Onze Volvobelevenissen met nog maar één 850: Koppakking lek

Gestart door SirRutte, 18-10-2009 18:29:55

Vorige topic - Volgende topic

Ben M

Citaat van: Chris op 31-01-2012 08:53:50
Zoals je zelf al schreef wordt het grootste probleem om die lucht eruit te krijgen.

Vorig jaar is de auto van m'n ex met nieuwjaarsnacht vernield, ze hebben er brand in gesticht. Die lucht was eigenlijk niet uit de bekleding te krijgen. Vloerbedekking is vervangen, en toch bleef het stinken.

Anyway, ik hoop voor je dat het gaat lukken hem op te knappen! Succes ermee in ieder geval.

Mocht je de brandlucht nog uit de auto willen (proberen) te krijgen, ga dan eens langs bij een professionele carcleaner. Voor een 100 euro wordt het interieur gediepstoomd, gebruiken ze ook voor sigarettenlucht e.d.

Nu snap ik ook wel dat sigarettenlucht minder erg is, maar ga eens praten met die gasten. Onderschat de kracht van stoom niet.

Heel veel sterkte met de hele situatie.

Ben

Taranis

Eens met Yits: gewoon beide kanten vervangen. Als je over 10-15k de andere kant alsnog moet doen heb je ook de smoor in en zoveel extra tijd kost 't je niet :)

SirRutte

Jullie hebben ook gelijk, ik ga er vast spijt van krijgen als ik er maar één vervang. En ik heb dat klusje inmiddels al best vaak gedaan dus veel moeite kost het vervangen niet meer.

Heb zojuist twee nieuwe draagarmen besteld (en een luchtfilter, oliefilter, ruitenwisserpompje achter én een nieuwe PU reactiearm voor de bak ;D)

SirRutte

Wat een heerlijk winterweer vandaag! Ik was vanochtend lekker met de 10v op pad en baggerde overal heerlijk doorheen op de winterbanden. Ze zitten er toch niet voor niets onder dit jaar ;D

Enfin, moest even naar de Action voor wat schilderstape. En dan kan ik het niet laten om even langs de automaterialen te lopen. Je voelt je daar als een klein kind in een snoepwinkel met die prijzen :D

Kwam wat moois tegen: Flexwipers voor 2,99 per stuk in allerlei maten! Zal wel prut kwaliteit zijn dacht ik meteen, maar toevallig heb ik me gisteren een ongeluk gezocht naar een Aerotwin achterwisser voor de 10v. Deze was nergens te krijgen, ook een gewone Bosch wisser was niet op voorraad. En warempel, bij de Action lag er eentje de goede maat! Voor die paar piek dus maar meegenomen en hij past nog ook:

Wat kan ik toch genieten van dit soort kleine dingetjes :eusa_dance:
Als die wisser echt waardeloos blijkt te zijn komt er alsnog gewoon een Bosch op.

elianmars

razorx

Jasper M

Man man man, wat zonde. Ik zie net de foto's pas. Heb nooit fatsoenlijk een meter in de T-5 kunnen rijden...

Mooi dat de 10v iig nog gewaardeerd wordt en wat TLC krijgt (het virus is behoorlijk hardnekkig ;)). Heb ook weinig problemen met de sneeuw trouwens.

PS. Al besloten wat het wordt? Opknappen, in onderdelen of in geheel weg?

SirRutte

Citaat van: Jasper M op 05-02-2012 16:39:46
PS. Al besloten wat het wordt? Opknappen, in onderdelen of in geheel weg?

Nee, ben er nog niet uit. Op dit moment heb ik eerlijk gezegd weinig behoefte om weer veel tijd en energie (en geld) in die wagen te steken in de hoop dat ik hem weer in z'n oude staat krijg. Met name die smerige brandlucht baart me daarin zorgen. Het schadeherstelbedrijf raadde me overigens ook af de auto te herstellen.

Als ik 'm straks toch wil herstellen dan ga ik op zoek naar een donor auto in de goede kleur. Er zijn zoveel kleine en grote delen beschadigd door de hitte dat ik me anders suf zou zoeken naar onderdelen.

Voorlopig is dit z'n rustplaats:

Jasper M

Begrijpelijk ja, als ik de foto's zo bekijk zul je waarschijnlijk eindeloos dingen gaan tegenkomen die beschadigd zijn in in- en exterieur. Sad sad situation

SirRutte

Oh jee, m'n arme moeder toch.. Heeft nu al schade gereden met haar nieuwe stadsautootje :-\

Afgelopen vrijdag zat ze in de auto toen het net begon te sneeuwen en is ze in een bocht doorgegleden met het linker voorwiel tegen de stoeprand aan. De auto reed daarna als een dweil, het was direct duidelijk dat de uitlijning compleet overhoop lag.

De velg:

Positief camber :eusa_eh:

Dus gisteren maar even weggebracht naar de uitlijnboer:

Zoals te zien op het rapport, zijn er delen te krom/beschadigd om binnen de fabriekspecificaties te komen.

Diagnose:
- Nieuw fusee
- Nieuw wiellager
- Nieuwe draagarm
- Nieuwe fuseekogel
- Nieuwe veerpoot
- Velg is krom in het hart en niet te richten. Ook niet meer leverbaar -> Vier nieuwe velgen.

Kosten zonder nieuwe velgen: €950,- :-\

Heb de auto even op de krik gehad, maar je ziet er met het blote oog niet zo veel aan. Wel zie je het positief camber op foto 2. Ik vraag me trouwens af hoe door zo'n tik de veerpoot krom kan raken :eusa_think:

Een sloperij hier in de buurt heeft alle delen (behalve de velgen) wel liggen, dus toch maar daar wat onderdelen scoren.

Chris

Jeetje, geen geluk zeg de laatste tijd!

Ik hoop voor je dat het enigszins 'goedkoop' is op te lossen en dat je nu even af bent van dit soort geintjes. Mooi in ieder geval dat je al een aantal onderdelen hebt gevonden. Ik zou als ik jou was een set tweedehands velgen proberen te scoren. Als je dat in dezelfde maat doet kun je deze banden over laten zetten.

Succes!

elianmars

Als je onze Seicento had gekocht, had je winterbanden gehad  :eusa_whistle:

Balen van de schade  :-\ Is de wagen ervoor verzekerd?

SirRutte

Citaat van: elianmars op 07-02-2012 18:02:01
Als je onze Seicento had gekocht, had je winterbanden gehad  :eusa_whistle:

Balen van de schade  :-\ Is de wagen ervoor verzekerd?

Tja ;)
M'n moeder koos dit gebakje wel bewust boven een Seicento vanwege de hogere instap en de vijf deuren. Daarnaast is het op de weg nét iets meer auto. Hij is niet all risk verzekerd, dus dat wordt de knip trekken..

Waarschijnlijk wordt het volgende week dat ik de delen vervang, het is me nu echt te koud. Bovendien hebben ze de sporing weer aardig goed weten te krijgen, dus er valt op zich wel mee te rijden zo. Ik moet nog even zien wat er nieuw onder komt en wat van de sloop. Slijtage delen zoals een draagarm en een schokdemper zou ik liever nieuw monteren, maar ja dan ook weer liever beide kanten, etc.

UserID6342

Het zit jullie ook niet mee met de auto's de laatste tijd hoor, pffff..........

Jasper M