf. Met name de brandlucht uit de wagen halen is een klus.

Maar het is en blijft eeuwig zonde dat het je overkomen is, dat staat buiten kijf ;)
Volvoloos....

SirRutte

Eén gevoel overheerste gelijk: Die auto gaat niet als sloper weg! Sinds de aanschaf in juli heb ik zoveel tijd, geld en energie in die auto gestoken dat ie me te dierbaar is om zo af te danken. Bovendien levert ie in onderdelen altijd meer op dan de wrakprijs, zoveel is er aan gedaan en vervangen.

Ik wacht nog even af wat er als dagwaarde wordt bepaald, maar het plan is als volgt:
- Total loss met behoud van de auto
- Schorsen en stallen
- Plaatwerk in kleur en andere onderdelen opscharrelen
- Spuitwerk laten verrichten aan de carrosserie en herstellen dat ding!

SirRutte

Citaat van: BBS op 30-01-2012 17:31:34
Ik denk dat de grootste kosten post wel eens kon zijn het reinigen en poetsen van de wagen zelf. Met name de brandlucht uit de wagen halen is een klus.

Dat is inderdaad een belangrijk punt. Ongelofelijk wat een brandlucht er in de auto hangt, de schadehersteller waarschuwde me al dat dit zeer moeilijk te verhelpen is.

TonV70R

Dat is zeker lastig die lucht er uit krijgen.
Ik weet niet hoeveel lakschade het dak en de vaste delen hebben?
Ik heb ooit voor iemand een auto helpen opknappen welke ook brandschade had. Metaal geheel kaal gemaakt, daarna in de primer etc, maar kwam er na verloop van tijd toch weer roest door. Ik weet niet waar ze mee geblust hebben, maar poeder/schuim kan zeer aggresief zijn (ook voor je electra in de auto).
Misschien goed om even te informeren bij de schadehersteller?

Het zou ook weer jammer zijn dat je hem er straks  weer strak bij hebt staan en de brandlucht blijft erin hangen of hij gaat blaasjes onder de lak zitten vormen.

In ieder geval (nogmaals) veel sterkte ermee.

Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

Hans Duiven

Citaat van: The Demon op 30-01-2012 12:54:16
GVD Potverdikkeme!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is echt kl*te vervelend!
Sterkte met de afhandeling.

Groet,
The Demon.
:D

t_w

Ik sluit me bij zo'n beetje alle bovenstaande berichten aan...

Damn, je zult je auto zo terugzien...

Succes met het vervolg!

ulkeman

staat je auto nu overdekt of binnen dan?
anders zou ik er een kleed overheen doen om verdere schade te voorkomen.

verder denk ik dat je met nieuw ( 2e hands plaatwerk ) al een groot deel voor elkaar hebt.
er worden immers genoeg dop's gesloopt.
verder denk ik dat de meeste brandlucht in de hemel is gaan zitten en die moet je zowiezo toch al vervangen.
verder het interieur er uit schroeven en goed luchten lijkt me.

succes met de afloop.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

UserID6342

Denk ook dat de brandlucht wel eens het grootste probleem kan gaan worden...  Je ontkomt eigenlijk dan niet aan een compleet ander interieur incl hemel.  Nu is alles natuurlijk weer te repareren, maar het ook wel leuk blijven (is dit echt niet, wat een ellende zo zeg)