Flinke olielekkage

Gestart door 2.0keijzer, 19-12-2003 14:15:09

Vorige topic - Volgende topic

2.0keijzer

Gisteren weer even de T5R op de brug van onderen bekeken. Flinke olielekkage, alles is nat (oliefilter, plus, bodem) en na een rit ruik je verbrande olie door de ventilatieroosters. De carterontluchting bleek niet geheel in orde (is 5 weken geleden verholpen) en de ring onder de olievuldop is vervangen.
Juist aan de kant waar de bak aan het blok zit is de boel droog, volgens de monteur komt het "ergens van voren".
Iemand ongezien een idee waar ik moet (laten) zoeken?
Als het de krukaskeering is aan de distributiezijde, is dat dan ook een ingrijpende toestand?
Gek genoeg heb ik de afgelopen 10.000 km maar 1 liter olie moeten bijvullen!

Johann

Het kan de keerring bij de olie pomp zijn. Als je pech hebt kan het de motorsteun bij de poelie zijn die versleten is en door de carter pan gesleten is.. :o, Ook zou je even de pijl stok buis en het afdichtingsrubber onder in de buis kunnen checken, deze gaf bij mijn 850 nogal wat lekkage. Bij mijn 850 was de montage beugel van de pijl stok buis onder op het inlaat spruitstuk los om de buis gaat zitten en was er als een zaag doorheen gegaan. Alle olie spoot onder tegen de inlaat aan en sijpelde langs de distributie kant van 't blok omlaag.

denkweb

Sluit me daar geheel bij aan. Succes!