Egr Verwijdert nu draadeind afgebroken!

Gestart door ebl, 20-10-2009 12:56:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Red Devil

Maar normaal als ik de foutmelding kreeg, was dat binnen 10 seconden na het starten. Nu na ruim een minuut draaien nog niets.

elianmars

Citaat van: Red Devil op 27-12-2009 21:46:03
Maar normaal als ik de foutmelding kreeg, was dat binnen 10 seconden na het starten. Nu na ruim een minuut draaien nog niets.

Heb je er wel mee gereden?

Het zou kunnen dat het egr systeem dicht zat (door roet), waardoor je een foutmelding kreeg.

Red Devil

Nee neit mee gereden. EGR wel verwijderd maar nog nog niet afgedicht. Durfde ik eigenlijk niet. Vervuiling viel mij eigenlijk nog wel mee.

elianmars

#18
Citaat van: Red Devil op 27-12-2009 23:04:14
Nee neit mee gereden. EGR wel verwijderd maar nog nog niet afgedicht. Durfde ik eigenlijk niet. Vervuiling viel mij eigenlijk nog wel mee.

Kan verder niks gebeuren, hoor. Het enige is dat er een foutmelding kan komen.


Red Devil

Mijn buurman heeft voor mij vandaag twee plaatjes gemaakt. Die gaan er morgen op. Ben erg benieuwd. Wordt vervolgd.

Waarom echter twee plaatjes. Als dat deel dat van de uitlaat komt wordt afgesloten, is dat toch genoeg? Waarom dan ook het inlaat stuk?

elianmars

Citaat van: Red Devil op 27-12-2009 23:19:38
Mijn buurman heeft voor mij vandaag twee plaatjes gemaakt. Die gaan er morgen op. Ben erg benieuwd. Wordt vervolgd.

Waarom echter twee plaatjes. Als dat deel dat van de uitlaat komt wordt afgesloten, is dat toch genoeg? Waarom dan ook het inlaat stuk?

Als je je EGR klep laat zitten, is één plaatje eigenlijk genoeg. Haal je 'm er helemaal uit, zoals ik, dan moet je wel twee plaatjes hebben.

Red Devil

Vandaag plaatjes gemonteerd en vacuumslang afgesloten. Inderdaad verscheen nu bij het rijden een foutmelding. Wel pluimt de auto inderdaad een stuk minder. Is de enige manier om de foutmelding er uit te krijgen het herprogrammeren van de ECU? 

Zo ja, waar in Noord-Brabant/zeeland?

Red Devil

Ik kom nog even terug op de plaatjes. Waarom (ik heb het overigens ook gedaan) sluiten wij bij het verwijderen van de EGR het deel van de inlaat af. Zou het zo kunnen zijn dat als wij die openlaten de motor via die opening verse lucht aantrekt. Nu sluiten wij een inlaat af. Krijgt de motor nu wel genoeg lucht en is dat misschien de reden van de foutmelding?

Gr.
Ted

V70 classic

Citaat van: Red Devil op 02-01-2010 15:59:35
Ik kom nog even terug op de plaatjes. Waarom (ik heb het overigens ook gedaan) sluiten wij bij het verwijderen van de EGR het deel van de inlaat af. Zou het zo kunnen zijn dat als wij die openlaten de motor via die opening verse lucht aantrekt. Nu sluiten wij een inlaat af. Krijgt de motor nu wel genoeg lucht en is dat misschien de reden van de foutmelding?

Gr.
Ted

Ik weet niet hoe het met de jouwe is.
Maar die van mij vindt ongefilterde lucht niet echt lekker  :eusa_shifty: .

Hebben we het mog niet over de LMM die vekeerde waardes meet omdat er lucht buitenom wordt aangezogen  :eusa_think: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Red Devil

was ook maar een idee. Overigens ongefilterde lucht? op teruggevoerde uitlaatgassen reed hij ook.

Gr.
Ted

Gunnar

De computer rekent erop dat er een bepaalde hoeveelheid lucht via de egr de motor in gaat, als die er niet meer is krijg je die foutmelding.
Is enkel op te lossen door motorsturing te herprogrammeren, bij de dealer gaan ze dat niet voor je kunnen, je moet daarvoor naar iemand die aan chiptuning doet.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

V70 classic

Citaat van: Red Devil op 02-01-2010 16:39:33
was ook maar een idee. Overigens ongefilterde lucht? op teruggevoerde uitlaatgassen reed hij ook.

Gr.
Ted

Nee op die gassen reed hij niet.
Maar doordat die uitlaatgassen weer door de motor wordt geleid raakt met CO  kwijt zodat hij een bepaalde emmisie eisen voldoet.
Die roet vervuild wel je motor maar veroorzaakt verder geen schade.
Echter stof bevat meestal kleine korreltjes zand.
Doordat dit achter je filter de motor in zou gaan werkt dit als schuurpapier.

Overgens sommige motoren die weinig inlooptijd gegund is (omdat ze bv direct volgas gaan na aflevering b/v het werktuig).

Soms dus laat men die motoren schuurpoeder snuiven om sneller in te lopen.
Het spreekt voorzich dat dit afgepaste hoeveelheden zijn.

er zijn gevallen dat men teveel gaf.
resultaat een motor met 1 draaiuur die totaal geen compressie meer heeft  ;D .

dus daar voor geld  ok
                          niet ok

:eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Red Devil

Oke,

duidelijk thnx.

Nooit te oud om te leren. ;)

gr.
Ted